Volledige versie bekijken : Poort 8080



Torro124
23 August 2008, 20:42
Hallo,
Als ik een programma (sabnzb) wil opstarten lukt dat niet omdat poort 8080 al in gebruik is.
Dit probleem heb ik nog nooit eerder gehad. Ik gebruik dat programma al jaren.
Hoe kan ik zien welk programma poort 8080 gebruikt en hoe kan ik dat wijzigen?
Ik gebruik xp-pro met sp3 en de windows firewall.

Baloeke
23 August 2008, 20:59
Is er per toeval geen wijziging in je instellingen van dat programma gebeurt?
De site http://www.iana.org/assignments/port-numbers vertelt mij dat poort 8080 een alternatief is voor poort 80.
Kijk ook eens naar je firewalinstellingen. zie voor meer info op http://ludit.kuleuven.be/software/beveiliging/firewalls.html

dannyma
23 August 2008, 21:19
ga naar uitvoeren en tik in services.msc hier kan je zien wat er allemaal gebeurt ;) .

Torro124
24 August 2008, 13:02
Bedankt voor jullie reactie maar ik heb het opgelost binnen de nieuwe firewall.<o></o>
SABnzb gaf mij een opdracht (press startkey + R met daarna het commando c:\Program Files\SABnzbd\SABnzbd.exe –server localhost:8081) die ik niet begreep. Ik begreep niet wat er met startkey + R bedoeld werd.
Ik ben in tussentijd overgestapt van NIS naar ESS. Omdat ik hier al problemen verwachtte heb ik de firewall van ESS uitgeschakeld. Dit gaf geen enkel resultaat. Ik kreeg ook geen melding dat ESS de toegang blokkeerde. Daardoor dacht ik dat het probleem ergens anders lag.Nu heb ik echter ESS op geavanceerde modus gezet, waarbij bij elke nieuwe actie specifiek om toegang en het eventueel toevoegen van een regel wordt gevraagd. Meteen toen ik SABnzb opstartte kwam die vraag, ik heb een toestemmingsregel gemaakt en het draait nu als een zonnetje.<o></o>
Ik vind het wel raar dat ik nergens een melding of een logfile kreeg de firewall van ESS dwarslag. Ik vind het ook raar dat het probleem bleef zelfs toen ik ESS uitgeschakeld had.<o></o>
Zo zie je maar dat ik er niet veel van begrijp, anyway het is (voorlopig) weer opgelost en ik ga weer vrolijk verder.<o></o>

dannyma
24 August 2008, 13:25
ik weet wat je bedoelt panda die ik gebruik nieuwe versie 7.01.00 krijg ik ook van de pop-ups toch bedankt voor de uitleg ;) .