Volledige versie bekijken : gele strepen vanaf boot menu



spike tammas
10 August 2008, 15:10
Hoi, ik heb een acer aspire 9814 laptop en heb sinds enkele dagen zware problemen.Ik kan enkel nog met moeite in veilige modus opstarten.
Als ik normaal opstart heb ik al gele verticale streepen in het scherm vanaf het bootmenu dan start hij verder op tot het xp logo + bewegend balkje te zien is en daarna zwart beeld en na enkele minuten start hij weer opnieuw op.Ik heb al vanalle virusscaners en tojan removers laten lopen in veilige modus maar niets helpt, ik denk dat de beeldkaart misschien stuk is weet er iemand hoe je dit kunt testen op een laptop?

Alvast bedankt
Grtz spike tammas

dannyma
10 August 2008, 15:17
bedoel je beeldkaart zoals grafische kaart ?

spike tammas
10 August 2008, 22:56
ja ik bedoel de grafische kaart, is er een mogelijkheid om deze te testen om te zien of ze stuk is. Ik heb ook al een paar backups geprobeerd terug te zetten maar laptop start alleen in veilige modus op + als ik norton ghost opstart via cd dan heb ik ook al gele verticale strepen in het beeld + in het menu van norton ghost is de tekst anders, bijna als alles in querty staat geschreven wat vroeger niet was. Als ik dan in veilige modus opstart is die querty weer weg.

dannyma
11 August 2008, 15:34
welk merk van grafische kaart heb je ?

spike tammas
11 August 2008, 23:41
Nvidia geforce go 7600 pci express/256MB GDDR2 VRAM

dannyma
12 August 2008, 15:07
hier de site van Nvidia :http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
en ga voor optie 2 en klik op grafische drivers mischien geeft dit resultaat .
veel succses .

AMD
12 August 2008, 15:09
Hallo Spike,

Heb je dit probleem sinds begin al of is het zo plots begonnen?
Heb je laatst een windows update geïnstalleerd? Ik heb al gemerkt dat er via windows update soms ook drivers worden gedownload en geinstalleerd. Het kan zijn dat er iets is geïnstalleerd waardoor je graka begint te flippen.

Ik zou zeggen: verwijder eens je nvidia drivers van je grafische kaart en installeer de laatste nieuwe via de site van nvidia.

Je hebt toevallig ook niets in de BIOS gewijzigd? Je kan altijd eens in de BIOS alles terug laden naar "optimal default". Dan neemt hij alles terug op fabrieksinstelling.

Heb je nog garantie trouwens? Anders gewoon teruggaan naar winkel. Is toch wel een vreemd fenomeen.

spike tammas
13 August 2008, 11:44
Heb hem gisteren binnengebracht, wordt opgetuurd naar acer is normaal nog in gatrantie. Ik laat nog iets weten als ik hem terug heb, kan een paar weken duren.
Alvast bedankt voor uw reacties.
grtz spike

spike tammas
6 September 2008, 03:20
Heb mijn laptop gisteren terug gekregen na herstelling, moederbord is vervangen+ bios geupdate.
Vista terug geinstaleert alles ok, ook alle drivers ok maar na enkele minuten weer problemen met videohardware (zie hieronder)
Wat kan ik nu het beste doen?

Product
Windows
Probleem
Videohardwarefout
Datum
6/09/2008 2:57
Status
Niet gerapporteerd
Beschrijving
Een probleem met de videohardware heeft ervoor gezorgd dat Windows niet meer goed werkt.
Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: LiveKernelEvent
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 2067
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem
WD-20080906-0257.dmp
sysdata.xml
Version.txt
Extra informatie over het probleem
BCCode: 117
BCP1: 83623008
BCP2: 8B80D640
BCP3: 00000000
BCP4: 00000000
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

slicky
6 September 2008, 04:09
best weer binnendoen hé,als hij toch nog in garantie is:good:

spike tammas
6 September 2008, 10:16
Kan het zijn door die bios update die ze gedaan hebben, deze is misschien enkel voor xp.
Heb nu xp erop gezet en tot nu toe geen problemen meer. Ik had thans vroeger geen problemen met vista.

Fakke_Berto
7 September 2008, 09:00
Een typisch Acer-probleem. Ik vrees voor je grafische kaart.

spike tammas
7 September 2008, 23:31
Ik draai u 2 dagen onder xp en nog geen problemen. Heb wel xp moeten terugzetten via een norton ghost backup die ik eerder gemaakt had want als ik via de xp instalatie cd opstart geef hij de volgende foutmelding: setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden setup kan niet doorgaan.
Ik snap er niks van en vista instaleert hij dan weer wel maar dan heb ik die eerder beschreven videohardware fout, beeld beviest enkele seconden even zwart beeld dan een melding livekernelevent en dan zegt vista dat het probleem weer opgelost is. Nog iemand sugesties of zal ik hem gewoon maar weer binnenbrengen?