Volledige versie bekijken : Externe HD Probleem!



Brandweerman
13 August 2008, 17:29
Hallo Allemaal!

Ik zit met een flink probleem wat mijn externe hd betreft.. Ik zet gister de pc aan.. doe de stekker van de externe hd er in ( Deze haal ik er normaal uit, anders word ie te heet. ) En mijn externe hd begint alleen maar te tikken.. alsof hij niet wil opstarten. Nu heb ik het forum een beetje doorgespit.. daar staat o.a. dat dat kan komen omdat ik de hardware niet goed heb verwijderd uit windows.. dit doe ik altijd, dus daar kan het niet aan liggen. Ik ben in de veronderstelling dat ik mijn lieve aardige stille en vooral snelle externe hd kan begraven in de achtertuin.. of weten jullie een oplossing voor dit probleem?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

P.s. het gaat om een Medion HDDrive 2 go van 250 gb uit Februari 2006!

Met Vriendelijke Groet,
Brandweerman:)

christleven
13 August 2008, 17:50
Ik denk ook dat hij de geest heeft gegeven. Hopelijk heb je een backup van de gegevens die erop staan.
Heb je op deze drive geen 3 jaar waarborg? Zo ja kan je bij den Aldi altijd deze binnen geven en krijg je normaal gezien een nieuwe in de plaats.
Ik heb dit ook al eens meegemaakt met een Maxtor Harde schijf en daar loopt de waarborg zelf langer dan de winkelwaarborg van 2 jaar. Je betaald enkel de transport kosten.

compuchrisje
13 August 2008, 19:25
'k Heb er ook ééntje uit die periode, zal me dus maar al voorzien van de nodig kleinere zilveren schijfjes ..
Als er behalve en image of 'gewone' zaken ook nog belangrijke dingen op staan, zou ik overwegen om toch files te laten recupereren. Dat kan je in elke computerwinkel met een degelijk technisch team laten doen. Of je kan Medion contacteren.

Brandweerman
15 August 2008, 13:25
Ik heb inmiddels een nieuw speeltje gekocht... een WD 640GB,Elements..
Dus ik kan weer even vooruit!
In ieder geval bedankt voor jullie reactie's!


Groeten,
Brandweerman