Volledige versie bekijken : Externe HDD draadloos maken



sammetjuuh
13 August 2008, 18:06
Ik heb een medion externe harde schijf van 500 gb, dus niet draadloos beschikbaar

ik zou dit hieronder willen aanschaffen zodat ik deze externe harde schijf draadloos kan maken

http://www.weblogsinc.com/common/images/6437778455600767.JPG?0.0027303957903093146


Is dit mogelijk?

mvg

Emtec
14 August 2008, 19:18
Zoals ook al op Multidesk forum staat... Dit zou perfect mogelijk moeten zijn. Al vind ik het wel een beetje duur voor wat het is (a)

sammetjuuh
16 August 2008, 14:06
Zoals ook al op Multidesk forum staat... Dit zou perfect mogelijk moeten zijn. Al vind ik het wel een beetje duur voor wat het is (a)
verbruikt dit dan veel van je internetlimiet ?

grtz

AMD
16 August 2008, 16:47
verbruikt dit dan veel van je internetlimiet ?

grtz

Als je de schijf opensteld voor toegang van buitenaf je draadloos netwerk WEL.
Als je eigen pc BINNEN je draadloos netwerk bestanden kopieert, etc... dan NIET.

Wat voor router heb je eigenlijk? Sommige routers hebben ook een USB poort waardoor je een printer, externe HDD, etc... rechtstreeks kan aansluiten op je router. Op die manier kan je die apparaten ook delen op je netwerk en indien nodig zelfs openstellen voor buitenstaanders (op eigen risico wel te verstaan).

In je windows verkenner moet je dan een netwerkschijf toevoegen met de info zoals het omschreven staat in je router (zie bijlage)
Op die manier kan je eenvoudig je bestanden delen en op deze manier moet er ook geen hostcomputer aanstaan. De router beheert dan de toegang.

sammetjuuh
19 August 2008, 10:26
Als je de schijf opensteld voor toegang van buitenaf je draadloos netwerk WEL.
Als je eigen pc BINNEN je draadloos netwerk bestanden kopieert, etc... dan NIET.

Wat voor router heb je eigenlijk? Sommige routers hebben ook een USB poort waardoor je een printer, externe HDD, etc... rechtstreeks kan aansluiten op je router. Op die manier kan je die apparaten ook delen op je netwerk en indien nodig zelfs openstellen voor buitenstaanders (op eigen risico wel te verstaan).

In je windows verkenner moet je dan een netwerkschijf toevoegen met de info zoals het omschreven staat in je router (zie bijlage)
Op die manier kan je eenvoudig je bestanden delen en op deze manier moet er ook geen hostcomputer aanstaan. De router beheert dan de toegang.
d-link dir 635

zou dit werken?

AMD
19 August 2008, 11:31
d-link dir 635

zou dit werken?

Ik ben er niet zeker van. Op de site van Dlink staat het volgende over jouw router:

Wireless N draadloze breedbandrouter
Compatibel met 11g en 11b draadloze netwerken
10/100Mbps WAN-poort
Ingebouwde 4-poorts 10/100Mbps switch met Auto MDI/X
USB 2.0 poort voor makkelijke Windows Connect Now-configuratie
NAT en SPI (Stateful Packet Inspection) firewall met VPN passthrough
Filtering van gegevens met blokkering van URL's en detailplanning
Quality of Service met StreamEngine
WEP, WPA en WPA2 draadloze encryptie
Ondersteunt 802.1x RADIUS
Afneembare antenne (omgekeerde SMA-connector, vrouwelijk)
Makkelijke D-Link Click’n Connect instelling via wizard
Webgebaseerde configuratie

Ik veronderstel dat deze USB poort bruikbaar is voor alle soorten USB apparaten (en niet alleen printer bv).
Gewoon proberen eigelijk. Je kan er niets verkeerd mee doen.
In de router zal je allicht wel een en ander moeten instellen of een wizard volgen.