Volledige versie bekijken : Vista terughalen ?



Ignace93
29 August 2008, 19:36
Hallo allemaal,
ik heb toen ik deze laptop aankocht, zo'n half jaar terug, Vista eraf gegooid. Niet omdat iedereen zei dat het slecht was, maar omdat hij nauwelijks naar behoren werkte. Ik installeerde XP in de plaats, maar nu Vista beter compatibel is dan vroeger, zou ik het graag in dualboot zetten, alleen, daar heb je een Vista voor nodig.
Ik heb al programmatjes als GetDataBack for NTFS & PC Inspector File Recovery geprobeerd, maar dit wilt niet echt lukken.
Is het mogelijk Vista terug te halen na dat halfjaar ?
PS. heb ook geprobeerd om tijdens het opstarten Fn en F2 te drukken om het mogelijk terug te halen, hij laadt het eerste scherm en dan start die XP alsof er niks gebeurd is.
Alvast bedankt,
groetjes:)

Pjj
29 August 2008, 19:53
Zou dit niet moeten lukken met de bijgeleverde Windows Vista CD?
Of heb je deze niet meegekregen?

Silverwing
29 August 2008, 19:56
Als de vista reeds voorgeinstalleerd was is de kans groot dat je een herstelpartitie hebt op die laptop,probeer dan via systeemherstel.
Als je de C hebt geformateerd zal het je niet meer lukken om vista nog terug te halen.

Keystroke
29 August 2008, 20:12
Je kan vista downloaden of van iemand lenen en dan activeren met je eigen key. Als je ook je key kwijt bent kan je er niet veel meer aan doen denk ik.

dannyma
29 August 2008, 21:28
Hallo allemaal,
ik heb toen ik deze laptop aankocht, zo'n half jaar terug, Vista eraf gegooid. Niet omdat iedereen zei dat het slecht was, maar omdat hij nauwelijks naar behoren werkte. Ik installeerde XP in de plaats, maar nu Vista beter compatibel is dan vroeger, zou ik het graag in dualboot zetten, alleen, daar heb je een Vista voor nodig.
Ik heb al programmatjes als GetDataBack for NTFS & PC Inspector File Recovery geprobeerd, maar dit wilt niet echt lukken.
Is het mogelijk Vista terug te halen na dat halfjaar ?
PS. heb ook geprobeerd om tijdens het opstarten Fn en F2 te drukken om het mogelijk terug te halen, hij laadt het eerste scherm en dan start die XP alsof er niks gebeurd is.
Alvast bedankt,
groetjes:)als hij niet op andere partitie stond kan je het vergeten.je bent vergeten eerst je vista en back up van te maken en te zetten op en dvd .

Baloeke
29 August 2008, 21:48
Toen destijds windows XP uitkwam wilden vele dit eerst ook niet aannemen en verder werken met Windows 98. Want Windows XP, had 'kinderziektes'. Mijn laptop, gekocht in oktober 2007, staat ook Vista op. Heb hier zelden een probleem gehad, met Vista.

Met GetDataBack, gaat het volgens mij niet lukken. Dit programma is wel bedoeld om verwijderd gegevens terug te halen, maar er mag weinig schrijf activiteit zijn. Na een half jaar zal er wel wat schrijf activiteit gebeurt zijn.

Normaal gezien, moet je bij je laptop toch een cd/dvd hebben ontvangen met daarop een versie van Vista. Probeer daar eens mee.

Ignace93
30 August 2008, 10:16
Die cd heb ik inderdaad niet meegekregen, de key heb ik wel, die plakt namelijk op de onderkant. Toen ik de laptop voor het eerst opzette, kon ik kiezen tussen de taal en dan configureerde ie zichzelf in het nederlands voor zo'n halfuurtje. Toen een maandje met Vista beziggeweest(bleef veel vastzitten, kon nauwelijks spelletjes draaien, progjes weigerde die op te starten,..). Toen C format gekregen en XP die 'Welkom' op het scherm toverde. In de handleiding staat dat je systeemherstel moet kunnen uitvoeren(partitie opnieuw opbouwen ofzo), dat deed ik, dan laadt die voor een paar seconden... en dan start XP op alsof er niets aan de hand is.
Maareuh, kun je Vista ook van een andere laptop rippen ? Me vader heeft namelijk een laptop van dezelfde serie, met Acer Empowering Technology op, daarmee kan je images maken, maar weet niet of ie Vista meeneemt in die image.
Groetjes

Silverwing
30 August 2008, 10:36
Die cd heb ik inderdaad niet meegekregen, de key heb ik wel, die plakt namelijk op de onderkant.
Maareuh, kun je Vista ook van een andere laptop rippen ? Me vader heeft namelijk een laptop van dezelfde serie, met Acer Empowering Technology op, daarmee kan je images maken, maar weet niet of ie Vista meeneemt in die image.
Groetjes
Als je geen cd hebt meegekregen bestaat de kans dat jouw versie ook op andere pc's of laptobs is gezet wat voor problemen kan zorgen als je opnieuw gaat activeren.
Je kan proberen met een image van je vader maar dan moet jouw laptyop wel een identieke copy zijn wat de hardware betreft anders zal het zeker niet lukken,en bedenk dan wel dat je jouw documenten eerst ergens wegschrijft want bij het plaatsen van de immage ben je jouw gegevens allemaal kwijt.

Ignace93
30 August 2008, 10:47
Als je geen cd hebt meegekregen bestaat de kans dat jouw versie ook op andere pc's of laptobs is gezet wat voor problemen kan zorgen als je opnieuw gaat activeren.
Je kan proberen met een image van je vader maar dan moet jouw laptyop wel een identieke copy zijn wat de hardware betreft anders zal het zeker niet lukken,en bedenk dan wel dat je jouw documenten eerst ergens wegschrijft want bij het plaatsen van de immage ben je jouw gegevens allemaal kwijt.
Jah, hij verschilt wel ietsjes met mijne, maar kan ik, mocht die image werken, niet gwn mijn drivers installeren en de andere wissen? Of zijn het niet alleen de drivers.

Baloeke
31 August 2008, 21:10
Neen, windows word zodanig geinstalleerd op de pc, inculsief alle drivers die nodig zijn voor geluid, grafische kaart,..., dat enkel een image terug zetten mogelijk is op exact dezelfde configuratie. Als er iets anders is zal Windows niet opstarten.
Het tweede probleem gaat zijn dat de keynummer van je vader, zijn laptop op jou laptop gaat staan, waardoor je eigenlijk illegaal bezig bent.

Als je vader ook een versie heeft van Vista, kan je eens proberen met zijn orginele dvd, als het zelf geen restore dvd is, om met zijn versie je windows terug te installeren. Je kan dan kan je toch jou keynummer, die vermeld is op jouw laptop invoeren. Het einige wat je zal moeten gaan zoeken zijn de drivers voor je geluidskaart, grafische kaart,...

Ignace93
31 August 2008, 21:22
Welleuh, er zou geen probleem zijn als we de originele Vista-dvd hadden.
Hier mag een slotje op, ik blijf het wel met XP doen, mocht hij ooit een format nodig hebben zorg ik wel voor ene Vista. ;)