Volledige versie bekijken : onstabiel Vista SP1



wolfskin
19 August 2008, 23:33
Hey Minatica's,

Ik zie het bos door de bomen niet meer....:wall:

Ben onlangs overgestapt op Vista Premium SP1. Heb deze al vrij veel keren opnieuw moeten installeren omdat het zeer onstabiel is.
Heb talrijke blue screens, veel foutmeldingen. Heb op google al van alles gevonden,zelfs zoveel dat ik geen uitweg meer weet.

Enkele voorbeelden : 'Windows installer werkt niet meer.....'
' Super Fetch werkt niet meer.....
' Host process voor windows werkt niet meer... '
' stop 0x0000007f '
' stop 0x0000007e '
' stop 0x0000000a '
' stop 0x0000001a '
enz......:damn:

Heb alle correcte drivers, heb reeds een memtest gedaan, voeding is getest, heb geen hardware problemen,....

Pff ik weet het niet meer.

Kan er iemand mij aub op weg helpen met deze troep?

Bedankt op voorhand!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wolfskin

Baloeke
20 August 2008, 00:04
Is je pc wel geschikt om vista te draaien? Laat deze test (http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/wvupgradeadvisor/default.aspx) eens lopen en men weet veel meer

Jule
20 August 2008, 00:10
Ik kan u helaas niet helpen. Maar als ik u kan geruststellen: u bent niet de enige. Mijn Vista was vrij stabiel. Nu ik betadrivers voor mijn pinnacle fm-kaart heb geïnstalleerd .... Crash, crash, crash, ... Zelfs geen bluescreen niet meer waar ie vertelt dat de data in het werkgeheugen wordt weggeschreven ... Een instante reboot, zonder dat ik ook maar mijn fm-kaart aanspreek.

Maar er komt volgens mijn pc-boer een oplossing voor mijn probleem. Microsoft zou aan het werken zijn om de codecs en drivers voor fm-kaarten zelf te produceren voor Vista. Deze update zouden we zelfs nog dit jaar mogen verwachten ... Ik ben benieuwd. 't Zou niet de eerste keer zijn dat mijn pc-boer er neffens slaat... :D

wolfskin
20 August 2008, 12:21
Is je pc wel geschikt om vista te draaien? Laat deze test (http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/wvupgradeadvisor/default.aspx) eens lopen en men weet veel meer

Heb ik reeds gedaan, is geschikt voor vista. Q6600, 4 GB geheugen, 8800GTS, 74 Raptor,......

Jule
20 August 2008, 17:23
Als u het ziet zitten: Format C? Installeer daarna Vista zonder de drivers die door de hardware fabrikanten worden uitgebracht. Installeer dan de nodige drivers één voor één en probeer te weten te komen bij welke het probleem ligt? Van zodra u bijvoorbeeld de drivers van uw graka installeert, haalt u mogelijks slechts één op de Vista performantietest, terwijl het daarvoor veel hoger lag. (Dit is slechts een mogelijk voorbeeld.) Ik probeer ook maar wat, maar het is wel uw tijd ....

wolfskin
20 August 2008, 18:49
Ik heb dit al verscheidende malen gedaan, vandaar dat ik het niet goed meer zie zitten, of beter gezegd, dat ik er debiel van wordt..... :-))

Mss zijn er nog wat andere gemakelijkere zaken die ik eerst kan doen, maar toch bedankt hé Jule!!

wolfskin
27 August 2008, 15:21
Niemand die me een goede tip kan geven?

Baloeke
27 August 2008, 22:18
Onlangs had AMD ook een probeem met de installatie van Vista (http://www.minatica.be/showthread.php?t=55786), het ging wel over de 64 bit versie. Uiteindelijk is hij erachter gekomen dat er een probleem was met zijn harde schijf. Misschien heb jij een gelijkaardig probleem.

wolfskin
29 August 2008, 16:19
Onlangs had AMD ook een probeem met de installatie van Vista (http://www.minatica.be/showthread.php?t=55786), het ging wel over de 64 bit versie. Uiteindelijk is hij erachter gekomen dat er een probleem was met zijn harde schijf.....

Heb de Western Digital HD test gedaan, en de HD is in orde!

Toch bedankt voor de tip Baloeke!

Nog tips???:bow:

Jule
1 September 2008, 00:10
Wissel uw slechte Vista-dvd in bij uw pc-boer voor een goede? (U vroeg of er nog ideëen waren. :D :p)

wolfskin
1 September 2008, 00:23
Wissel uw slechte Vista-dvd in bij uw pc-boer voor een goede? (U vroeg of er nog ideëen waren. :D :p)

Euh, allemaal goed en wel, maar wanneer weet je of je Vista dvd echt slecht is??

En, Jule, bedankt voor je supertip:good::D;):p:lol:

Jule
1 September 2008, 00:31
Euh, allemaal goed en wel, maar wanneer weet je of je Vista dvd echt slecht is??Door tien andere te testen?? :D :lol: :p ;)

wolfskin
1 September 2008, 00:45
Door tien andere te testen?? :D :lol: :p ;)

Jule, jij zit toch altijd barstensvol met supergoede ideeen hé!!:lol::lol::lol::lol::p

Jule
2 September 2008, 21:56
Jule, jij zit toch altijd barstensvol met supergoede ideeen hé!!:lol::lol::lol::lol::p
Eindelijk krijg ik de nodige erkenning. :D :p :lol: :lol: ;)

wolfskin
2 September 2008, 22:28
Eindelijk krijg ik de nodige erkenning. :D :p :lol: :lol: ;)


Ja en van wie????:lol:

Jule
3 September 2008, 22:14
Ja en van wie????:lol:Van een rare 35 jarige man die bereid is te betalen voor mijn naaktfoto ... :wtf: :wall: :cry: :help: :scream: :help:

wolfskin
4 September 2008, 19:08
Van een rare 35 jarige man die bereid is te betalen voor mijn naaktfoto ... :wtf: :wall: :cry: :help: :scream: :help:

Toch even vermelden dat het gaat om een foto van het LID van Jule die in een driedubbele knoop ligt.......:evil::evil:, dus niet de eerste de beste foto hé.:D

Enfin, alle gekheid op een stokje, ik zit hier nog steeds met een vrij onstabiel Vista SP1...:wtf::wall:

Jule
4 September 2008, 23:55
Moet heel de wereld alweer uw verhaal horen??? :wall: :shutup: :D :p
Heeft u een 32 of 64 bit? Zit er een fm-kaartje in uw machientje? Bent u slachtoffer van de koude oorlogsvoering tussen Microsoft en HP?? Draait uw pc'tje wel stabiel met een ander OS? (Als u hem slecht overclockt of een slechte configuratie toekent, draait er geen enkel OS stabiel?) Heeft u reeds 10 verschillende Vista dvd's getest?

Ik ben blijkbaar de enige die nog wil een klapke doen met u ... :cry: :sad:

wolfskin
5 September 2008, 06:42
Om even op al uw vragen te antwoorden :
1) Ja, maar wie is er weer begonnen... :-))
2) Heb een 32 bit versie
3) Geen FM kaartje
4) Nee
5) Draait zeer stabiel op XP PRO
6) Heb geen geld om 10 andere Vista DVD'S te kopen
7) Ja, jij bent de enigste, :-))

dannyma
5 September 2008, 15:15
is het vista waar je daarna sp1 hebt moeten op installeren of was deze al op de dvd ?

wolfskin
5 September 2008, 16:08
is het vista waar je daarna sp1 hebt moeten op installeren of was deze al op de dvd ?

Het was een DVD met SP1 al op.

dannyma
5 September 2008, 16:12
heb je enig idee wanneer het goed begon fout te gaan want mischien toch twijfel aan de dvd of die slecht is .
of was het direct bingo ?

dannyma
5 September 2008, 16:15
Heb ik reeds gedaan, is geschikt voor vista. Q6600, 4 GB geheugen, 8800GTS, 74 Raptor,...... want hier draait hij met veel minder stabiel ;).

wolfskin
5 September 2008, 16:15
Het is begonnen eigelijk van in het begin.....

wolfskin
5 September 2008, 16:16
want hier draait hij met veel minder stabiel ;).


Hij draait wel, maar om de haverklap blue screens, en foutmeldingen (zie begin van de post)

slicky
5 September 2008, 16:29
klein vraagske:wtf:
is het een originele vista+SP1:rolleyes::D

zoja probeer hem eens op een virtual-machine te installeren onder uw XP

en kijk eens of daar ook problemen zijn?

wolfskin
5 September 2008, 16:40
klein vraagske:wtf:
is het een originele vista+SP1:rolleyes::D

zoja probeer hem eens op een virtual-machine te installeren onder uw XP

en kijk eens of daar ook problemen zijn?


YUP het is een officieel orgineel gekochte versie van VISTA :)

Euh, onder een virtuele-machine, leg eens uit..:wtf:

dannyma
5 September 2008, 19:16
Hij draait wel, maar om de haverklap blue screens, en foutmeldingen (zie begin van de post) ik zal het u weten te vertellen wanneer mijn zoon begint te reclameren over vista ;).

Jule
8 September 2008, 10:50
VM-ware was vroeger gratis. Ik weet niet of het nu nog zo is. Als ik me niet vergis, valt het soms wel moeilijk te verwijderen. U maakt dus best een image aan voordat u VM installeert. Wat is onderstaande link?
http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/downloads/virtualpc2007.aspx

wolfskin
12 September 2008, 12:12
VM-ware was vroeger gratis. Ik weet niet of het nu nog zo is. Als ik me niet vergis, valt het soms wel moeilijk te verwijderen. U maakt dus best een image aan voordat u VM installeert. Wat is onderstaande link?
http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/downloads/virtualpc2007.aspx


Ik heb dit gedownload, ik vertrek eerst voor 10 dagen naar Schotland:p) Daarna ga ik het eerst effe proberen.

Greetz

Wolfskin

Jule
12 September 2008, 22:06
We weten intussen allemaal dat u geen problemen zal krijgen met "openbare zedenschennis" als u een Schotse kilt past ... :evil: :devil: :D :p Geniet van uw reis en hopelijk valt het weer goed mee! :good:

wolfskin
13 September 2008, 09:50
We weten intussen allemaal dat u geen problemen zal krijgen met "openbare zedenschennis" als u een Schotse kilt past ... :evil: :devil: :D :p Geniet van uw reis en hopelijk valt het weer goed mee! :good:

Weeral bedankt omdat u toch weer op z'n Jule's mij een fijne reis te wensen!!:p

Ge kunt mss intussen naar een oplossing zoekn voor mijn klxten Vista SP1.:wall::wall:

dannyma
13 September 2008, 12:49
ik heb hier mischien oplossing liggen maar ik zal het eerst moeten maken in textdocument voor ik het hier plaats want het is in verschillende stappen .
intussen pretige reis :cool:.

wolfskin
13 September 2008, 15:50
ik heb hier mischien oplossing liggen maar ik zal het eerst moeten maken in textdocument voor ik het hier plaats want het is in verschillende stappen .
intussen pretige reis :cool:.


Dat zou geweldig zijn Dannyma!!!

Ik zie er hene uit tot binnen 10 dagen!!!!

Thanks


Wolfskin

Jule
13 September 2008, 20:59
Weeral bedankt omdat u toch weer op z'n Jule's mij een fijne reis te wensen!!:p

Ge kunt mss intussen naar een oplossing zoekn voor mijn klxten Vista SP1.:wall::wall:Moest ik u soms een fijne reis wensen op de manier waarop uw vrouw dat doet? En u zou geen argwaan krijgen? :D :p
Wat uw Vista betreft: Hopelijk heeft Dannyma het correct, want ik ben einde advies. Onze pc's verschillen niet zoveel en bij mij is Vista (64 bit versie) stabiel. :shy:

wolfskin
13 September 2008, 21:06
Moest ik u soms een fijne reis wensen op de manier waarop uw vrouw dat doet? En u zou geen argwaan krijgen? :D :p

Nog even een tipje Jule, mijn vrouw gaat niet mee naar Schotland......wie zoekt die vind!!!:p:D:lol::evil:

dannyma
14 September 2008, 11:20
stap 1 : het herstelprogramma starten
De herstelprogramma's zijn toegankelijk via de instalatie-dvd van windows vista.
zorg ervoor dat de pc kan opstarten vanaf dvd,mogelijk zijn dat er al door de computerleverancier herstelconsule aangebracht op de dvd .
bij het starten van de dvd zal hij je melding geven dvd wilt opstarten en druk dan op en toest om te starten.
of bij het opstarten van de pc druk je toest f8 om het opstartmenu op te vragen daarna ga je naar foutenopsporingsmodus en druk enter .
stap 2 :regiogegevens opgeven.
je krijgt en welkomvenster waar je de taalinstelling en tijd en valute en toetsenbord moet instellen en klik dan volgende .
dan krijg j venster windows installeren en klik u op de koppelling uw computer herstellen ( deze optie vindt je tamelijk weggestopt linksonder in het venster).
de herstelmodule wordt geladen en windows gaat op zoek naar gewijzigde installaties.
stap 3 :juiste windows versie kiezen .
kies hier voor de instalatie die je wil herstellen en klik op volgende en gaat vista opzoek naar moglijke problemen .
hij zal vragen zoals in xp om terug in de tijd en herstel punt te vinden en te herstellen en ga je akkoord ga dan verder .
ga je niet akkoord klik dan op anulleren .
hij zal nu eindvenster gaan en klik daar op diagnose en hersteldetails weergeven om te zien welke acties windows heeft genomen en waar het fout loopt.
stap 4 : geavanceerde opties opvragen .
intressanter is de optie geavanceerde opties voor systeemherstel en ondersteuning weergeven,die eveneens in het eindvenster aantreft .
hiermee opent u een overzichtvenster dat u toegang geeft tot de ingebouwde herstelhulpjes .
de eerste optie is opstartherstel .
dit onderdeel gaat op zoek naar problemen en probeert deze automatisch op te lossen .
stap 5 : systeemherstel uitvoeren.
de tweede optie systeemherstel biedt u de mogelijkheid om de staat van de machine naar een punt in het verleden te herstellen.
de werking van systeemherstel is indentiek aan de werking van het onderdeel in de normale windows omgeving.
er is echter een belangrijk verschil als u systeemherstel via deze modes gebruikt,dan kunt u de terugactie niet ongedaan maken .
probeer daarom altijd eerst of systeemherstel binnen normale kan worden uitgevoerd , desnoods in de veilige modesvan vista.
in het overzichtvenster van systeemherstel klik u op het herstelpunt dat je wilt gebruiken .
zezlf maakt vista op regelmatige tijdstippen een eigen herstelpunt aan, b.v bij de installatie van een update of nieuw programma klik dan op volgende .
stap 6 : offline baxk up terugplaatsen .
verder treffen we in het overzichtvenster het onderdeel windows compleet pc terugzetten aan .
hiermee kunt u de volledige machine met behulp van een reserve kopie herstellen .
u heb t hiervoor wel geldige back up nodig .die u eerder moet gemaakt hebben gemaakt met windows complete pc back up .
stap 7 : geheugen plrobleem opsporen .
pc opstarten en nog voor windows opstart kunt u twee manieren uitvoeren .
bij de eerste optie nu op nieuw opstarten en controleren op problemen , de machine wordt terug opgestart en de controle wordt uitgevoerd .
bij de tweede optie - op problemen cxontroleren als ik de computer terug opstart - wordt pas actie ondernomen als u zelf opnieuw opstart .
stap 8 : werken met opdracht promt .
tot slot vinden we de optie oprachtpromtin het overzichtvenster.hiermee opent u de commandoregel.
u kunt de opdrachtpromt gebruiken voor het opgeven van verschillende commando's , zoals het kopieren van bestanden en het opvragen van de inhoud van de vaste schijf.
veel succses .

wolfskin
24 September 2008, 17:23
Ok Thanks Dannyma, ik ga dat eens nakijken en uitproberen, laat zo spoedig mogelijk iets weten!

wolfskin
11 October 2008, 18:51
pff hier ben ik weer, heb de hersteloptie van Vista geprobeert, met slecht resultaat, deze kon ik niet doorvoeren, en toen ging mijn vista niet meer, ik kon de pc niet meer opstarten. Toen was ik Vista wel echt effe beu, ben dan overgeschakeld naar XP terug.
Later heb ik dan in deze XP een virtuele VISTA pc laten draaien om te zien of mijn Vista dvd wel in orde was. Ik heb deze een weekje laten draaien, zonder enige foutmelding.
Ik heb dan toch weer alle moed bijeengeraapt om dan vervolgens nog maar eens vista opnieuw te proberen. Heb dan wel mijn RAID Configuratie ( Raid kaart en 4 HDs in raid 5) in mijn fileserver gestoken en niet meer bij op mijn VISTA pc.

Voorlopig draait mijn vista nog steeds stabiel......

Wolfskin

dannyma
11 October 2008, 20:24
het is toch wel iets raar daar aan de hand en groot raadsel .
heb een paar maanden geleden nog voor iemand vista met sp1 geinstaleerd en heeft tot nu toe nog geen probleem , de pc was van merk IBM .
mogelijkheid is dat hij waarschijnlijk niet zoveel mee doet als u ;)kan wel is het verschil betekenen .

AMD
13 October 2008, 11:44
pff hier ben ik weer, heb de hersteloptie van Vista geprobeert, met slecht resultaat, deze kon ik niet doorvoeren, en toen ging mijn vista niet meer, ik kon de pc niet meer opstarten. Toen was ik Vista wel echt effe beu, ben dan overgeschakeld naar XP terug.
Later heb ik dan in deze XP een virtuele VISTA pc laten draaien om te zien of mijn Vista dvd wel in orde was. Ik heb deze een weekje laten draaien, zonder enige foutmelding.
Ik heb dan toch weer alle moed bijeengeraapt om dan vervolgens nog maar eens vista opnieuw te proberen. Heb dan wel mijn RAID Configuratie ( Raid kaart en 4 HDs in raid 5) in mijn fileserver gestoken en niet meer bij op mijn VISTA pc.

Voorlopig draait mijn vista nog steeds stabiel......

Wolfskin

Mij lijkt het dat je RAID config misschien niet optimaal was onder Vista. Als hij nu wel stabiel draait zonder RAID is het probleem opgelost denk ik.
Welke versie van Vista gebruik je eigenlijk? Home? Business? Ultimatie?
Het is maar een naam maar is wel enorm verschillend van functionaliteiten.
Het kan zijn dat in uw versie belangrijke onderdelen ontbreken om RAID correct te laten werken. Zou me niets verbazen van Microsoft.

wolfskin
13 October 2008, 19:29
ik heb de Vista Home Premium 32 bits.

Voorlopig draait hij nog stabiel, enig nadeel ik krijg mijn Call of duty niet meer aan de praat, deuh, krijg telkens de melding dat mijn exe file niet meer werkt.... weer het begin van het einde....

wolfskin
15 October 2008, 20:35
Voorlopig nog steeds redelijk stabiel..... Mijn games krijg ik ook terug in orde, oef!

wolfskin
23 October 2008, 17:44
Pfffff de miserie is weer begonnen, blue screens, processen die uitvallen, ... enz..

De liefde voor Vista is over!
Vista is mij niet gezind denk ik!

Wolfskin