Volledige versie bekijken : draadloos netwerk via router valt soms uit



Red Wodka
10 August 2008, 21:00
Heb hier een probleempje wat ik nogal vervelend vind
Ik heb een laptop en gebruik daar draadloos internet op via een router
Besturingssysteem is vista
Nu zolang ik bezig ben op mijn laptop is er geen probleem maar mijn laptop ligt van smorgens tot s'avonds aan en als ik voor een bepaalde periode niet werk met de laptop valt mijn verbinding weg.Als ik dan terug op laptop wil werken moet ik dan eerst verbinding maken vooralleer ik op internet kan.
Is ook zeer vervelend als ik bv aan het downen ben en mijn verbinding valt weg dat ik dan opnieuw mag beginnen
Ik heb dit probleem sinds kort
Ik weet niet of het aan een instelling is of wat er aan de hand is
weet er hier soms iemand wat mijn probleem kan zijn
Wat ik ook graag zou hebben is dat als ik mijn laptop opstart dat de verbinding automatisch gemaakt word nu moet ik dat handmatig doen
Als er mensen zijn die hier iets vvan weten laat maar eens horen e

PeterN
11 August 2008, 10:17
Voor het automatisch verbinden moet je een snelkoppeling van het programma waarmee je scanned en verbinding maakt in de folder 'Opstarten' hebben staan. Bij het opstarten wordt deze dan uitgevoerd. In de scansoftware zal je een profiel moeten maken en opslaan als default.
Het wegvallen van uw verbinding zal te maken hebben met uw powermanagement. Je zal daar eens moeten kijken. Er is daar een setting dat als er geen activiteit is de draadloze verbinding uitvalt na x minuten om de batterijen te sparen. Meestal is die setting ook bereikbaar via configuratiescherm/systeem en bij uw draadloze hardware op eigenschappen klikken.

AMD
12 August 2008, 17:08
Hoi RedWodka,

Dit ligt volgens mij aan een energieisntelling van de laptop.
Laptops hebben dit probleem vaak.
Is eenvoudig op te lossen hoor:

Ga naar apparaatbeheer en zoek naar je netwerkadapter. Vraag de eigenschappen op.
Je zult nu zien dat er een tabblad is "energiebeheer". Ga hier naartoe
Standaard staat er een vinkje bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen"
Dit is bij alle windows versies, dus niet specifiek Vista.
Gewoon vinkje weghalen en probleem moet opgelost zijn.

Ivm automatisch verbinding maken:
Ga naar configuratie scherm en dan naar netwerkcentrum.
Links zie je in het menu "draadloze netwerken beheren" klik hier maar op.
Nu gewoon een profiel toevoegen en alle instellingen juist zetten.
Nu zal je laptop voortaan automatisch verbinding maken zodra hij je router detecteert.

PeterN: misschien kunnen we deze info gebruiken als een sticky topic want dit probleem komt regelmatig terug. Ik zal een tutorial schrijven hoe je zelf veelvoorkomende internetproblemen kan oplossen.

Red Wodka
19 August 2008, 20:44
hoe komt het dan dat als ik constant bezig ben op het internet dat die dan ook uitvalt?
Ik heb nu alles geplaats zoals beschreven maar nu tijdens het typen van dit bericht valt verbinding terug uit
Kan het zijn dat ik ergens met een beestje zit of zo? heb hjd logje geplaatst hier op het forum mss ligt mijn probleem daar e
heb al router volledig opnieuw geinstaleerd en met een andere laptop lukt het wel maar die van mij niet
als er nog eventuele oplossingen zijn hoor ik het graag

PeterN
19 August 2008, 20:56
Dus deze stelling is niet meer geldig

Nu zolang ik bezig ben op mijn laptop is er geen probleem maar mijn laptop ligt van smorgens tot s'avonds aan en als ik voor een bepaalde periode niet werk met de laptop valt mijn verbinding weg.
Hij valt nu ook uit tijdens het werken.

Heb je al eens van kanaal verandert? Kan zijn dat er een nieuw draadloos apparaat is bij gekomen in de geburen (bij uzelf thuis of bij uw geburen) dat stoort daar het nabij jou kanaal zit. Log in op de router, verander het kanaalnr van 6 naar 9 bv en maak terug verbinding. Kijk dan eens als het beter is?

EDIT AMD heeft ook een tut waar je info uit kan halen : http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=108

Red Wodka
21 August 2008, 21:50
kan ik testen of mijn netwerkkaart nog goed werkt ?

Ik heb net deze gevonden in mijn apparatenbeheer
http://img155.imageshack.us/img155/5021/apparatenbeheerdc2.jpg

er staat een uitroepingsteken bij isatap zou het daaraan kunnen liggen dat mijn verbinding uitvalt zoja wat kan ik eraan doen?

PeterN
22 August 2008, 08:13
Blijkbaar zou het volgens Microsoft geen probleem geven : http://support.microsoft.com/kb/932520/nl
Het heeft ook niet direct met uw draadloze verbinding te maken.

Meest voorkomende problemen zijn:

Als de verbinding weg valt na een tijdje als je niet werkt, dan heeft het met power-management te maken, zeker als je met laptops werkt.

Valt hij tijdens het werken uit moet je eens kijken als je een behoorlijk sterke verbinding hebt. Probeer een iets andere opstelling van de router eventueel.
Probeer het kanaal nummer te veranderen in de router daar andere apparaten die draadloos werken u kunnen storen (kan ook van de gebuur komen).