Volledige versie bekijken : cd key zoek



cdadanny
17 August 2008, 12:53
hi , ik heb een originele CD van xp proffesional maar ben de CD key kwijt. bestaat er een middel om de key te vinden op de CD ( niet op de computer , want daar staat nog een oudere xp op.

Baloeke
17 August 2008, 20:35
Er bestaan programma's voor cd-keys te achterhalen. Deze moeten dan wel op de pc zijn geïnstalleerd. Om een cd key te achterhalen dat niet op je pc is geïnstalleerd is denkelijk onmogelijk.

compuchrisje
18 August 2008, 00:13
Met deze (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=302), maar ik vrees dat wat Baloeke zegt, ook inderdaad klopt. 't Is in elk geval de moeite waard om te proberen.

cdadanny
18 August 2008, 23:40
Het is ondertussen wel mogelijk de CD key van de CD te halen of op te sporen. Ik heb het gevonden door in de zoekoptie te laten zoeken op ' unattend?.* met de optie ' hidden files ' aangevinkt . de laatste regel in het txt bestand geeft de CD key weer .

compuchrisje
19 August 2008, 00:00
'k Heb het hier nagekeken cdadanny, het is niet het juiste ID, vreemd genoeg. Getest op 2 CD's waarvan ik het nummer nog heb.

Nog even wat speurwerk gedaan ivm het eventuele bestaan van een ID op de CD:


Q: Can I retrieve the product key from the Windows CD?
No. Product keys are not stored on CDs themselves. When you enter your key while installing, it's checked against an algorithm to verify that the key is valid.


Dus de zoekactie zal je niet vooruit helpen.

PeterN
19 August 2008, 07:54
Dat dacht ik al dat het een algoritme ging zijn. Men zou immers op iedere cd iets anders moeten branden omwille van de key. Je ziet het ook als je de illegale tour opgaat: programma's die key's genereren door middel van algoritmen :foei:.

AMD
19 August 2008, 11:47
Het is ondertussen wel mogelijk de CD key van de CD te halen of op te sporen. Ik heb het gevonden door in de zoekoptie te laten zoeken op ' unattend?.* met de optie ' hidden files ' aangevinkt . de laatste regel in het txt bestand geeft de CD key weer .

Toch effe verduidelijken:
Dit kan eigenlijk wel, maar dan gaat het niet om een originele CD van Windows maar een unattended installatie CD die zelf is gemaakt.

Dit is perfect legaal, want computerwinkels gebruiken dit ook.
Met zo een CD wordt windows volledig geïnstalleerd zonder dat de gebruiker iets moet ingeven. Een volledig automatische installatie dus.
Om dit te kunnen doen, moet er dus op de CD ergens een sleutel of cd-key bewaard worden en dat is hetgeen wat jij hebt gevonden.

RobinW300i
19 August 2008, 19:24
RockXP4 is freeware,
je laat m zoeke en... Voila!
Daar staat je key!


grtjs,
Robin.

PS: check ff www.ForumByRobin.eu.tt

AMD
19 August 2008, 19:26
RockXP4 is freeware,
je laat m zoeke en... Voila!
Daar staat je key!


grtjs,
Robin.

PS: check ff www.ForumByRobin.eu.tt

Op een computer waar XP is geinstalleerd wel ja, maar niet op een CD of DVD.