Volledige versie bekijken : Pc Vernieuwen



jack
26 August 2008, 13:44
Beste helpers,
Onlangs heeft mijn Pc de geest gegeven met als reden: moederbord en cpu kapot.Omdat ik niet meer aan die oude stukgegane componenten kan geraken heb ik verkozen mij een nieuwe pc samen te stellen met modernere onderdelen.Als besturing systeem zou ik nog altijd willen werken met Win-Xp net zoals mijn voorgaande Pc en daar gaat precies mijn vraag over.
Ooit heb ik een Back-up gemaakt op mijn externe Iomega vaste schijf met als doel: na een crash kan ik alles weer terug zetten en moet ik niet alles terug installeren.Aangezien ik nu mijn nieuwe Pc ga samenstellen met nieuwere componenten ( moederbord,cpu,beeldkaart,hardeschijf..enz ) stel ik mij de vraag of ik met mijn externe vaste schijf zomaar zonder conflicten mijn oudere configuratie terug kan zetten op mijn nieuwe Pc.
Graag uw mening a.u.b.
groeten
jack

Iced Dragon
26 August 2008, 16:24
http://www.minatica.be/showthread.php?t=55430

;)

ronnoot
27 August 2008, 07:54
awel, ik heb ook altijd gedacht dat da problemen gaat geven , en ik heb altijd van begin af aan alles opnieuw geinstalleerd om miserie te voorkomen bij elke hardware-overstap.

2 weken geleden ben ikzelf weer overgeschakeld en omdat ik 3 computers tegelijk aant configureren was, was ik vergeten alles op te slaan (mail, bureaublad,...).

na t overzetten van andere hardware eens curieus opgestart (ik heb toch enkele bootcd's om nog gegevens over te zetten int slechtste geval)
en de opstart duurde iets langer (andere hardware aant zoeken)
maar voor de rest geen probleem.
oude chipset eraf gegooid (asus)
nieuwe geinstalleerd. (gigabyte)
videokaart opnieuw geinstalleerd. en ik was zo goed als klaar.

was ik eigenlijk best door verrast!!

nuja, sla voor de veiligheid je data op een andere partitie op alvorens de ombouw.
(mail instellingen+berichten+adressen via exporteren, favorietn, bureaublad, mijn documenten, foto's,.......)

vroeger had ik het afgeraden, nu zou ik zeggen: probeer t eens.

jack
27 August 2008, 13:23
Hallo Ronnoot,
Voor ik het waag uw procedure te proberen heb ik nog enkele onopgeloste vragen.
a) op mijn externe harde schijf staan Ghost image files van mijn volledige C:schijf
b) op mijn oude harde schijf (die nog bruikbaar is) staat eveneens nog de volledige
instelling van mijn C:schijf
d) op mijn nieuwe pc komt er een andere / nieuwe vaste schijf
Hoe krijg ik nu a) of b) op die nieuwe schijf?

dannyma
27 August 2008, 15:48
ga naar Start => Alle programma's => Bureau-accessoires => Systeemwerkset => bestanden & instellingen overzetten is de manier om het over te brengen ;) .

g_man
27 August 2008, 16:30
Bespaar je de moeite...met een volledige nieuwe hardwareconfiguratie hoort een nieuwe installatie van het OS. Nieuw hardware = nieuwe chipset, nieuwe drivers,...etc. Je zal je 'oude' backup niet aan de praat krijgen. :)

ronnoot
27 August 2008, 19:39
die oude pc draait niet meer he.

ik dacht dat je terug de zelfde HD ging gebruiken. als je nu met een nieuwe HD (enkele keren veel data (backup, xp,...moet omzetten zonder 100% garantie dat t zal werken), kan je misschien toch beter een clean install doen.
en daarna zoals dannyma zegt: bestanden en instellingen overzetten via windows nadat je die oude hd als 2e hebt aangesloten.

in mijn geval zal t wel een lucky shot geweest zijn!

jack
28 August 2008, 10:28
Bedankt beste helpers.
Ik ga er op los met een nieuwe installatie.
groeten
jack