Volledige versie bekijken : Wine verwijderen?



Jule
20 August 2008, 00:44
Als ik office 2000 installeer onder wine, wordt mijn registratiecode die op de cd hoes staat, niet meer aanvaard. Ik slaag er niet in om office 2000 te verwijderen. (Ik kan het niet gebruiken daar ik steeds een pop-up krijg om de niet aanvaarde key in te geven.) Bijgevolg zou ik wine willen verwijderen. Ik probeer dit te doen via pakket beheer en via synaptic. Geen van beiden geven blijk van voldoening. :cry:

Merel
20 August 2008, 21:54
Waar heb ik dat nog gehoord Jule ? :lol: "I can't get no satisfaction"

Hoe ga je precies te werk ? Ik zal het hier stapsgewijze nabootsen als je mij meer (sequentieel) méér detail geeft over je aanpak. Slechts één manier tegelijk beschrijven hé !

Heb je de laatste actuele Wine versie (eerste stabiele versie ) ?

Merel
20 August 2008, 21:58
Tussen ons gezegd en gezwegen ... forget MS Office !
Open Office is gratis en zelfs StarOffice is gratis via GooglePacks

Jule
21 August 2008, 22:29
Waar heb ik dat nog gehoord Jule ? :lol: "I can't get no satisfaction"

Hoe ga je precies te werk ? Ik zal het hier stapsgewijze nabootsen als je mij meer (sequentieel) méér detail geeft over je aanpak. Slechts één manier tegelijk beschrijven hé !

Heb je de laatste actuele Wine versie (eerste stabiele versie ) ?Versie 1.0? Yep die had ik staan. Ik heb een format en een herinstallatie gedaan daar er na een poging om de kubuntu-desktop te installeren er geen kot meer mee viel te houden. :D Hoe ik te werk ben gegaan? Eerst Wine aangevinkt in bestandsbeheer, laten downen en instaleren. Daarna setup.exe van Office 2000 laten openen door Wine. Eens deze bewerkingen teneinde, mij afgemeld en terug aangemeld. Om dan te zien dat er met office niks te doen viel daar mijn key niet werd aanvaard. Bijgevolg de office cd er terug in. Gekozen om de déïnstalleren wat niet lukte. Daarna geprobeert office te verwijderen in Wine door in Wine voor uninstall te kiezen, Wat ook niet lukte. Bijgevolg er voor gekozen om Wine te verwijderen via bestandsbeheer. Dit bleek perfect te werken, alleen Wine en office 2000 stonden er nog. Dan maar Wine proberen te verwijderen via synaptic pakketbeheer, dit bleek ook te werken maar in werkelijkheid werd er niks verwijdert ... :cry:


Tussen ons gezegd en gezwegen ... forget MS Office !
Open Office is gratis en zelfs StarOffice is gratis via GooglePacksMet wat opent u acces 2003 databases? Kan u volgend excel VBA-script aanpassen zodoende dat het werkt in Openoffice:
For Each c In Worksheets("Sudomina").Range("B4:J12")
If c.Value > 0.1 Then
c.Select
Selection.FormatConditions(1).Font.ColorIndex = xlAutomatic
Selection.Font.Color = Black
Selection.Locked = True
Selection.FormulaHidden = True
End If
Next
ActiveSheet.Shapes("CommandButton11").Select
Selection.Cut
ActiveSheet.Shapes("CommandButton12").Select
Selection.Cut
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
"C:\Documents and Settings\Sudomina_Opgave.xls", _
FileFormat:=xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", _
ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False Thanks!! Eigenlijk heb ik er zo nog enkel dat ik niet vertaald krijg, mocht het u schikken ... :good: :thx:

Snakey
22 August 2008, 10:25
De wine C-schijf staat in ~/.wine/c_drive (waarbij ~ je gebruikersmap is), de uninstaller van office moet daar staan, en voer deze uit via wine.

Merel
22 August 2008, 13:57
In de veronderstelling dat bij U nog alles geïnstalleerd is, zoals het "normaal" zou moeten uitzien, dan zou uninstall van Office moeten gaan via deze weg :
- Applications/Wine ---> Uninstall Wine Software
- Nieuw venster opent : Please select the application you want to install
(Daar staat de lijst toepassingen voor Wine die men kan un-installeren)

Maar zoals ik meen te begrijpen lukte dat niet op deze manier ?



Om naar de map te gaan die Snakey heeft aangegeven (via het menu) :
Menu : Aplications / Wine ---> Browse C:\drive

Dan krijg je de venster van /home/username/.wine/drive_c/

Daarin heb je de map Program Files


Voor aanpassingen van je scripts kan ik niet helpen. Maar er is een database inbegrepen bij in de StarOffice suite van SUN. Deze is helemaal gratis (nogmaals onderstrepen !) te downloaden via de GooglePacks. Deze zou vermoedelijk je bestaande bestanden kunnen importeren.

Jule
23 August 2008, 09:53
Daar ik geen uninstall van office kan doen, slaag ik er ook niet in om Wine te verwijderen? Want uiteindelijk is het de uninstall van Office die weigert ... Thanks!! Ondertussen staat Ubuntu nieuw geïnstalleerd, nu nog zonder Wine of office. Eens proberen mijn office 2003 te installeren??
@ Merel: In mijn databases maak ik ook gebruik van simpele macro's. Wedden dat Staroffice er ook geen weg mee kan? U mag het proberen met deze. (http://www.minatica.be/showpost.php?p=284422&postcount=12)

Merel
24 August 2008, 22:59
Jule,
Proberen ga ik niet doen, man. Probeer het zelf ; je weet maar nooit of het lukken kan. Je zegt immers zelf dat het "simpele" macro's zijn !

Ik doe omzeggens alles met een DOS relationele database. Het neemt geen geheugenruimte in ; is poepsimpel te programeren ; en ik heb het volledig "in de vingers". Exporteren van data , "calculated fields" en rapporten naar een "modern" werkblad is gelukkig geen probleem. Dus voor wat ik behoef meer dan voldoende. Ga mijn hoofd dus zeker niet meer breken over iets anders.

Jule
25 August 2008, 23:19
Helaas zijn mijn "simpele" macro's (ik heb slechts simpel verstand en ben dus niet tot complexe macro's in staat ... ;) )reeds te moeilijk voor Star-office. Maar u mag het dus altijd testen ...