Volledige versie bekijken : Rechten in Windows



pietereeckhout
24 August 2008, 10:20
Hallo

Mijn windows Xp professional is vastgelopen na het installeren van SP3, gewoon doordat er te weinig plaats was op de C partitie.

Nu heb ik op een nieuwe partitie een Windows Xp home geinstalleerd en nu wil ik vanop deze partitie aan de bestanden vanop de C partitie geraken.

Ik kan aan de meeste bestanden, behalve aan de mappen van de beheerders en de administrators. Dus bv.:C:\Documents and Settings\Jozef daar kan ik alle mappen zien, maar als ik op een map klik bv.: Contacts, dan heeft hij een fout namelijk: Toegang geweigerd.

Hoe kan ik dit oplossen?

Het enige dat ik eigenlijk moet terug hebben vanop de C partitie zijn de contactpersonen en de mails van mijn vader, de beheerder dus.

Alvast vriendelijk bedankt

Met vriendelijke groeten
Pieter Eeckhout

ghost
24 August 2008, 11:22
Gaat dat niet via de veilige modus? Zelf nog niet uitgeprobeerd , misschien jij wel.

pietereeckhout
24 August 2008, 11:28
Gaat dat niet via de veilige modus? Zelf nog niet uitgeprobeerd , misschien jij wel.

nope, lukt niet.

dannyma
24 August 2008, 11:33
lees dit is mischien kan dit je helpen : http://support.microsoft.com/kb/810881/nl

pietereeckhout
24 August 2008, 12:18
Het is mij (aan het lukken) gelukt!

Gewoon via veilige modus, aanmelden als administrator en dan beveiliging en bij geavanceerd.

Mag gesloten worden.

dannyma
24 August 2008, 13:26
proficiat :good: .