Volledige versie bekijken : Window update



Gentil
21 August 2008, 19:20
bij afsluiten van de pc krijg ik een melding dat er nog 1update te downloaden is.Deze update is service pack 1 al de andere update zijn gedownload en geïnstalleerd.Bij aanklikken van deze blijft de pc maar met de melding pc niet afsluiten update word geïnstalleerd (toch iets in die haard)maar alles blijft maar hangen en verder gebeurd er niets.
Kan ik die melding ongedaan maken of niet meer te voorschijn komen.
Die service pack 1 kan ik toch niet downloaden.
Al 2 meldingen gekregen en beide mislukt
Hoe kan ik deze melding uitschakelen,telkens ik afsluit verschijnt de update

Merel
22 August 2008, 15:50
Het zou wat verbazend zijn mocht die melding zomaar zonder reden tevoorschijn komen. Gebruik eens de taktiek om langer te wachten. Zou het kunnen dat je met meer geduld en langer wachten uiteidenlijk daar toch zou doorgeraken geraken ?

Het geeft soms slechts de indruk van te blijven hangen, terwijl in feite het updaten daadwerkelijk bezig is én dit inderdaad lang blijft duren.

Om te beginnen zou je ook moeten vermelden over WELKE Windows versie je bezig bent !

De geschiedenis van de reeds afgewerkte updates kan je ook ophalen en misschien vermelden.

Gentil
22 August 2008, 17:30
Merel,

Windows XP pro sp2
Ziehier de laatste updates,en hoe schakel ik manueel de melding uit.Die pack 1heb ik toch niet nodig aangezien ik de 2 heb.



Code: = Voltooid = Geannuleerd = Mislukt
Product Update Status Datum Bron
Windows XP Microsoft .NET Framework 1.1 Service Pack 1 donderdag 21 augustus 2008 Automatische updates
Windows XP KB952954: Beveiligingsupdate voor Windows XP zondag 17 augustus 2008 Automatische updates
Windows XP KB946648: Beveiligingsupdate voor Windows XP zondag 17 augustus 2008 Automatische updates
Windows XP KB950974: Beveiligingsupdate voor Windows XP zondag 17 augustus 2008 Automatische updates
Windows XP KB890830: Windows-programma voor het verwijderen van schadelijke software - augustus 2008 zondag 17 augustus 2008 Automatische updates
Windows XP KB952287: Update voor Windows XP zondag 17 augustus 2008 Automatische updates
Windows XP KB953838: Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer 7 voor Windows XP zondag 17 augustus 2008 Automatische updates
Windows XP KB951066: Beveiligingsupdate voor Outlook Express voor Windows XP zondag 17 augustus 2008 Automatische updates
Windows XP Microsoft .NET Framework 1.1 Service Pack 1 zondag 17 augustus 2008 Automatische updates
Windows XP Microsoft .NET Framework 1.1 Service Pack 1 vrijdag 15 augustus 2008 Automatische updates
<1-10 11-20 21-30 31-40 41-50 51-60 61-70 71-80 81-90 91-100 101-110 111-120 121-130 131-131 Volgende >>

Baloeke
22 August 2008, 20:47
Dit heeft denkelijk niets te maken met een update van het Service pack 1.
Update framework is langs de site van Microsoft (http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=0856eacb-4362-4b0d-8edd-aab15c5e04f5), het is ondertussen de versie 2.0

Merel
23 August 2008, 00:09
Tenzij er op de volgende bladzijden van de lijst nog andere mislukte zijn te zien, is op deze éérste bladzijde van de lijst geen enkele indicatie van servicepack 1 te vinden, maar zoals Baloeke het aangeeft verwar je waarschijnlijk met .NET Frame work.

Hoe is alweer de exacte bewoording van deze "hinderende" foutmelding ?


@Baloeke,
Kleine bijvraag terloops :
Waarom wordt bij al die .NET Framework nieuwe-versie-installaties nooit enig van de vorige geïnstalleerde versies automatisch un-installed ?

Die blijven daar maar maar staan in de lijst van geïnstalleerde programma's ! Ik veronderstel dat die toch mogen worden verwijderd ?
(Maar met M$ ben ik nooit zeker en liet die maar staan.)

Baloeke
23 August 2008, 18:51
...@Baloeke,
Kleine bijvraag terloops :
Waarom wordt bij al die .NET Framework nieuwe-versie-installaties nooit enie van de vorige geïnstalleerde versies automatisch un-installed ?
...
Ik denk eerder dat de nieuwe versie zich over de andere heen zet. Is idem zoals bv je MSN. Oudere versie's zal je niet terug vinden als er een nieuwe is geïnstallerd.

Merel
24 August 2008, 22:30
Bij mij zijn de vorige versienummers nog steeds zichtbaar in de lijst. Dan... Niet bij jullie ?

Dus logisch gezien blijven die eerdere versies toch geïnstalleerd (niet overschreven) naast de laatste versie ?!
Hoeveel van die .NET Framework versies blijven er nog te onder software toevoegen/verwijderen ???

dagini
25 August 2008, 09:56
ik heb ook een dergelijk probleem van een update die telkens weerkomt en toch bij de geschiedenis reeds als geslaagt vermeld staat.
wil iemand nog eens zeggen hoe ik een foto kan invoegen want het liukt mij niet dan kan ik deze hier invoegen.
alvast dank

peenif
25 August 2008, 10:55
Kijk hier eens dagini
http://www.minatica.be/showthread.php?t=40049
Sukses

AMD
25 August 2008, 11:59
Geduld hebben gewoon. Die .net framework updates duren gewoon heel lang.
Als je bv msn live messenger download en isntalleerd op een kaal windows systeem dan download en installeerd hij ook eerst een .net framework ding en dat kan best een half uur en langer duren.

Dus gewoon wat langer wachten.

dagini
25 August 2008, 14:03
ok bedankt peenif
hierbij een afbeelding waar u ziet dat de update windows voor serpack 2 die steeds blijft terugkomen.
PC Pent4 3.2Ghz 1.5Mb wind XP service pack 3
wie kan mij raad geven??

http://img135.imageshack.us/img135/7531/winupdatesx6.jpg[/url][/IMG]

Merel
25 August 2008, 15:34
Vooraleer het slotje valt en het te laat is ... wil een brave ziel aub even #7 nachecken ?
Bedankt

sykke
25 August 2008, 15:54
Bij mij staan deze:

http://img180.imageshack.us/img180/7152/naamloospo4.png

Merel
25 August 2008, 16:03
.../...hierbij een afbeelding waar u ziet dat de update windows voor serpack 2 die steeds blijft terugkomen.../...
wie kan mij raad geven??

Geïnstalleerde updates kunnen in principe wel worden gedeïnstalleerd.

Ik weet niet of dit reeds werd geprobeerd :
- Eerst de automatische update uitschakelen.
- Zoveel keer de-installeren voor elk van de getoonde items in de historiek (zelfde update) tot ze allemaal verdwenen zijn (of laat er 1 staan).
- De manuele methode verder gebruiken toch voor een tijdje.

- De huidige bestaande installaties worden niet gezien bij de analyse van je computer vooor de "automatische" updates.

- Het omgekeerde is echter OOK mogelijk ! Het kan wel zijn dat die updates ABSOLUUT NIET zijn geïnstalleerd zoals die lijst het (verkeerdelijk) WEL beweert !
(Ik vind dat niet uit) Bij de analyse van je computer vergist die routine zich in dat geval NIET. De entries van een onbestaande installatie(s) kunnen dan worden buitengewipt met het tooltje msicuu2.exe (downloaden van Microsoft). Als die entries verwijderd zijn, dan een manuele échte installatie uitvoeren, en geen automatische updates meer laten uitvoeren voor een tijd.

Hopelijk helpt dit.

Pjj
25 August 2008, 17:42
Ik dacht wel dat je geen enkele update kan installeren, daar ze elkaar aanvullen en niet overschrijven.

OT:
Wat je kan doen is in Configuratiescherm - Software duiken en daar alle meldingen van .NET framework desinstalleren. Daarna proberen deze te installeren: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=262D25E3-F589-4842-8157-034D1E7CF3A3
Ik weet niet of het werkt :)