Volledige versie bekijken : Studio 9



theo2602
1 September 2008, 08:52
Ik werk reeds jaren met Studio 9 en leerde steeds meer de mogelijkheden. Resultaat: toffere films, maar ook meer 'verbruik'. Nu ben ik een film van 80 minuten aan het bewerken en regelmatig blokkeert studio 9.
Mijn computer is een Pentium 4 CPU 3.00 GHZ, 1.00 GB. Mijn videokaart (waarschijnlijk het zwakke punt) NVIDIA GeForce FX 5200.
zal het vervangen van deze kaart mijn probleem oplossen en welke is dan de goedkoopste oplossing. Voor de fanatiekers: ik weet dat Studio 12 bestaat, maar daarvoor moet ik teveel kosten doen om mijn computer op dat niveau te brengen als het al mogelijk is en dat zit er niet in.

dannyma
1 September 2008, 13:07
hoveel ram heeft die kaart 128 of is het al meer indien niet 256 of zelfs 512 zou beter zijn ook 1 gig ram bijsteken kost tegenwoordig niet zoveel meer als vroeger .

Joshua822
1 September 2008, 16:14
Ik zou zeggen dat dat normaal is voor een grote film. Kan je nog werken maar blokkeert het soms ?

Hardwarematig : het ligt waarschijnlijk niet aan de videokaart. Het kan zijn dat dat progsel de film in het geheugen probeert te laden maar dat het geheugen niet groot genoeg is. Dan word de Swap file (wat was het ook alweer bij Windows ?) veel gebruikt en dat vertraagt het programma enorm. In dit geval zou je eens een reepje RAM geheugen erbij kunnen prikken en kijken of dat het probleem oplost. Zo niet, heb je nog altijd een grote snelheid winst (2 GB is enorm voor Windows XP).

theo2602
2 September 2008, 08:34
Is er een verschil tussen de geheugenkaart van Annyma en van Joshua822? En hoe weet ik hoe groot het geheugen van mijn videokaart is? Vroeger tikte je op 'mijn computer' en je kreeg al die gegevens, nu vind ik dat in XP nergens.

dannyma
2 September 2008, 13:42
staat in de hardware onder beeldschermadapters ;) .

Joshua822
2 September 2008, 16:30
Je zegt zelf al dat je een 5200FX hebt. ;). Zoals ik al zei, heb ik het over het uitbreiden van het RAM geheugen. Voor meer informatie kijk naar mijn vorige post.

dannyma
2 September 2008, 21:40
Je zegt zelf al dat je een 5200FX hebt. ;). Zoals ik al zei, heb ik het over het uitbreiden van het RAM geheugen. Voor meer informatie kijk naar mijn vorige post. ja klopt ik weer kieke niet goed gekeken ;) je hebt nu 128 mb je kan gaan voor 256 b.v ;).ik heb dit en werkt prima http://www.hardware.info/nl-BE/productdb/bGRkapiSmJfK/viewproduct/XFX_GeForce_8400_GS/
maar als mijn portomonee het toe liet zou ik voor nog iets meer gaan ;).

Jule
2 September 2008, 21:41
Mmmm, ik heb 4 Gb 1033mhz?? werkgeheugen, Pinnacle studio 11 en een Q6600 cpu steken. (niet overclockt) Met Pinacle studio alleen kan ik mijn Q6600 niet op zijn gat trekken. Maar in combinatie met Total videoconverter en photoshop ... Maar dan gebruik ik nog geen 2 Gb ram. Ik heb zo'n vermoeden dat hij met 1 Gb ram voldoende heeft, maar mocht hij taakbeheer opstarten, hij zou waarschijnlijk zien dat zijn cpu aan 100 % staat?

theo2602
3 September 2008, 08:10
Jule, als je dat nu allemaal in het Chinees had geschreven had ik er evenveel van begrepen. Wat is een Q6600 Cpu?

Joshua822
3 September 2008, 13:16
Da's een quadcore van intel. Maar als je nu een Pentium 4 hebt zal deze denk ik er niet oppassen (vanwege een te lage FSB denk ik). Je zou zoals ik al gezegd heb eens proberen meer RAM geheugen te kopen.

ronnoot
3 September 2008, 18:02
als hij in de knoop ligt met codecs, kan pinnacle ook uitvallen

fryum
3 September 2008, 20:07
Belangrijk voor videobewerking:
-snelle cpu (processor)
-veel en snel ram-geheugen
-veel harde schijf ruimte; best studio op uw c plaatsen en uw 'project' op een andere schijf of partitie. Deze laatste best ook altijd eerst defragmenteren voor je aan uw project begint.

Jule
3 September 2008, 21:39
Als u de drie toetsen Ctrl, Alt en Delete tegelijk indrukt, krijgt u het venstertje te zien van Taakbeheer. Dit ziet er zo uit:
http://img231.imageshack.us/img231/7456/taakbeheergt0.jpg
Daar kan u zien hoeveel ram u gebruikt en hoe hard uw cpu moet werken. Op deze manier weet u ook of het nodig is om ram bij te kopen, of als het uw processor (=cpu) is die het werk niet aan kan?

theo2602
5 September 2008, 10:48
Zoals ik in mijn eerste vraag schreef mijn CPU = 3.00 GHZ. Is dat véél of weinig? Ronnoot, hoe kan je weten dat hij in de knoop ligt met de codecs?
Dus opnieuw mijn vraag wat is het voornaamste bij studio: de videokaart of het ram geheugen?
Even gecheckt bij die dingen waar hij gewoonlijk blokkeert: een foto laten zoomen, krijg ik een CPU gebruik van 20%

dannyma
5 September 2008, 13:01
zo zit het in elkaar grafische kaarten nemen het zware werk van ram geheugen en zijn rekenwerk over gedeeltelijk .
grafische kaarten worden meestal gebruikt als je het grafische gedeelte van je pc wil verbeteren .
ram meestal om het werk dat je grafisch doet sneller te verwerken omdat meer ram alles sneller afwerkt . ik persoonlijk doen meestal alle beide vergroten en versterken .
kloksnelheid van 3.00 ghz is ok maar hoe hoger de kloksnelheid hoe sneller ook iets wordt verwerkt maar de processor verhogen indien dit mogelijk is meestal kom je dan duurder uit .dus je vraag is best moelijk te beantwoorden omdat beide zowel grafische als ram elkaar steunen in werk dat je pc aflevert .
en nu nog geen duidelijk antwoord die minatica'rs toch hey ;).

carl
7 September 2008, 00:00
Zoals is uitgelegd moet je onderzoeken wat het probleem is:
-CPU die het niet meer aankan -> 100%CPU gebruik
-RAM vol -> zie taakbeheer
- trage harde schijf ?
De grafische kaart zal het volgens mij echt niet zijn hoor, deze komt enkel van pas bij het op beeld brengen van alles, en het is daarvoor dat het mis loopt.

Indien je een van de vorige dingen GOED zou willen upgraden zal je helaas een nieuwe Pc moeten kopen. De nieuwe cpu's zijn vermoedelijk niet meer compatibel met jouw moederbord, er is intussen een nieuwere standaard van RAM geheugen uit, en ik weet niet of jij over SATA beschikt.

Fakke_Berto
7 September 2008, 08:56
Ik heb de indruk dat Pinnacle niet goed overweg kan met sommige configuraties. Een paar jaar geleden heb ik ook een tijdje met Pinnacle studio gewerkt. Een collega van op het werk gebruikte hetzelfde programma. Bij hem liep er nooit iets fout terwijl hij bij mij om de haverklap crashte. Hij had een Athlon 1700+ terwijl ikzelf een Pentium 4 1800 had (en momenteel nog gebruik).

theo2602
7 September 2008, 10:00
Het wordt ingewikkeld: volgens Dannyma is het de grafische kaart, volgens Carl speelt die geen rol. Ik denk wel dat Dannyma gelijk heeft, want als je de vereisten van hogere versies van Studio ziet is het steeds de grafische kaart waar men meer van vraagt. De maximum voorkeur van CPU is 2400 en daar zit ik dus ruim boven. Carml sorry, maar jouw oplossing doet me denken aan de vele muzikanten die ik heb gekend en die dachten dat met ze met een nieuw trompet beter muzikanten werden.