Volledige versie bekijken : windoos loopt vast bij opstarten.



yakitori
11 August 2008, 23:24
Hallo
ik ben heb wat computer problemen en ik dagt meld me even bij deze site aan in hoop dat jullie mij kunnen helpen.
paar dagen geleden liep mijn computer vast toen ik een filmpje aan het kijken was (gewoon spontaan ik had alleen het filmpje aanstaan). ik had hem dus opnieuw opgestart maar toen ik bij mijn inlogscherm kwam liep de computer weer vast. ik heb dit een paar keer opnieuw gedaan en telkens het zelfde resultaat. toen had ik en mijn vader de computer open gemaakt of daar het probleem in zat maar daar bleek ook niks mis mee te zijn. alleen nu geeft de computer een fout melding als ik hem opstart. die foutmelding komt als het inlog scherm is geladen. de fout melding is: Er is een onjuist parmeter doorgegeven aaneen service of een functie. en als je dan op ok drukt dan start hij overnieuw op met weer het zelfde verhaal. ik hoop dat jullie mij kunne helpen.

groetjes yakitori

srry als mijn speling beroerd is of er iets mis met mijn artikel is want ik ben niet zo goed in taal ben dyslectisch dus ik hoop dat het niet al teveel ergert en ik ben net nieuw op deze site dus ik weet ook nog niet zo goed hoe het werkt.

compuchrisje
12 August 2008, 00:13
Zodra je de pc aanzet let je goed op, als het tellen in het begin voorbij is, zie je onderaan enkele opties om met de functietoetsen een commando te geven. De toets F8 is er zo ééntje, tik daar enkele keren op, zodat je in veilige modus kan opstarten. De melding 'Laden van Windows' mag dus nog niet in beeld zijn.
Kies voor Veilige Modus met internetondersteuning, als het lukt haal je het programma Hijackthis hier (http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe) op.
Het is een uitvoerbestand, dus niet ingepakt. Zet het meteen in een eigen map op de C-schijf. Daarna dubbelklik je erop, kies voor: Do a system scan and save a log file. Even wachten, tot er een kladblokbestand verschijnt op je scherm. Bovenin het venster kies je in het menu Bewerken voor Alles selecteren, daarna Kopiëren.
Doe je browser open, en ga naar het Hijackthisforum (http://www.minatica.be/forumdisplay.php?f=46) van onze site.
Kies voor nieuwe post, klik even in het venster en druk even op de rechtermuisknop om in het snelmenu Plakken te kiezen. Bovenin zet je even een titeltje om het nieuwe topic in de aandacht van onze malware jagers te brengen. Vermeld ook even over welk filmpje je het hebt, misschien zat er wel wat méér in dan alleen maar beeldjes.

yakitori
12 August 2008, 00:22
waar is dat hijackthis dan voor?
en het was de serie lost die ik aan het kijken was die op mijn pc stond verder niks bizonders het was de mediaplayer van creativ waarop ik het filmpje keek

AMD
12 August 2008, 14:33
waar is dat hijackthis dan voor?
en het was de serie lost die ik aan het kijken was die op mijn pc stond verder niks bizonders het was de mediaplayer van creativ waarop ik het filmpje keek

Hijackthis is een programma/tooltje dat je PC gaat scannen en zoekt naar kwaadwillige code en spyware op je PC.
De systeemfout die jij krijgt bij het opstarten, wijst erop dat je allicht last hebt van spyware/virus die iets heeft gewijzigd in een belangrijk bestand dat windows nodig heeft om correct op te kunnen starten.

Dit is het eerste dat je zal moeten doen om zeker te zijn dat je geen last hebt van spyware of virussen.
Als het resultaat OK is, dan kunnen we verder kijken.

yakitori
12 August 2008, 19:14
ok ik zal het wel proberen te doen maar der komt al iemand naar kijken in een paar dagen dus ik wil nog ff niks kapotmaken ofzo en nadat de iemand geweest is dan zal ik dat wel proberen te doen.

alvast bedankt.

AMD
12 August 2008, 21:03
ok ik zal het wel proberen te doen maar der komt al iemand naar kijken in een paar dagen dus ik wil nog ff niks kapotmaken ofzo en nadat de iemand geweest is dan zal ik dat wel proberen te doen.

alvast bedankt.

Er gaat niks kapot met dat programma hoor!
Het enige wat er gebeurt is dat het programma gewoon een rapport maakt en beschrijft hoe jouw windows register en systeem eruit ziet. verder niets.
Als er iets moet verwijdert worden of aangepast moet dat manueel gebeuren.
Zie de afdeling hijackthis in het forum.
De mensen hier kunnen dan zeggen welke bestanden jouw probleem veroorzaakt.