Volledige versie bekijken : Kan geen vaste schijf vinden ???



Pazziej
10 August 2008, 09:47
hallo,

ik heb vandaag een nieuwe computer gekocht en na alle snoeren en draden er in te hebben gestopt was hij klaar voor installatie.

ik heb er een vista cd in gestopt maar na een tijdje kreeg ik een berichtje:
kan geen apparaatstuurprogramma's vinden, zorg ervoor dat het installatie medium de juiste stuurprogrammas bevat.


toen heb ik het met een XP cd van mijn vader geprobeert maar die zij:
setup kan geen vaste schijf in uw computer vinden, zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en de hardware configuratie correct is.

toen heb ik nog een cd"tje geprobeert dat in het doosje van mn core zat maar die zij:
IDE driver doesnt exist or ALL primary partitions are occupied.

help me aub,
ik heb een 5 weken voor die pc zitten werken en ik heb geen zin om zomaar 550 euro weg te gooien.

dannyma
10 August 2008, 15:08
kijk is in bios of ze wel unabled staan ? of ze aanvaard worden ?

Pazziej
10 August 2008, 15:26
:shy::shy::shy:srry voor de vraag hoor maar waar moet ik dan kijke in BIOS ?:shy::shy::shy:

dannyma
10 August 2008, 15:31
:shy::shy::shy:srry voor de vraag hoor maar waar moet ik dan kijke in BIOS ?:shy::shy::shy:
hangt af van pc tot pc maar even geduld ik zal is kijken waar het bij mij staat en daar moet ik de pc even voor afzetten en in bios gaan en daarna pc terug opstarten om het hier uit te leggen ;).

dannyma
10 August 2008, 15:41
je zie main staan en ga je naar boot en kijk is of er wel degelijk hd bij staat ?
is dit niet het geval zal je de jumper op de hd moeten veranderen .

Pazziej
10 August 2008, 16:03
eh.. ik zie nergens Main staan maar ik zal even zeggen wat er bij mij staat en wel belangrijk leek...

Standart CMOS features:
IDE channel 0 master : atapi dvda dh20a
(en bij de andere channels staat "none")

Advanced BIOS features:
HD boot priority [press enter] > bootable add-in cards.

first boot device:cd rom
second boot device: HD
third boot device: disabled

dannyma
10 August 2008, 16:08
eh.. ik zie nergens Main staan maar ik zal even zeggen wat er bij mij staat en wel belangrijk leek...

Standart CMOS features:
IDE channel 0 master : atapi dvda dh20a
(en bij de andere channels staat "none")

Advanced BIOS features:
HD boot priority [press enter] > bootable add-in cards.

first boot device:cd rom
second boot device: HD
third boot device: disabled
met andere woorden er wordt geen hd herkent in bios en kan je ook niks installeren van systemen natuurlijk deze kan je toch oplossen om de jumper die op de hd staat te veranderen moet meestal op master ;) .
ook is het belangrijk de volgorde van je ide kabels die moeten ook eerst moederbord dan master en dan slave staan . dus master moet naar hd en slave naar dvd speler .

Pazziej
10 August 2008, 16:11
Het spijt me maar dit is allemaal weer latijns voor mij..:cry:

kun je het mischien in stappen uitleggen:bow:

dannyma
10 August 2008, 16:17
kijk eens aan de acterkant van je hd staat en plastikje dat je kan verwijderen en kan je versteken op de andere pinnetjes ergens op de hd staat uitgelegd hoe je master moet zetten en slave in andere gevallen als je werkt b.v met meer dan 1 hd dan je bekabeling meestal begint het met blauw aan te bevestigen aan je moederebord en dan de andere bevestigen aan je hd en aan je dvd speler of je kan er ook 2 gebruiken omdat er op moederbord 2 mogelijkheden hebt .

Pazziej
10 August 2008, 16:23
moet ik daarvoor mijn computer uit elkaar halen ?

dannyma
10 August 2008, 16:29
moet ik daarvoor mijn computer uit elkaar halen ?
ja daar moet je de pc voor uit elkaar halen ;).

assasin
10 August 2008, 20:08
ja daar moet je de pc voor uit elkaar halen ;).

Als hij nieuw is, is hij wss nog in garantie, breng de PC gewoon binnen waar je hem gekocht hebt ;)

Merel
11 August 2008, 11:21
hallo, ik heb vandaag een nieuwe (???) computer gekocht en na alle snoeren en draden er in te hebben gestopt was hij klaar voor installatie.../... Een nieuwe computer komt altijd met het bestuurstysteem dat meteen moet opstarten zonder complimenten.

Die PC staat in garantie ! Die PC werd blijkbaar in China gemaakt op een maandag morgen.

Als geen enkele ervaring hebt , ga je best terug naar de verkoper waar je eist om die PC gewoon eens op te starten in plaats van zo te blijven sukkelen. Neem de bedrading mee.

(Of stuurt hem terug met de uitleg)

Pazziej
11 August 2008, 11:49
ja ik denk dat het ook het beste is dat ik hem gewoon terug stuur ~zucht~

AMD
11 August 2008, 18:07
Een nieuwe computer komt altijd met het bestuurstysteem dat meteen moet opstarten zonder complimenten.




Niet altijd hoor merel. Een nieuwe pc heeft meestal gewoon een OEM windows versie als pre-install.
Stel dat je al een PC hebt met een originele windows setup-CD, dan kan je gewoon vragen om geen OEM pre-install erop te zetten en dat je zelf windows installeert met je originele CD.
Een andere optie is natuurlijk dat je de originele CD van windows gewoon meegeeft en dat je vraagt om die erop te zetten.

Ik zou sowieso teruggaan naar de winkel want standaard heb je 2j garantie.
Stel dat er iets zou schelen met de HDD (kan altijd natuurlijk fabrieksfout, etc...) dan kunnen ze tenminste onder garantie je een nieuwe HDD plaatsen.
Als jij in de kast vanalles gaat veranderen etc.. dan vervalt de garantie en ga je moeten betalen voor een nieuwe HDD.

Pazziej
11 August 2008, 19:22
ik heb de helpdesk van hun gebeld en hun zijden dat de IDE kabel altijd werd getest, er was mischien nog kans dat hij tijdens vervoer los is komen te zitten maar hij kon absoluut verkeerd zitten
maar het scheen dat dit probleem het vaaktst voorkwam als je geen orginele cd gebruikte.
en omdat ik zo geen orginele cd bij de hand heb, heb ik mn pc bij een oom afgeleverd (die zit in de computerbiz) en hij zou kijken wat hij kon doen.
nou maar hopen dat het lukt.

compuchrisje
11 August 2008, 19:32
Hier moet ik Merel bijspringen, denk ik. Als je niet veel ervaring hebt met computers, zal de verkoper dat wel gemerkt hebben. Dus doet die er best aan om zulke mensen een degelijk werkend systeem mee te geven om extra werk te vermijden. Een kabeltje dat loskomt tijdens transport is flauwe kul; dan is de verpakking of de assemblatie knudde. De helpdesk geeft dan nog een hint om toch maar die pc open te schroeven. Soms zijn deze gesloten met laspunten, als deze verbroken zijn, is de garantie foetsjie.
Was de vraag van de verkoper in de winkel niet: Meneer, wàt wenst u met die pc te kunnen doen? Dan moet die pc dat ook doen!

Pazziej
12 August 2008, 09:43
mn vrienden hebben me de site www.compustunt.nl (http://www.compustunt.nl) aangeraden, daar heb ik hem dus ook vandaan.

AMD
12 August 2008, 13:11
mn vrienden hebben me de site www.compustunt.nl (http://www.compustunt.nl) aangeraden, daar heb ik hem dus ook vandaan.

Het eerste wat meteen opvalt is: 12 maanden garantie carry-in.
Dus met andere woorden: gewoon binnen brengen en dan moeten ze hem nakijken want je zit nog onder garantie.

Ik snap niet waarom je er nog andere mensen gaat naar laten kijken.
Als ze ook maar iets doen waardoor de garantie komt te vervallen kan je helemaal niks meer doen bij de winkel.
Neem het zeker voor het onzekere en breng em terug binnen.
Klant is koning en zeker als je nog garantie hebt.

Pazziej
12 August 2008, 20:35
wohoo..

kep hem terug en er zat dus WEL een kabeltje los maarja bedankt dat jullie even wat tijd wouden besteden om mij wat tips te geven
tnx

ronnoot
20 August 2008, 13:09
heb je geen sata schijf???? (data kabel is veeeel smaller (rood of geel) ) en je hoeft niet met die jumpers te werken voor master en slave.

of je moet in bios een optie hebben om sata als ide te gebruiken.

ofwel: xp heeft standaard geen sata drivers erop staan.

int begin van setup zie je onderaan een optie om op f6 te duwen voor andere drivers.
dan dien je op de site vant moederbord de sata drivers af te halen.
sommige zijn beschikbaar om standalone bv om een nieuwe xp cd te sliptstreamen.
andere kun je op als bootable diskette kopieren om alzo na die f6 in de drive te steken.

of vista standaard sata drivers erop heeft staan, weet ik niet, maar ik zou t raar vinden als ze deze nieuwe standaard HDaansluiting niet erop hebben staan.

NEVERMIND. niet gelezen dat er nog een 2e blad was met replies !! :-)