Volledige versie bekijken : Duo of dual core vs Triple Core



Dexter
29 August 2008, 20:07
Via de zoekfunctie vond ik alleen maar duo core tegen quad core...

Dus...
Ik ben mij overal goed aan het informeren (onder andere op andere hardwaresites enzo...) maar ik vind niet onmiddelijk wat ik zoek...

Wat ik wil doen op mijn nieuwe pc:
Ik wil (redelijk) probleemloos kunnen internetten met daarbij muziek te beluisten, msn hebben op staan en adobe photoshop hebben openstaan. (a)

(De PC moet niet dienen voor spellekes, zoveel tijd heb ik niet :p)

Wat zou het beste zijn in mijn situatie duo core of triple core?
Maakt de triple core veel verschil uit met een dual core?
Is er een mogelijkheid om op de triple core, de vierde core terug aan te zetten? :p (Zou fantastisch zijn nietwaar :) )

PS: maximumprijs rond de €140 (genoeg voor een phenom X3 dus...)



Bedankt :)


Adri

g_man
29 August 2008, 20:19
Een triple core is echt een triple-core, geen gedowngrade quad-core...dus maar effectief 3 cores. Voor die 140€ heb je een Phenom 9550, leg je nog 25€ bij heb je een 9850BE! En je kan hem nog goedkoper vinden als je zoekt.

Dexter
29 August 2008, 20:20
Ik had hier (http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZmpqZGGa/AMD_Phenom_X3_8750_vs_Intel_Core_2_Duo_E7200/) gelezen dat een triple core een mislukte quad core was... (a)
PS: Welke is de beste in mijn situatie? Ik kijk graag toch wel wat op mijn geld...

djeet
29 August 2008, 21:14
Ligt er ook wel een beetje aan hoe de rest van je hardware inelkaar zit...
Welk ram? hoeveel Mhz? welk mobo (Socket is belangrijk natuurlijk ook bustypes)? Welke graka? enz enz.. dan is het infeite ook beetje gemakkelijker om te weten wat erin zit

Dexter
29 August 2008, 21:38
Wel hij staat hier bij Mobo en CPU enzo dus daarom heb ik er nog niet over gepraat....
Er komt in het begin (want later als ik terug wat geld heb upgrade ik hem meteen) komt er 2Gb 1066Mhz Geheugen in (later wordt dit verdubbeld), Onboard Graka (normaal geen graka in de upgrade die later zal volgen, is niet nodig denk ik?), Moederbord is een ASUS M3A (Supports Phenom, PCI Express x16, AMD 770, 4 Dual Channel DDRII 1066, 4 SATA II raid (0 en 1), 8 Channel Sound, Gigabit LAN, 10 USB2.0)

Adri

djeet
30 August 2008, 12:58
mss een designers graka als je met adobe werkt
dan kan je beter tot in de perfectie werken eh :p

Ziet er goed uit

Dexter
30 August 2008, 13:05
bwah ik heb geen graka nodig voor prentjes te bekijken denk ik (een goede monitor doet veel :) )
PS: is het mogelijk om 20" scherm te nemen met onboard-chip op liever op 19" blijven?

Pjj
30 August 2008, 14:09
Een onboard graka is echt minimalistisch voor een PC hoor :)

Dexter
30 August 2008, 14:19
mijn geld is ook minimalistisch.... later koop ik wel een graka (kerstmis ofso...)

g_man
30 August 2008, 16:40
als je een mobo wilt met een grafische chip erop die goed is, neem dan een 780G chipset moederbord, wil je een heel goede neem dan een 790GX als je dat al kan vinden...deze is nog niet zo lang uit en de bedeling gebeurt moeizaam.

Dexter
30 August 2008, 16:43
Staat er niet bij je hardwareconfigs dat die chip u computer omzeep kan helpen indien het gecombineerd word met een Phenom?

g_man
30 August 2008, 16:47
Met een Phenom Quad 9850BE...:) Het gaat dan voornamelijk om de 125W CPU's. :) En wanneer je dan ook nog gaat OC'n (volt verhogen ed... ) :) ;)

Dexter
6 September 2008, 20:00
Maar is een Triple core nodig in mijn situatie of gaat hij ook vlot gaan met een dual core?

Adri