Volledige versie bekijken : Netwerkvragen



Dexter
17 August 2008, 21:53
Ik wil weten of deze dingen mogelijk zijn:


Netwerkprinter: Is het mogelijk dat ik kan afprinten met de printer van mijn zus? Ik zit (via LAN-kabel) aan een router gekoppeld, mijn zus via WiFi, de printer van mijn zus gaat via kabel vanuit haar pc. Haar printer is een Canon mp120 denk ik...
Gedeelde bestanden: Is het mogelijk om mappen te zien van mijn zus haar pc, vanuit mijn pc (:evil:) en mogelijk ook omgekeerd. Zoja hoe doe ik dat dan?Bedankt

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust :p

@dr!

Baloeke
17 August 2008, 22:03
1. Om te printen via een netwerk moet je in het bezit zijn van een router met een printerpoort. De printer wordt dan aan de router aangesloten. Je moet dan nog wel via het configuratie scherm je printer gaan defineren als netwerkprinter. Met dit moet de pc van je zus niet opstaan.
Er bestaat ook nog een truck om via printer delen (via het netwerk) je gegevens af te drukken. Hiervoor moet de pc van je zus wel opstaan. Hoe dat juist in elkaar zit moet ik eens zoeken.

2. Om een antwoord te geven op je 2de vraag kijk eens naar deze site (http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/bestanden_delen/1)

PeterN
18 August 2008, 16:58
Idd gewoon een klein thuisnetwerk maken. Dat kan je gewoon via de wizard van windows doen. Je zus haar pc moet wel aanstaan om te kunnen printen en haar bestanden te kunnen delen. En zoals Baloeke zegt kan het ook met een router met printerpoort. Daar hier de router de printer deelt, en dus niet een andere pc, moet niemand anders zijn pc hiervoor aanstaan. Maar dan moet je wel over zo'n router beschikken.