Volledige versie bekijken : Spelletjes op je GSM



MartijnVDD
21 August 2008, 14:35
Ik speel heel graag Monopoly op mijn GSM, maar iedereen die het spel kent weet dat het erg lang kan duren. (Ik kan gelukkig opslaan en later verder spelen.)
Als ik met een volle batterij een volledig spel Monopoly speel, is aan het einde van het spel mijn batterij zo goed als leeg.
Dit heeft me een beetje aan het denken gezet en nu vraag ik mij af of dit wel gezond is voor de levensduur van mijn batterij.
Dezelfde vraag geldt voor muziek afspelen.

Kort samengevat: Is veel spelletjes spelen of muziek luisteren schadelijk voor je batterij?

Nostradamus
21 August 2008, 15:48
Schadelijk is dat niet hoor MartijnVDD ;)
Natuurlijk zal je batterij eender aan vervanging toe zijn, dan iemand die maar 'sporadisch' eens belt met zijn GSM.
Een batterij heeft een 'bepaalde' levensduur van bvb xxx maal opladen en daarna neemt de capaciteit af... maar dit kan wel lang duren hoor.
Ook al spreekt men dikwijls van, deze batterijen hebben geen last van het 'geheugeneffect', is het toch beter om ze 'bijna' helemaal leeg te laten gaan voor men ze terug oplaad.
En dit laatste is bij jou het geval, wat wel 'gezonder' is voor de levensduur van de batterij ;)