Volledige versie bekijken : XTweak 3.7.6 Pro



Ignace93
29 August 2008, 18:07
Hallo allemaal,
ik vroeg me af hoe ik mijn Health Status vna mijn HDD kon herstellen, mocht dat gaan natuurlijk.
Ik dacht zelf aan defragmenteren maar dat hielp niks, daarom dat ik het nu vraag.:) Hij staat nu op 72.2% Health.
Alvast bedankt,
groetjes

Pjj
29 August 2008, 19:52
Ai ai, eerst en vooral een backup nemen van alle gegevens!
Ik denk niet dat er iets aan te doen is om deze weer te herstellen.
Wel al eens checkdisk geprobeerd?
Ga naar Start > Uitvoeren en typ daar:
'chkdsk c:' als dit je enige harde schijf is. Eventueel nog eens herhalen met een ander schijfnummer.

Ignace93
30 August 2008, 10:27
De back-ups staan naast me. Heeft de gezondheid mss iets te maken met de temperatuur dat ie soms bereikt ? Want hij durft al wel eens 59°C te halen !

Pjj
30 August 2008, 11:01
Dat is inderdaad redelijk warm voor een harde schijf. Draaien alle fans nog naar behoren? Anders kan je eens het stof wat proberen uithalen :)

Niels
30 August 2008, 12:40
59 is wel heel erg warm, zeker voor een harde schijf.Als het kan anders een blowing fan op de harde schijf(en) laten blazen!

Ignace93
30 August 2008, 13:58
Dan ligt het vast daaraan, wel .. de fan springt regelmatig op, ookal is het niet nodig en er zit geen stof in. MAar hoe kan ik de HDD dan het best extern koelen ? Ik heb wel een ventilator naast me, misschien moet ik die de laptop laten koelen ipv mij ? :) Maar handig is het toch niet als je zo'n groot ding dicht bij je laptop moet zetten als je ff iets gedaan wilt krijgen van de harde schijf hé.

Ignace93
30 August 2008, 14:07
Misschien dat de HDD een nachtje in de ijskast laten verblijven een oplossing is ? Dan kan ie in ieder geval niet klagen dat ie het te warm heeft. Of zou het het tegenovergestelde effect hebben ? Zal wel niet werken zeker, permanente schade ?

Pjj
30 August 2008, 15:14
Een nachtje in de ijskast lijkt mij zeker geen oplossing, zelfs extra schade.
Warm krijgt hij het tijdens gebruik toch wel weer hoor.
Deze laptop-coolpads kunnen een oplossing bieden, http://www.roadtools.com/
Of gewoon bv. een boek onder je laptop, zodat de fans niet vlak tegen de tafel staan en er dus een beetje plaats tussen is waardoor de warmte weg kan :)

Ignace93
30 August 2008, 15:42
Wel zoiets als een boek heb ik al ongeveer: me laptop staat op een rieten mandje met van die gaten in. En waarom zou ik zo'n coolpad kopen als ik me laptop binnenkort toch niet meer gebruik ? Als m'n laptop 1 jaar geworden is, schakel ik terug over naar desktop. Je mag me altijd proberen om te praten. :)