Volledige versie bekijken : Snelheid tijdens kopieren



UnderAttack
29 August 2008, 15:12
Is het normaal dat het overzetten van een bestand van pc naar externe hd, die 3.5giga groot is meer dan 1 kwartier in beslag neemt? Het overzetten gebeurd via usb2. Heeft usb2 geen snelheid van meer dan 400mb/sec?

Deadangel
29 August 2008, 15:18
Welke snelheid kan u HD aan ?;)

UnderAttack
29 August 2008, 15:22
Euhm, waar kun je dat terug vinden? Het is een Lacie, 250gb, buffersize 8mb.

Mijn hd schijf in pc is ntfs, mijn externe hd is fat32 is dit van belang?

Deadangel
29 August 2008, 15:47
Welja, u harde schijf draait rondjes, en van die rondjes hangt u snelheid af.
Ik wou dus gewoon zeggen; "U HD zal 't die snelheid ni aan kunnen."

UnderAttack
29 August 2008, 15:51
Momenteel ben ik een map met grootte 756mb aan het kopieren naar de hd, dit duurt meer dan 5min, een goeie maand geleden ging dit 10x vlugger. Er moet iets gebeurd zijn met mijn pc ofzo.

De externe hd is een gewoon exemplaar; 7200toeren. Heb er sindskort nog geen enkel probleem mee gehad, tot vandaag.

Deadangel
29 August 2008, 16:04
Momenteel ben ik een map met grootte 756mb aan het kopieren naar de hd, dit duurt meer dan 5min, een goeie maand geleden ging dit 10x vlugger.Ja, toen stond u schijf leeg, stonden der 'amper' programma's op, nu daarentegen ..

Dus moet die plaats vinden om die te zetten hé..
(of dat is wat ik denk .. )

slicky
29 August 2008, 16:12
misschien moet je die externe maar eens defragmenteren,kan ook schelen;)

UnderAttack
29 August 2008, 16:42
Is er trouwens een verklaring voor het volgende?: Wanneer ik een groot bestand kopieer naar externe harde schijf, dan valt deze laatste na een bepaalde tijd gewoon weg om vervolgens na een 5-tal seconden weer te verschijnen, met als gevolg dat de bestandsoverdracht verbroken is en ik terug opnieuw mag beginnen.