Volledige versie bekijken : snelheid Usb stick



Noempsy
19 August 2008, 22:28
Hoi hoi,

kunnen jullie mij is vertellen waarom Usb-sticks zo traag zijn? ik heb er ene van 512Mb en als ik daar iets opzet gaat dat best snel. 2 van 2 gig (1ne kingston en ene Apacer) dat is al wa trager. Nu heb ik er hier ene van 4 Gig en das gewoon een ramp..:wall:. 1.4 gig opzetten en er een 10 minuten mee bezig zijn!!

Is dit normaal of is dit ook merk gebonden? Graag zou ik naar Makro willen gaan voor ene van 8Gig voor een 20€ van Philips.

Ik gebruik deze sticks doorgaans om films af te spelen in mijn Dvd of foto's te laten zien....

Baloeke
19 August 2008, 23:31
Ik dacht, dat een USB stickje ook een lees en schrijfsnelheid heeft, idem zoals de geheugenkaartjes. Hoe hoger de lees en schrijfsnelheid, hoe sneller er gegevens kunnen opgeschreven en gelezen worden

Fakke_Berto
20 August 2008, 18:45
Hier vindt je een test.
http://www.kieskeurig.be/nl/product.nsf/queryproducts?readform&qcode=usbstick&q=+usb%20+%20+and%20+%20+sticks&pcode=usbstick&gq=+usb%20+and%20+sticks&min=-1.0&max=9999999.0&sort=7
Groetjes.

PeterN
20 August 2008, 21:08
Ik dacht, dat een USB stickje ook een lees en schrijfsnelheid heeft, idem zoals de geheugenkaartjes. Hoe hoger de lees en schrijfsnelheid, hoe sneller er gegevens kunnen opgeschreven en gelezen worden
Dit klopt. Ook bij een usb stick spreekt men over een read en write transfer rate. Dus als je een stick koopt kijk naar deze waarden ze kunnen sterk verschillen. Staan ze niet vermeld ga er dan maar van uit dat het niet de snelste zal zijn :D
Ik dacht dat de 'rally' versies van OCZ (http://www.ocztechnology.com/products/flash_drives/ocz_rally2_turbo_usb_2_0_flash_drive) van de snelste zijn met lees- en schrijfsnelheden van 35 en 30MB/sec
Zelf heb ik één van de goedkoopste usb sticks gekocht in een supermarkt waar de lees- en schrijfsnelheid na test uitkwam op 12 en 4MB/sec.
Als je schrijft tegen 4 of 30MB/sec maakt dus wel een groot verschil ;)

Een test kan je zelf altijd doen met atto disk benchmark (http://www.techpowerup.com/downloads/1137k/atto_234.zip) Dit gratis programma wordt doorgaans gebruikt om transfer rates te vergelijken van alle opslag media ;)

Merel
20 August 2008, 22:40
OCZ Rally2 Turbo USB 2.0 Flash Drive wordt momenteel verkocht aan 50 Euro voor het 4GB model.

Dan weet je al wat je kan verwachten van b.v. Philips Gloeilampen Fabriek voor 20 €

deadshot
22 August 2008, 00:07
Hey,

Dit gaat veranderen een tijdje terug heeft Intel de details van USB 3.0 aangekondigd en deze zullen in 2010 een standaard moeten zijn... Deze randapparatuur zal dan zo'n 4,8 Gbit/sec halen... Das in principe 10 keer sneller als nu...
Nu is het ook zo wat al eerder vermeld is goed naar de lees en schrijfsnelheid te kijken...

Grtz deadshot
Nuttige post vergeet de bedankknop niet!!

PeterN
22 August 2008, 08:20
In dit geval is de usb snelheid niet de bottleneck. USB 2.0 haald snelheden ver boven die van een huidige usbstick. Met een snelheid van 60MByte/s is USB2.0 nog steeds 2 keer zo snel als één van de snelste usbsticks (rally versies van OCZ met met lees- en schrijfsnelheden van 35 en 30MB/sec)

Merel
22 August 2008, 23:44
Maar dan zijn er ook vermoedelijk nog géén USB 3.0 flash-drive stokjes ?

Deadshot , je mikt een schot in de toekomst, maar ik vrees voor een een schot in het water voor wat betreft de USB 3.0 sticks tegen die tijd.

Breskuz
23 August 2008, 23:23
ik heb ook altijd dat mijn usb - stick traag is


daarmee steek ik hem er al in voor ik mijn pc opstart ( dan laad dien automatisch op )

Noempsy
27 August 2008, 21:49
Ik daag jullie uit.... wie hee er nog een tragere dan de deze:evil:

staat spijtig genoeg geen merk op anders kon ik er eens een mail heen sturen....

Kom wie doet trager?? :lol: