Volledige versie bekijken : Mijn laptop aan de TV aansluiten



arthurke
8 August 2008, 16:24
Hallo :-)

Ik hoop dat ik in het juiste forum zit :-), ik ben hier weer met een vraag :
Ik zou graag mijn laptop aanschakelen op de televisie, om naar films te kunnen kijken, games te spelen, foto's te bekijken op een groot TV scherm.
Ik heb twee uitgangen :

+ Een DVI uitgang
+ Een hdmi uitgang

Ik zou graag op mijn TV het zelfde beeld willen hebben zoals op mijn laptop, met windows enzo. Maar welk verbindingskabeltje koop ik het best ?

Greetz Arthurke

boneless
8 August 2008, 17:15
Als je een HDMI ingang op je TV hebt, zou ik daarvoor gaan!

AMD
8 August 2008, 18:06
Welke ingangen heb je op je TV? Er bestaan talloze verbindingskabels om van het een naar het ander te gaan.
Als je HDMI-ingang hebt op je TV is dat inderdaad de beste oplossing zoals Boneless aangeeft.
Via DVI uitgang kan je altijd een kabel gebruiken dat converteert naar bv scart of een andere ingang dat je op meeste TV's vind.

arthurke
8 August 2008, 18:52
De meeste heel veel :-)

arthurke
17 August 2008, 13:37
ik heb een hdmi kabel gekocht, werkt perfect! maar ... :

al mijn geluid gaat, window geluiden, games, muziek via media player, maar ik heb geen geluid als ik naar een film kijk via media player, dan krijg ik een raar geluid :

trtrtrtr, zoals een machinegeweer die afgaat ofzoiets :damn:

heel de tijd, wat moet ik hieraan doen ?

AMD
19 August 2008, 13:33
ik heb een hdmi kabel gekocht, werkt perfect! maar ... :

al mijn geluid gaat, window geluiden, games, muziek via media player, maar ik heb geen geluid als ik naar een film kijk via media player, dan krijg ik een raar geluid :

trtrtrtr, zoals een machinegeweer die afgaat ofzoiets :damn:

heel de tijd, wat moet ik hieraan doen ?

Probeer eens een ander programma dan WMP. PowerDVD bv. Is maar een idee.
Het kan ook natuurlijk aan de codecs liggen waardoor WMP begint te kraken of andere misvormde geluiden begint uit te kramen.

Je kan altijd eens proberen de Klite codec pack te installeren.
http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm

Tijdens de installatie alleen de codecs kiezen. Anders installeer je ook nog andere media players. (tenzij je die wilt hebben natuurlijk.)

Breskuz
21 August 2008, 23:48
mm dit is ook een intresant topic voor mij
want toen mijn pc scherm kapot was zocht ik ook zon kabel maar ik wist niet welke ik moest gebruike :)

arthurke
29 August 2008, 11:55
Oké bedankt al voor jullie antwoorden : hier wat meer info :

Dus als ik de dvd verken, handmatig openen en de map verkennen en ik open de filmfragmenten met nero(mediaplayer ofzoiets) dan heb ik wel geluid, maar dan moet ik tijdens de film zes keer van hoofdstuk veranderen vrij vervelend en dan heb ik ook gean toegang tot het dvd menu

slicky
29 August 2008, 12:12
installeer eens vlc media player (http://www.videolan.org/vlc/)
deze zal de klus wel klaren:good:

arthurke
29 August 2008, 13:41
oké thanks werkt perfect met vlc media player! Maar hoe kwam dit eigelijk dat ik geen geluid had met wmp ?

Breskuz
29 August 2008, 19:05
de çnstellingen zulle niet geklopt hebben ofzo é