Volledige versie bekijken : GetDataBack



Superke
25 August 2008, 14:46
Hoi,
Weet niet of ik hier in het goede topic zit voor mijn probleem maar ik waag het er maar op.
Het zit zo: vorige week is mijn laptop gecrasht. Had net alle vakantiefoto's erop gezet, in totaal zo'n 470. Ook enkele bestandjes waarvan ik nog geen back-up had ben ik kwijt. Nu heb ik dus GetDataBack laten lopen en de foto's van Bali vind ik allemaal terug, alleen krijg ik ze ni open :wall: Geeft steeds aan dat het een onbekend bestandsformaat is. Kan ik hier nog iets aan doen??

Ik hoop echt dat jullie me nog kunnen helpen, als dit überhaupt nog mogelijk is. Alvast bedankt !!!!!!

Milo
25 August 2008, 15:26
Wat is het bestandsformaat ?? de extentie ??

Superke
25 August 2008, 18:35
Het zijn nog steeds JPG. bestanden. Formaat is bij allemaal rond de 800.000 maar staat niets achter.

Baloeke
25 August 2008, 22:05
Toch maar verplaatst naar overige software.

Het is al een pluspunt dat je de vakantie foto's hebt gevonden en kunnen terug halen.
Probeer eens het volgende.
Kopieer eens één foto naar een andere map (dit om even veilig te spelen).Hernoem even die foto en ook met de extentie .jpeg dus bv vakantie.jpeg

Moest dit lukken kan je al je foto's zo gaan hernoemen

Superke
25 August 2008, 22:32
Dit lukt ook niet.
Nu staat er: Kan bestandskop niet lezen. En daaronder alweer: Onbekend bestands formaat.

Gertjeeuuhh
26 August 2008, 21:42
Overtlaatst was hier ook een computer gecrasht, we hebben hem toen binnen gedaan bij een computerwinkel in aalst, daar zijn alle bestanden terug gehaald en hadden we ook al onze vakantiefoto's terug maar sommige dingen waren wel hun extensie kwijt, en als ik dan bij Eigenschappen keek stond er 'Bestand' ipv 'JPG-afbeelding' ofzo, maar die bestanden had ik niet nodig dus geen aandacht aan gegeven en verwijderd.

Superke
27 August 2008, 07:44
Bij mij staat nog steeds jpg afbeelding dus dat is het probleem niet.
Ik zal er vandaag maar eens terug mee naar de winkel gaan. Dit is trouwens al de 3de keer op 8 maanden tijd dat men laptop crasht. Dit kan toch niet de bedoeling zijn van een nieuw toestel?!?! :wall::wall::wall:

peenif
27 August 2008, 09:01
Van de website van GetDataBack :
citeer : "Download the demo version now. It allows you to recover 5 files for FREE!"

Uit de pdf Step-by-step Guide :
citeer : "I.II.I Special - What if your drive is a Notebook/Laptop drive?
If you need to recover data from a Notebook or Laptop drive, you can either
1. Remove the drive from the Laptop/Notebook and attach it to the IDE-cable of a Desktop computer. You'll
need to find out how to remove the drive from your computer, normally with modern Notebooks/Laptops
the drives are removable and it's just a screw or two to get them out. Don't forget - always power down
your computer before you remove hardware. As soon as you've managed to remove the drive you'll need
a Notebook-to-IDE-adaptor which you can get at any computer store for under $15. Jumper your drive as
a slave and connect it via this adaptor to any Windows computer.
2. An alternative is to create a WinPE/BartPE boot disk and run GetDataBack from there. This is more
complicated, but works just as well and is an option if you cannot remove the drive from the Notebook.
Please be aware that later on you need sufficient space on another drive to copy the recovered data to.
This can for example be an USB-Drive that you attach to the Notebook or a Network drive. You'll find
detailed information on how to create a WinPE/BartPE boot disk on our website at"

Het is dus zo simpel niet.

Ik zou eens de gratis progjes Pc Inspector File Recovery en/of Pc Inspector Smart Recovery laten lopen.
Met deze laatste heb ik vorige zondag JPEG's van een geformateerde geheugenkaart gehaald. Good luck (y)

Fakke_Berto
27 August 2008, 17:15
Zou het mogelijk zijn om via dos iets te ondernemen?

Superke
27 August 2008, 22:44
Ik zou het ni weten. Maar daar ken ik helemaal niets van :damn:

Fakke_Berto
29 August 2008, 17:31
Heb je ze kunnen bekijken voor je laptop crashte? Dan weet je of ze al niet corrupt waren toen je ze overgezet hebt. Ik heb dit namelijk ook eens gehad door ipv met de kabel over te zetten gewoon mijn geheugenkaartje in de lezer te steken. Resultaat alle foto's corrupt (de headers).
Je zegt dat je laptop crashte. Wil hij dan gewoon niet meer opstarten of is de harde schijf overleden? Ingeval van een Windowscrash zou je 2 dingen kunnen doen. Ofwel herinstalleer je windows of je neemt je harde schijf eruit en sluit hem aan als slave op een andere pc (eventueel bij de pc-boer).
Ik hoop dat je ze nog kan redden. Bali....dat zullen wel prachtige foto's zijn.
Groetjes.

Superke
30 August 2008, 18:51
Heb je ze kunnen bekijken voor je laptop crashte?

Je zegt dat je laptop crashte. Wil hij dan gewoon niet meer opstarten of is de harde schijf overleden? Ingeval van een Windowscrash zou je 2 dingen kunnen doen. Ofwel herinstalleer je windows of je neemt je harde schijf eruit en sluit hem aan als slave op een andere pc (eventueel bij de pc-boer).
Ik hoop dat je ze nog kan redden. Bali....dat zullen wel prachtige foto's zijn.
Groetjes.

Heb eerst alle foto's kunnen bekijken ja. Ik had ze over gezet op men pc en 1,5u later wou ik ze aan iemand laten zien toen ik zag men pc uit stond. Ik wou weer opstarten maar dat lukte niet. Na een uur ofzo ging het wel maar kwam er een blauw scherm tevoorschijn. Na wat zweten en zwoegen heb ik alles weer aan de praat gekregen en bleek alles eraf te zijn. Zelfs windows zelf was verdwenen. Dat heb ik dan weer geïnstalleerd en de rest van het verhaal is hier bekend.
Zwaar zwaar zwaar kut is dit. 470 foto's weg. Ik ben er slecht van. Plus enkele belangrijke documenten die ik kwijt ben. Had 1,5 maand geleden nog een back-up gedaan maar alles van daarna is dus weg. Ik kan toch niet iedere week eentje maken, of is dit wel de bedoeling? Heb dat k*tding eind december nieuw gekocht en dit is al de derde keer dat ie de geest geeft, plus nog 2X echt stukken gehad. Helemaal gek word ik ervan :wall:

compuchrisje
30 August 2008, 21:41
Blijkbaar heb je wel degelijk een rampentoestel gekocht. Wat vinden ze in de pc-zaak ervan? Kunnen ze daar niet proberen te redden wat nog te redden valt? Heb je de foto's ook al van je digitaaltje verwijderd? Daar kun je eventueel toch nog een flink pak van redden als ze niet overschreven werden ondertussen.
Je hebt nog garantie op je toestel, blijkbaar zit het fout met de bestaande configuratie en heb je verlies geleden door het malfunctioneren ervan. Toch maar es proberen 'op je poot' te spelen.

Fakke_Berto
1 September 2008, 19:58
Ik heb een paar foto's geleend van Superke en bekeken met Irfanview. De headers van die foto's zijn totaal corrupt. De info in die headers heeft totaal niets te maken met een jpeg.
Heb je de juiste GetDataBack wel gebruikt? Er bestaat er namelijk een voor FAT en een voor NTFS. Probeer je schijf en je geheugenkaart nog een keer te recupereren met PCinspector. Dat werkt ook redelijk goed.
Er is nog hoop.
Groetjes.

Superke
2 September 2008, 13:15
Probeer je schijf en je geheugenkaart nog een keer te recupereren met PCinspector. Dat werkt ook redelijk goed.
Er is nog hoop.
Groetjes.

Die doet het niet bij mij. Komt dit misschien omdat ik vista heb?

Fakke_Berto
2 September 2008, 20:07
Hier vond ik iets over Vista en PC inspector.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=317238.
Er zijn ook nog andere freeware programma's zoals het volgende: Zero Assumption Digital Image Recovery.
Je kan het hier downen. Spijtig genoeg niet voor Vista maar je kan het eens proberen op een andere pc met XP.
http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=49521
Het proberen waard.

Superke
6 September 2008, 15:51
Wou jullie toch nog late wete dat ik het opgegeven heb.
Mijn schoonbroer heeft men harde schijf eens meegenomen om te zien of hij iets kon redden, maar tevergeefs...
Toch bedankt allemaal voor jullie hulp!!! :good: