Volledige versie bekijken : cd/dvd drive doet het niet meer!!



deadshot
21 August 2008, 15:03
Hey,

Ik heb een klein probleempje...
Men cd/dvd drive wilt niks meer lezen...
Ik denk dat hij de cd's en dvd's wel herkent wat naast de cursor staat er toch wel een cdke...
Nu heb ik al men stuurprogramma's probere bij te werken maar ook hierbij vind hij er geen en geen resultaat, ik heb ook de drive eens verwijdert een reboot gemaakt en terug geïnstalleerd maar nog altijd een resultaat...
Euhm de drive kan onmogelijk stuk zijn hij zit nog maar 2 weken in men machtige nine hundred case van antec en heeft het tot nu toe altijd prima gedaan... Weet iemad van jullie wat ik nu kan doen ?? Alvast bedankt!!

Grtz deadshot

strikerfox
21 August 2008, 15:31
dit kan de oplossing zijn, klik rechts met uw muis op deze computer op uw bureaux blad/kies eigenschappen/hardware/apparaatbeheer/dan zie je staan dvd-cd-rom stations,klik op het +teken, juist eronder vind je uw dvd speler,klik er rechts met je muis
op en selecteer instalatie ongedaan maken.er herstart je pc,je dvd speler wordt automatisch opnieuw gedetecteerd kan weer worden gebruikt.

deadshot
21 August 2008, 15:59
Hey,

Dit had ik toch al gezegd...
Dit heb ik reeds al gedaan maar zonder resultaat...
Ik zou echt niet weten wat er fout aan kan zijn, ik heb de drive echt nog niet zo veel gebruikt en hij is pas nieuw zodus defect kan hij echt niet zijn...
Nog iemand sugesties wat ik kan doen ??

Grtz Deadshot

strikerfox
21 August 2008, 16:06
terug naar de winkel van aankoop lijk mij de beste oplossing,ik denk niet dat iemand hier kan helpen

deadshot
21 August 2008, 16:48
Hey,

Was da allemaal...
Ik kreeg een blauw schermpje eh ik dacht al dat er iets mis was en jah toen ik las om de windows cd in de drive te steke werd ik helemaal gek gelukkig heb ik men pc terug aan de praat gekrege maar nog altijd zonder resultaat men drive blijft niets lezen... Ik vind wel dat je dat had kunnen zeggen he van dat blauw kaderke...

Grtz Bart

strikerfox
21 August 2008, 17:17
Joepie ik kan jullie met veel trots melden dat het me gelukt is,(dankzij jullie)..
Ik had al geprobeerd om de lower filters en de opperfilters te verwijderen maar de lowerfilters stonden er nooit niet.. en vandaag inneens wel (onverklaarbaar maar waar).
Die heb ik dus ook verwijderd ,terug opgestart en nu werkt mijn dvd station terug.. hiiiiihaaaa..... bedankt allemaal.......

bij jou zal dat een (ander) probleem zijn

sorry,

deadshot
21 August 2008, 23:52
Hey iemand nog sugesties...
Ik hoor de drive wel spinnen als er een cdke of dvdke inzit en ik denk ook wel da hij de cd of dvd dan wel herkent dat zie ik naast de cursor...
De drive staat er nog altijd en na tijdje als de cd of dvd er in zit dan klik ik men cd/dvd station en dan werpt ie de d gewoon uit...
Iemand nog sugesties...

Grtz Deadshot

ronnoot
24 August 2008, 08:08
heb je alle kabels gecheckt???, klinkt misschien stom, maar dat heb ik ook al eens aan de hand gehad! vooral bij IDE

strikerfox
24 August 2008, 10:08
inderdaad,het mogelijk dat de kabel(niet de voeding) het begeven heeft,sluit er eens een nieuwe op aan.desnoods naar de winkel van aankoop!

ronnoot
24 August 2008, 15:58
kabel hoeft niet per se kapot te zijn, misschien dat door trek-spanning 1 hoek van de aansluiting niet diep genoeg zit ofzo,

kapotte kabel kan natuurlijk ook

Fakke_Berto
24 August 2008, 21:21
Misschien ook een vuiltje op de laser?

deadshot
25 August 2008, 00:51
Hey,

Ik heb de kabels nog niet nagekeken nee...
Maar ik ben er niet aan geweest dus zou je toch denken dat er geen kabels defect zijn...
Maar goed ik zal morgen een kijkje nemen vanbinnen want het is nu al laat!!


Grtz Deadshot

deadshot
25 August 2008, 12:58
Ik heb men pc open gedaan en de kabel zit goed!!
Nu ik denk niet dat de kabel kappot is hoor...
want je hoort alles nog werken, je hoort de drive nog altijd spinnen als er een schijfje inzit hoor!! Hij leest het alleen niet!!
Iemand nog sugesties ??

Grtz Deadshot!!

Fakke_Berto
25 August 2008, 21:10
Was het nu een vuiltje op de laser?

deadshot
25 August 2008, 22:57
Hey,

Nee niets gezien..
Maar ik heb regelmatig BSOD's op men pc door men slecht overklokte graka die ze me gegeven hebben en ze gaan er een nieuwe insteken zodus ga ik direct vragen of ze men cd/dvd drive ook aan de praat krijgen want ik heb al alles geprobeerd...

Grtz Deadshot!!

ronnoot
26 August 2008, 15:45
hmm, staat de jumper wel goed??? (master of slave)

met bvb nero infotool zie je dat wel bij configuratie.
maak er es een printscreen van if it's possible