Volledige versie bekijken : Asus M2N-E na bios flash



-MaT^
13 August 2008, 16:39
Ik ging vandaag mijn bios maar weer eens flashen naar de nieuwste versie (1401). Niet zonder risico, want mijn vorige flash een jaartje terug was mislukt. De reden van de bios flash was ditmaal: bios error elke keer ik mijn pc boot (alles werkte wel nog, gewoon F1)

Ik flash dus mijn bios (bootable usb, fat)

Hij toont "Erasing blocks" en blijft steken aan het eerste blokje (van de 20 ofzo?) Ja voor een uur. Dan heb ik toch maar men pc uitgezet en opnieuw gestart. Ik kreeg de bootblock & heb dan maar de bios uit zekerheid op dvd gebrand samen met AWDFLASH.EXE Hij load de DVD wel maar zegt dat hij AWDFLASH.EXE niet kan vinden.

Uiteindelijk ben ik op zoek gegaan naar mijn moederbord cd. Als ik die insteek begon hij automatisch te flashen en heeft hij gereboot denk ik.

Sindsdien lijkt mijn mainboard dood. geen biosgeluiden meer, alles in mijn pc heeft nog wel stroom, maar ik heb geen beeld.

CMOS / Batterij reset heb ik ook al geprobeerd.

Valt er nog iets te doen? Heb net grote kosten gedaan (voeding + gfx + 5.1 + koeling) en een nieuw moederbord zou duur uitkomen.

Bedankt

Mathias

-MaT^
13 August 2008, 20:21
Met een stuk of 5 CMOS resetjes,, USB sticks & DVDs / CDs vol met bios upgrades e.d. heb ik mijn pc dan toch kunnen fixen (ja met de laatste bios!).

M2N-E geeft niets anders dan problemen voor mij :P

Mag gesloten worden :)

Mathias