Volledige versie bekijken : Wisselende helderheid



4stroker
17 August 2008, 21:02
Hallo, ik heb hetvolgende probleem:

Als ik bijvoorbeeld m'n msn lijst aan het bekijken ben, en ik minimaliseer dat scherm, vermindert m'n helderheid, ik heb nu een grijze bureaubladachtergrond.

Het moet volgens mij ergens een instelling zijn ofzo. Als ik bijvoorbeeld van m'n bureaublad naar bijvoorbeeld het forum kom, licht m'n scherm wel meer op.

Ik zat dit weekend op een lanparty, veel mensen hebben zich er suf achter gezocht maar niets gevonden.

Hopelijk hier wel iemand

Groetjes Kevin

Baloeke
17 August 2008, 21:20
...Het moet volgens mij ergens een instelling zijn ofzo. Als ik bijvoorbeeld van m'n bureaublad naar bijvoorbeeld het forum kom, licht m'n scherm wel meer op.
...
Als wij nu zouden weten welke versie van windows er op je pc staat kunnen we verder helpen. Windows xp is niet hetzelfde als Vista.
Werk je met een Laptop of een vaste PC?

ghost
17 August 2008, 21:31
En vertel ook eens welke grafische kaart je hebt ? En hoe lang heb je dat probleem al ?

4stroker
17 August 2008, 21:50
Probleem is sedert dit weekend, zat op een lan party, kan zijn dat er iemand een instelling verandert heeft maar normaal niet, alle nvidia settings zijn al gereset geweest en het hielp niet.

Specs zijn:
* Intel core 2 duo E6400
* nVidia GForce 7900
* Windows vista x64
* beeldscherm is een Samsung Syncmaster 226BW
* vaste pc dus.

Baloeke
17 August 2008, 21:53
Heb je al eens geprobeerd om en systeemherstel te doen. Zoek een datum van voor het weekend. Moest er toch iemand een instelling veranderd hebben, zou het met dit ongedaan moeten zijn.

4stroker
17 August 2008, 22:00
Systeemherstel is meteen zo drastisch :p
Heb pc tijdje geleden nog maar geformat en dit weekend ook wel wat programma's installed enzo, en als dat dan weer weg is :p

Heeft niemand een idee wat het zou kunnen zijn?
En de antwoorden mogen vrij technisch zijn hoor, ik weet toch wel iets van informatica (ik studeer er toch voor).

Groetjes

ghost
17 August 2008, 22:46
Toevallig een ander scherm bij u in de buurt voor aan te sluiten , kunt je eens zien als de helderheid ook bij dat scherm verminderd.
Heb je ook uw drivers geupdate voor de grafische kaart , of heb je toevallig ook op die lanparty dat laten doen?

4stroker
18 August 2008, 15:22
Drivers voor grafische kaart waren up-to-date voor die lanparty.
Het valt echt op als ik van een lichte achtergrond, naar bijvoorbleed media player ga (wat toch wel redelijk donker is) dat mn helderheid vermindert, bestaat er nergens zo geen optie waarin staat dat helderheid automatisch wordt aangepast ofzo? :D

AMD
19 August 2008, 14:52
Drivers voor grafische kaart waren up-to-date voor die lanparty.
Het valt echt op als ik van een lichte achtergrond, naar bijvoorbleed media player ga (wat toch wel redelijk donker is) dat mn helderheid vermindert, bestaat er nergens zo geen optie waarin staat dat helderheid automatisch wordt aangepast ofzo? :D

Het is wel zo dat je scherm ook licht uitstraalt en niet alleen beeld vormt.
Ik weet niet in welke mate dat je schermt van helderheid vermindert maar als je bv van zwart naar wit gaat kan ik wel inbeelden dat je in een donkere kamer dat wel duidelijk kan zien. Misschien is het je pas opgevallen tijdens die lanparty (wat doorgaans toch donker is altijd).

Probeer zeker een ander scherm zoals ghost al suggereert.
Je kan de helderheid ook van je monitor bepalen. Misschien heeft er iemand aan je monitor geprutst. Check daar de settings ook eens even van en probeer met een ander monitor ook even. Dan ben je zeker dat het niet aan je pc ligt.

Doe desnoods een "recall" van je monitor. Dan wordt alles terug naar nul gezet.

4stroker
20 August 2008, 13:01
Hoe werkt zo'n "recall" van je monitor?
Een ander scherm proberen zou ik wel willen, maar heb ik hier de mogelijkheden niet voor. En een vriend van mij heeft net hetzelfde scherm en hij heeft hier geen last van.

Groetjes Kevin

AMD
20 August 2008, 13:14
Hoe werkt zo'n "recall" van je monitor?
Een ander scherm proberen zou ik wel willen, maar heb ik hier de mogelijkheden niet voor. En een vriend van mij heeft net hetzelfde scherm en hij heeft hier geen last van.

Groetjes Kevin

Met de knoppen van je monitor. Gewoon je menu oproepen en dan moet er een mogelijkheid zijn om alles te resetten. Elke monitor heeft dit normaal gezien.

4stroker
21 August 2008, 21:57
Het is opgelost, er zat een knopje waar je blijkbaar kon kiezen voor internet, game, custom, text. Heb dit op game gezet en alles is in orde.
Toch bedankt voor de hulp!