Volledige versie bekijken : Ander OS



Gertjeeuuhh
26 August 2008, 14:35
Hallo,

Ik heb hier nog een computer staan waar ik wat aan experimenteer, nu zou ik er graag eens een ander besturingssysteem dan windows willen opzetten, wat raden jullie mij aan? ik heb al gehoord dat ubuntu ook wel goed is?

Grtz,

Gert

Pjj
26 August 2008, 15:35
Ubuntu is inderdaad een van de bekendste linuxdistributies :)

Gertjeeuuhh
26 August 2008, 17:03
Is het een goed systeem?

en welke moet ik dan kiezen;
ik zie dat er drie zijn die ik kan downloaden:

- Ubuntu
- Kubuntu
- Edubuntu

wat zijn de verschillen en welk kies ik het best?

Deadangel
26 August 2008, 17:47
Ik zou - persoonlijk - voor ubuntu kiezen,
want als je daar problemen mee hebt, ga je meer info vinden, dan de andere ..

zariash
26 August 2008, 19:22
als je het gemakkelijk wilt kies dan voor mandriva. downloaden branden als iso en deze kan je draaien zonder te installeren dus van af de livecd en later kan je alsnog kiezen om deze te installeren.
grtjs

Jule
26 August 2008, 22:42
Edubuntu is geen OS maar een leerpakket. U hebt wel nog Xubuntu. U kan alledrie opstarten vanop de cd, zoals bij Mandriva? :good:

Dopey
28 August 2008, 15:29
Als je echt een volledig pakket wil is er naast ubuntu en mandriva ook nog open suse, ook een zeer gebruikersvriedelijke distrio. Maar als je nog nooit met linux hebt gewerkt zou ik toch kiezen voor Ubuntu. Installeert zeer vlot, je moet wel voldoende RAM geheugen hebben. Voor Ubuntu en Mandriva wordt 512Mb aangeraden (min 300 ennog wat).
Heb zelf nog onlangs Xubuntu op oudere pc gezet met 248Mb RAM, en hoewel dit een relatief klein OS is (zit bv geen mediaspeler bij of office pakket), kon ik enkel installeren in veilige modus. Maar eens ie erop staat draait hij ongelofelijk goed. :good:

dannyma
28 August 2008, 17:30
je kan ook overgaan naar apple mac os als je moederbord dit ondersteund .