Volledige versie bekijken : schijf openen



elite_sniper
3 September 2008, 20:41
mijn laptop opent mijn vaste schijven niet automatisch, ik moet windows verkenner altijd uit de lijst met programma's kiezen en kan niet "gebruik dit programma altijd" aanvinken. hoe los ik dit op ?

PeterN
3 September 2008, 23:40
Ik begrijp je vraag niet volledig: wanneer wil je of waar wil je dat uw laptop de schijven laat zien?

compuchrisje
3 September 2008, 23:51
Er bestaan sneltoetsen, windows logo samen met de letter E en je verkenner gaat open.

ictpromo
4 September 2008, 08:25
mijn laptop opent mijn vaste schijven niet automatisch, ik moet windows verkenner altijd uit de lijst met programma's kiezen en kan niet "gebruik dit programma altijd" aanvinken. hoe los ik dit op ?

kan je iets meer info geven want hier versta ik me ook niet uit, schijven openen nooit automatisch

compuchrisje
4 September 2008, 08:37
Klik in je startmenu - alle programma's met rechtermuisknop op Verkenner. Kies voor Eigenschappen en tik dan volgende in in het invulvakje:

%SYSTEMROOT%\EXPLORER.EXE /N, /E, /SELECT, C:\

Klik op OK om het van kracht te maken en test dan es uit of klikken op Windows Verkenner nu wél werkt. Die zou nu moeten openen op de C-schijf.

elite_sniper
4 September 2008, 17:10
nee de er wordt nog steeds een programma gevraagd om de C en andere schijven te openen

compuchrisje
4 September 2008, 19:15
Zet gewoon een snelkoppeling op je bureaublad dan. Rechtermuisknop op een leeg plekje, kies Nieuw - snelkoppeling, zoek in C:\Windows het uitvoerbestand explorer.exe, geef daarna de naam Verkenner. Werkt dit, sleep het dan naar je startmenu en laat het vorige vervangen door het nieuwe.