Volledige versie bekijken : UBUNTU vergeleken met Windows



Merel
16 August 2008, 15:38
Gewoon ter informatie :

Onder de ruime ruime ducumentaties (en de zeer actieve en hulpvaardige "community") zijn bepaalde websites echte aanraders.

Voor wie geïnteresseerd is in Ubuntu kan ik de website aanbevelen van Leo Cardinaals. Men vindt er nuttige informatie en tips over Ubuntu. Meer specifiek een vergelijking met Windows is HIER (http://lcardinaals.wordpress.com/2008/06/01/ubuntu-een-goed-alternatief-voor-windows-maar/) te lezen.

Het geeft alleszins wat meer inzicht aan diegenen die zich vragen stellen omtrent de verschillen tussen beide. Ook het waarom van de uiteenlopende houdingen en reacties tegenover "een ander dan gewoonlijk" OS worden met redenen omkleed.

Booster
16 August 2008, 16:34
Ubuntu is ‘gebruiksklaar’ na installatie.
Na de installatie zijn alle programma’s die een gemiddelde gebruiker gebruikt gereed voor gebruik. Programma’s zoals de internetbrowser, mail, office, muziek, cd’s branden, fotobeheer, enz.Windows is ook gebruiksklaar na installatie. In ubuntu moet je ook nog de driver van je grafische kaart en eventuele andere kaarten installeren. Het enige wat niet bij windows zit na de installatie is Office.

Toch vind ik de installatie van Ubuntu minder omdat je niet kan kiezen welke applicaties je wilt installeren en welke niet. (Open)Suse is op dit vlak wel beter.

AMD
16 August 2008, 17:02
Windows is ook gebruiksklaar na installatie. In ubuntu moet je ook nog de driver van je grafische kaart en eventuele andere kaarten installeren. Het enige wat niet bij windows zit na de installatie is Office.

Toch vind ik de installatie van Ubuntu minder omdat je niet kan kiezen welke applicaties je wilt installeren en welke niet. (Open)Suse is op dit vlak wel beter.

Sorry maar dat is niet altijd zo dat je drivers moet bij-installeren. En trouwens onder Windows kan je dit ook perfect voorhebben.
Iedereen denkt maar dat Windows altijd ready-to-use is na installatie maar niets is minder waar. Heel vaak moet je ook je grafische kaart updaten etc...

Sommige versies van Linux zijn inderdaad wel "slimmer" dan andere maar als je enkel je grafische kaart en netwerkkaart drivers moet installeren vind ik dat wel de moeite. Want na de installatie van een Linux distro heb je wel meteen een office pakket, brandsoftware, chatsoftware, ... meteen klaar voor gebruik.

Na het installeren van Windows moet ik nog: Office, WIndows Live messenger, Nero, antivirus, antispyware, ... moet ik nog verder gaan?

Welke linux distro je moet gebruiken hangt van type gebruiker.
Sommige distro's zijn erg interessant voor beginners in Linux zoals Ubuntu en Suse.
Iemand die meer ervaren tot zelfs expert is, kiest dan weer voor een distro zoals bv slackware, Debian of unitedLinux.

Jule
17 August 2008, 12:06
Bedankt voor het aantonen van de site. Ik zal er mogelijks gebruik van maken! Wat uw titel betreft, ga ik volledig akkoord met wat op de link beschreven staat: Linux en Windows vallen niet te vergelijken ... :p