Volledige versie bekijken : LAN thuisnetwerk ... hoe totaal verwijderen ?



Merel
14 August 2008, 23:05
Puur theoretisch vraagje :

Ik heb ooit problemen gehad met het thuisnetwerk, waarbij ik had besloten alles opnieuw te herbeginnen vanaf scratch. Het thuisnetwerk (LAN) was opgesteld geweest met de klassieke "wizard" van M$ . Dat houdt in dat het netwerk een "naam" heeft die je zelf kiest en in de wizard opgeeft.

Om de zaken eenvoudig uit te leggen hou ik het bij het voorbeeld in de wizard... de benaming "HOME" (of "THUIS").

Dus even alles geprobeeerd te verwijderen en toen bleek dat THUIS steeds bleef staan in de Windows "Explorer" zonder dat ik er in lukte om THUIS volledig te verwijderen. Het leek er op dat het netwerkje met geen koevoet te verwijderen was. THUIS bleef THUIS en daarmee uit.

(nu ik ondertussen toch zoveel slimmer ben geworden, zou het misschien toch lukken :D maar ik begin er niet aan, het is onnodig tijdverlies)

Het opzet toen was om een ander "nieuw" netwerk te maken met een andere benaming, maar dat is dus nooit gelukt omdat ik eerst het "oude" netwerk niet kon verwijderen. En er is ook geen "un-install" voorzien door M$ !!!

Vraag me nu af ... hoe moet dat ? Heb het niet nodig , het is maar uit nieuwsgierigheid ... kan het , en hoe dan wel, mocht iemand dat soms weten ?

PeterN
15 August 2008, 12:32
In Vista en xp zijn de benamingen wat anders.

Op uw bureaublad rechts klik 'Mijn netwerklocaties'. Een optie lijstje komt te voorschijn. Kies hierin voor 'eigenschappen'. Doe in het lijstje het vinkje weg bij bestands en printerdeling.

Je kan ook de naam wijzigen. Het is mss makkelijker enkel de naam te wijzigen en het bestaande in te stellen zoals je wil? Voor de naam ga je naar instellingen/configuratiescherm. Kies daar voor 'systeem'. Op het tabblad 'Computernaam' kan je dit wijzigen ;)

Meer info kan je ook in de faq vinden : http://www.minatica.be/showthread.php?t=39094

compuchrisje
16 August 2008, 00:38
Even extra vraagje, moeten hier ook niet de fysieke verbindingen verwijderd worden? Anders gaat het systeem bij reboot onmiddellijk terug over tot installatie van de 'nieuwe' hardware.

PeterN
16 August 2008, 11:46
Even extra vraagje, moeten hier ook niet de fysieke verbindingen verwijderd worden? Anders gaat het systeem bij reboot onmiddellijk terug over tot installatie van de 'nieuwe' hardware.
Neen, normaal niet. De hardware is enkel uw netwerkkaart. Die is niet verwijderd en de drivers zijn al geïnstalleerd. Dus daar gaat hij niet op reclameren. Het instellen van het netwerk is software.

AMD
16 August 2008, 16:28
Volgens mij ligt dit gewoon aan de naam die je kiest als "werkgroep" als ik me goed herinner.
Als je de naam wilt wijzigen, moet je dit op ALLE computers en laptops wijzigen.

Hoe doe je dit? Rechts klikken op deze computer en dan eigenschappen nemen.
Naar tabblad "computernaam" gaan.

Onderaan zie je een knop wijzigen. Klik daarop.
Nu kan je bij werkgroep een andere naam typen.
Dit moet je bij alle computers doen. En als laatste om het effectief te maken. Alle computers opnieuw laten opstarten. ALs je dan naar je netwerk gaat kijken zou er de nieuwe naam moeten staan.