Volledige versie bekijken : wachtwoord modem



sammetjuuh
13 August 2008, 18:08
Hoi

heb een thomson modem, maar ben het wachtwoord vergeten

wat kan ik doen?
ik heb al geprobeert 192.168.1.1, ook reset knop ma hij vraagt wachtwoord en ik weet het echt niet

bedankt

Sinkfun
13 August 2008, 19:18
well,...
standaard naam is administrator en ww is blanco.

... Mss dat eens proberen :p

sammetjuuh
14 August 2008, 10:19
well,...
standaard naam is administrator en ww is blanco.

... Mss dat eens proberen :p
lukt ni

komt dit omdat er een router tussen zit ofzo?

ik probeer dit via draadloos... naar de modem die achter de router zit:wtf:

PeterN
14 August 2008, 12:56
Om niet op het verkeerde been gezet te worden:
- Wat is het juiste type thomson modem?
- Je hebt een thomson modem en hierachter staat een draadloze router (welk type?)
- Kom je op een login scherm? Welk loginscherm, dat van de router of modem? Naar welk ip surf je voor dat inlogscherm en van waar haal je dat ip?
- Heb je ooit deze login en paswoord verandert?

Om het minste fout te kunnen doen kan je best een kabelverbinding maken rechtstreeks naar je thomson. Herstart en kijk via ipconfig/all welk ip er staat bij uw bekabelde lan verbinding bij 'DHCP server'. Dat is het ip waar uw thomson op staat en waar je naartoe moet surfen. Krijg je dan een login scherm van Thomson?

Brandweerman
14 August 2008, 13:11
Normaal gesproken is de standaard loginnaam van een modem of router toch:
Gebruikersnaam: Admin
Wachtwoord: Admin

Ik heb dit wel vaker gezien dat dit de standaard fabrieksgegevens waren.

Groeten Brandweerman

stallion
14 August 2008, 23:45
Heb je de reset knop langer dan 10 sec ingedrukt?
Enkel dan gebeurd de reset correct ;)

compuchrisje
14 August 2008, 23:54
De gebruikersnaam wordt normaal gezien zo al weergegeven, het wachtwoord altijd in kleine letters, dus niet Admin, maar admin. Mogelijk is de gebruikersnaam ook hetzelfde, 't is een beetje puzzelen, maar heel ver weg moet je meestal niet zoeken. Voor hetzelfde geld is er zelfs géén wachtwoord ingevoerd.

PeterN
15 August 2008, 12:34
Kwestie inlog en wachtwoord is er geen regel wat standaard is. Dit is voor ieder merk en zelfs soms type anders geïmplementeerd in de modem/router. Dit moet je opzoeken in de handleiding

sammetjuuh
15 August 2008, 17:44
Kwestie inlog en wachtwoord is er geen regel wat standaard is. Dit is voor ieder merk en zelfs soms type anders geïmplementeerd in de modem/router. Dit moet je opzoeken in de handleiding
njaa

kan dit met een mac dinges te maken hebben?

heb het gekocht in belgacom winkel...

PeterN
16 August 2008, 11:39
Nee.
Je kan best doen zoals ik al beschreef:

Om het minste fout te kunnen doen kan je best een kabelverbinding maken rechtstreeks naar je thomson. Herstart en kijk via ipconfig/all welk ip er staat bij uw bekabelde lan verbinding bij 'DHCP server'. Dat is het ip waar uw thomson op staat en waar je naartoe moet surfen. Krijg je dan een login scherm van Thomson?
Als je het zo doet ben je zeker dat je het aanlogscherm van de Thomson hebt en niet die van je router. Daar is het dan enkel de login en paswoord intypen en als je dat niet verandert hebt staat het nog steeds standaard. Met het juiste type thomson kan je het altijd opzoeken mocht je de handleiding niet meer hebben.