Volledige versie bekijken : Free Wifi



maro
10 August 2008, 20:23
In dec/jan gaan we naar Orlando Florida.
Daar mijn echtgenote in contact wil blijven met de familie heb ik mij een tweedehanse laptop aangeschaft>:TOSHIBA TECRA M3 CENTRINO 1.83GHZ 1024MB *DVD ReWriter*

Ik ken echter niets van WIFI af. Hier werkt het via ADSL kabel perfect.
:shy:
Nu weet ik dat er verschillende plaatsen zijn in Orlando waar FREE WIFI is, tevens zijn er in verschillende villa's die daar verhuurd worden ( hebben we ook gedaan) wifi aansluitingen.Kan ik daar dan ook op inloggen en hoe?

Wat moet ik dan allemaal instellen om te internetten.
Moet ik bepaalde keys hebben ,ook voor free wifi.
Hoe moet ik inloggen op een netwerk?

Tevens bestaan er abonnementen voor wifi, bv. Tmobil USA.Kostprijs 39 dollar per maand.
Wat kan ik het beste doen?
Alvast bedankt voor julle reactie.

Maro

boneless
10 August 2008, 22:45
Hi,

Zelf werk ik als ingenieur voor een firma die boilers maakt. Ben redelijk veel op stap, slaap dan in hotels.

Bij 9 van de 10 hotels kan je een gratis code aanvragen. De WIFI is gewoon onbeveiligd, maar je wordt automatisch naar een pagina gestuurd waar je een code moet ingeven.

Als het toch een beveiligd netwerk is, kan je gewoon de code ingeven als je probeert in te loggen. Spreekt allemaal voor zich.

Ik zou geen geld voor een abonnement neer leggen, ervaring leert dat er genoeg gratis accesspoints zijn.

Goede reis!

AMD
19 August 2008, 14:26
Ik denk dat die free wifi gewoon werkt zoals de "hotspots" van telenet en belgacom hier.
Gewoon ergens op een populaire en drukke plaats zoals station, bepaalde restaurants, of een starbucks coffeebar heb je vaak een publieke access point.
Als het gratis is, zoveel te beter. En anders moet je gewoon een voucher kopen van bv 60 minuten. Dan kan je een uurtje op internet.

Ik reis ook veel voor men werk en bijna overal werkt het identiek. Bij starbucks ben ik zeker dat je op internet kan maar je moet een voucher kopen met een code.
Zelfs in Taiwan kan je in een starbucks op internet. In de states ga ik alleen maar naar LA of New Jersey en daar heb je ook meer dan genoeg starbucks en wifi hotspots.

Komt wel goed.