Volledige versie bekijken : Bearshare



nadeattack
14 August 2008, 17:12
Hallo,

Sinds kort heeft mijn broer bearshare gevonden en downloa nu nogal veel op mijn computer.

Ik heb gezien dat het te blokkeren valt door tcp poorten te sluiten (of zoiets) maar hoe doe ik dat?

Alvast bedankt

PeterN
15 August 2008, 12:20
Ik ben wel niet vertrouwd met Bearshare, maar standaard denk ik dat het poort 6346 gebruikt.
In de meeste firewalls is het zo dat alle poorten gesloten zijn. Je kan enkel poorten openstellen. Dus waarschijnlijk heeft hij deze poort net opengesteld. Maar in de instellingen van de meeste van deze programma's kan je het poort nummer ook nog eens wijzigen.
Dus suit je deze poort, gaat hij waarschijnlijk ze terug openstellen als de firewall melding geeft. Daarbij kan hij ook als het nodig moest zijn nog eens een ander poort kiezen...

Als je het zo wil beveiligen denk ik dat je gewoon in je router alle poorten gesloten moet houden (zoals standaard is) en zorgen dat hij niet aan de instellingen van je router kan.

compuchrisje
16 August 2008, 00:36
Waarvoor tutorials alias handleidingen al goed kunnen zijn, wat vind je van deze (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=5)?