Volledige versie bekijken : Gratis foto host



filehostserver
4 September 2008, 15:42
Hallo,
ik ben nieuw hier maar ik zie dat er veel posts zijn hier met afbeeldingen.

Ik zal even mijn probleem uitleggen: Ik heb een server met honderden GB's aan vrije opslag ruimte en enkele TB's aan dataverkeer. Ik dacht slim te zijn door dit te gebruiken voor een foto host website, maar er word eigenlijk te weinig gebruik hiervan gemaakt. De website heeft maar 100 GB dataverkeer per maand, wat mij teleur stelt aangezien ik wel betaal voor de GB's en TB's.

Daarom zou ik graag iedereen willen vragen dat als je een afbeelding upload, of je het via mijn website wilt doen. Het is gratis en je kunt afbeeldingen tot 10 MB uploaden.

Verder hoor ik natuurlijk graag feedbacks over de website.

website: http://pic.filehostserver.eu

Ik bedoel dit niet als spam, maar omdat er nogal wat afbeeldingen hier geplaatst worden kan ik mijn website hier wel aanraden. Er is nu namelijk een levensduur van minimaal 1 maand van de foto's, eigenlijk onbeperkt nu als ik het gebruik zo zie.

Veel succes ermee!

Edit:
Misschien zijn enkelen geïnteresseerd in technische gegevens. De website draait in een cluster van 4 servers met E6850 CPU's en zijn uitgerust met SCSI hardeschijven. De foto's staan op een san server.

Jule
4 September 2008, 17:07
Ik heb er al vast een pic op geplaatst, en het ziet er goed uit. Er zijn twee HTML-codes voorzien naar mijn pic; nl.:
Linkje naar mijn afbeelding en
Linkje vaar mijn afbeelding Dit
om mijn afbeelding in een ander venster te openen, mocht deze
bijvoorbeeld te groot uit gevallen zijn?

filehostserver
4 September 2008, 18:09
Ik ga nog extra's aan de website toevoegen als ik hier tijd voor heb, maar dit zal ik voornamelijk hier lokaal eerst goed uit testen. Zo wil ik bijvoorbeeld dat als je op zo'n tekst veld klikt dat de inhoud geselecteerd is (js) en dat de afbeeldingen geresized kunnen worden.

Als er suggesties zijn, dan hoor ik deze graag!

Jule
4 September 2008, 23:58
De forumtags staan toch in een soort vak apart? In Firefox onder linux drie keer snel klikken en het nodige is geselecteerd. :good:

Thumbs worden hier echter zelden gebruikt. Ikzelf vindt zoiets niet handig. Dan nog liever een heel kleine afbeelding, die niet veel groter is dan de tekengrootte van de getypte tekst, waarachter een link naar de grote afbeelding zit. Zoiets als dit: http://img170.imageshack.us/img170/8318/1facekleinjc4.gif (http://img521.imageshack.us/img521/9991/1facehn6.gif)

filehostserver
5 September 2008, 07:19
Niet iedereen kent dit trucje helaas :'(

Die thumbs zijn bedoeld voor echt grote afbeeldingen. Niet op alle fora worden deze verkleint, hier gelukkig wel :-) Maar ik zal kijken of het haalbaar is om hele kleine thumbs te maken.

Breskuz
6 September 2008, 11:31
mmm i like it

filehostserver
6 September 2008, 22:00
Dat is mooi :-)
Ik hoop dat andere mensen het ook leuk vinden :-)

filehostserver
8 September 2008, 21:58
Na enige promotie en onder andere op dit forum heeft de website al 32 GB dataverkeer getrokken op 08 september. Er is momenteel een stabiele dataverkeer van ongeveer 4,80 GB per dag.
Nu lijkt het mij leuk om vn de 100 GB per maand naar de 1 TB dataverkeer per maand te gaan :D Hopelijk gaat dit mij snel lukken, maar ik vraag mij af hoe ik de website nog beter kan promoten.

Graag hoor ik van jullie hoe jullie denken hoe ik dit kan aanpakken, en het liefst gratis natuurlijk :-)

Breskuz
8 September 2008, 22:15
op zo promoot pagina's gaan als eigen start ( ik denk toch dat het zo noemt ) gaan enzo :)
vooral geduld hebben ... heb ik ook met mijn site :(

filehostserver
8 September 2008, 22:17
op zo promoot pagina's gaan als eigen start ( ik denk toch dat het zo noemt ) gaan enzo :)
vooral geduld hebben ... heb ik ook met mijn site :(
Haha
Nou ik heb inmiddels al over de 500 unieke bezoekers per maand, maar ik vind dit te weinig :-)

Breskuz
8 September 2008, 22:34
Haha
over de 500 unieke bezoekers per maand, maar ik vind dit te weinig :-)
ja wade :p
je wilt er ook geen gras laten over groeien he :p :D

nojs
9 September 2008, 14:55
Maak het ook mogelijk om van url te uploaden :)
Zoals op imageshack.us

Dan heb je zeker een gebruiker (mij) extra :p

filehostserver
9 September 2008, 15:08
Zal ik binnenkort doen :-)

Phil O'Sophe
11 September 2008, 21:04
Zal ik binnenkort doen :-)

Wacht er al op !!! :good:

dannyma
11 September 2008, 23:19
Na enige promotie en onder andere op dit forum heeft de website al 32 GB dataverkeer getrokken op 08 september. Er is momenteel een stabiele dataverkeer van ongeveer 4,80 GB per dag.
Nu lijkt het mij leuk om vn de 100 GB per maand naar de 1 TB dataverkeer per maand te gaan :D Hopelijk gaat dit mij snel lukken, maar ik vraag mij af hoe ik de website nog beter kan promoten.

Graag hoor ik van jullie hoe jullie denken hoe ik dit kan aanpakken, en het liefst gratis natuurlijk :-) door samen t werken met spammer ;) joke :lol:zoals ik altijd zeg have faith ;).

filehostserver
12 September 2008, 07:30
door samen t werken met spammer ;) joke :lol:zoals ik altijd zeg have faith ;).
Haha, nou die heb ik zeker nog. De teller staat nu op 80 GB met een stabiele dataverkeer van 10 GB per dag wat nog steeds hoger gaat worden.

Een spammer vind ik overbodig en kan de nodige problemen opleveren.

dannyma
12 September 2008, 14:48
Haha, nou die heb ik zeker nog. De teller staat nu op 80 GB met een stabiele dataverkeer van 10 GB per dag wat nog steeds hoger gaat worden.

Een spammer vind ik overbodig en kan de nodige problemen opleveren. ja ik weet het is soms en probleempje dat ik heb is dat ik soms en beetje te veel uit de bocht ga ;). maar ik bedoelde het goed met u ;)en wens je dan ook veel succses :).

filehostserver
12 September 2008, 17:55
Wacht er al op !!! :good:
Ik ben nu bezig met het testen van het systeem, ik heb in elk geval het gedeelte geschreven waarin het bestand gedownload word en gekopieerd naar de server. Maar, ik ben nu bezig met de beveiliging. Ik verwacht dit vandaag nog af te hebben, ik zal het melden als ik deze af heb :-)

filehostserver
12 September 2008, 20:12
Inmiddels is de url upload functie toegevoegd en zo ver ik weet werkt het. Graag hoor ik eventueele fouten of feedback.

Let op
Het is verplicht javascript aan te hebben, anders werken de tab bladen niet.

Pjj
12 September 2008, 20:43
Mooi mooi, twee opmerkingen:
Na een upload staat er "De URL van uw bestand is:", deze link is niet klikbaar, zou toch handig zijn.
Het lettertype van de tabbladen is klein, een tip die ik ooit heb gelezen is om nooit kleiner te gaan dan 10pt

filehostserver
12 September 2008, 22:57
Mooi mooi, twee opmerkingen:
Na een upload staat er "De URL van uw bestand is:", deze link is niet klikbaar, zou toch handig zijn.
Het lettertype van de tabbladen is klein, een tip die ik ooit heb gelezen is om nooit kleiner te gaan dan 10pt
Onder aan de link staat "Klik hier voor een voorbeeld. (http://pic.filehostserver.eu/images/12212527209710fac39b4d6c04723bb8146414a5267826.gif )"
Maar je hebt gelijk, het is verwarrend. Ik ga het nog aanpassen, want het is niet helemaal overzichtelijk zo. Hierbij ga ik kijken naar imageshack.us en later komen er toch nog miniatuur afbeeldingen bij.
Wat de letter grote betreft heb je gelijk, dit was me ook opgevallen. Helaas wilde het zo zijn dat er een leuke film op de buis was en heb ik het nu aangepast :-)
Bedankt in elk geval :-)

Overigens is het nu mogelijk om na het uploaden vanaf dezelfde pagina weer iets te uploaden. Helaas is het dankzij server beperkingen niet mogelijk om meerdere bestanden tegelijk te uploaden ivm server upload limieten welke helaas niet via .htacces of php.ini aangepast kunnen worden (via de php file zelf ook niet :'().

Verdere ontwikkelingen zal ik hier ook weer posten :-)

Pjj
12 September 2008, 23:51
En om nu écht te muggenziften, onder tabblad Lokaal upload zit er een backspace tussen de knop en
Upload alleen de ondersteunde formaten:.
In het andere tabblad is dit niet waardoor de hele layout zowat verschuift :)

filehostserver
13 September 2008, 07:50
En om nu écht te muggenziften, onder tabblad Lokaal upload zit er een backspace tussen de knop en
Upload alleen de ondersteunde formaten:.
In het andere tabblad is dit niet waardoor de hele layout zowat verschuift :)
Ik zal het aanpassen.

peenif
23 September 2008, 15:08
Heb geprobeerd om een JPEG afbeelding van 87 kB te uploaden en ik krijg dit :

U heeft een bestand gekozen dat niet de extensie .gif, .jpg, .jpeg, .png of .bmp heeft!

Pjj
23 September 2008, 18:03
Heb geprobeerd om een JPEG afbeelding van 87 kB te uploaden en ik krijg dit :

U heeft een bestand gekozen dat niet de extensie .gif, .jpg, .jpeg, .png of .bmp heeft!
Is mij ook al opgevallen :)

filehostserver
23 September 2008, 22:13
Bug is opgelost als het goed is. Dank voor het melden!

Breskuz
24 September 2008, 17:55
ik ga nog eens gebruik maken van uwe upload dinges :p

filehostserver
7 October 2008, 22:40
Inmiddels heb ik nog steeds standaard 30 unieke bezoekers per dag. Tot mijn teleurstelling is nog steeds het beschikbare aantal TB's aan bandbreedte nog niet verbruikt en heb ik een nieuwe website aan het pakket toegevoegd.
Het gaat om de website dutchhost.org en is een proxy website. Jullie kennen vast allemaal de term proxys, maar niet iedereen weet dat je niet via instellingen veranderen gebruik hoeft te maken van proxys.

Dutchhost.org had ik toevallig als vrije domeinnaam in mijn assortiment en was eerder door een vorige eigenaar gepromoot als proxy website. Vandaar dat ik nu verder ga met de proxy website in de hoop om mijn hosting pakket vol te krijgen (kom maar eerst eens op de 1 TB, ik trek nu met pic.filehostserver.eu slechts 150 GB per maand).

Wat is hier handig aan
Stel je voor, je bent gebanned van die ene leuke website, of Nederland is niet toegestaan voor de website (servers staan in Duitsland). Dan kan dit altijd handig zijn.
Het kan ook handig zijn als je een vermoeden hebt dat je internet verbinding hapert en je wilt controleren of de site het bij andere internet verbindingen wel werken.
Of je wilt controleren of je eigen computer welke je als server gebruikt wel voor mensen van buitenaf toegankelijk is.
Of als je wilt controleren of je site down is, omdat de site bij jou niet werkt (soms ligt het namelijk aan de netwerk verbindingen van je isp).

In productie
Het script is er, het uiterlijk niet. Hier ga ik nog mee aan de slag. Eventueel kan je zelf een design maken en kunnen we kijken of deze gebruikt kan worden.

Huidige statistieken
Na het online staan van 7 uur heb ik het volgende behaald:


253 unieke bezoekers
11783 pageviews
36819 hits
2.97 GB dataverkeer

Overigens lopen deze getallen zeer snel op en is dit voor een proxy website "weinig" aangezien er meestal duizenden unieke bezoekers per dag zijn. Maar voor een begin is het niet slechts lijkt mij:D

Productie webblog
Ik krijg inenen de ingeving om een productie webblog te gaan starten over al mijn websites en de updates hiervan:lol: Het begint hier aardig op een blog te lijken (soorry!:p)

Reacties
Graag hoor ik reacties over hoe en wat over de site en over het algemeen gebruik of de wetenschap van proxy's.

filehostserver
17 October 2008, 20:08
Mijn droom lijkt in vervulling te gaan: ik zit momenteel op 222 GB dataverkeer en elke dag komt er minimaal 20 GB erbij. Het dagelijks aantal dataverkeer is vooral oplopend en ik hoop zelfs dat ik deze maand in de buurt van de 500 GB terecht kom.
Voortaan post ik alles op mijn blog: http://blog.servicedb.nl . Hierop kan informatie van vele activiteiten die ik voer terug gevonden worden.

Dexter
18 October 2008, 23:44
Proficiat met je site :)

Adri ;)

minQkel
22 October 2008, 16:19
Hmm zie de topic voor t eerst, zal volgende keer op jou site uploaden :good:

filehostserver
16 December 2008, 20:13
De site is een week ongeveer offline geweest doordat mijn hosting provider de voorwaarden veranderd heeft om mij eraf te kunnen gooien. Ik heb nu een vervangende oplossing gevonden en ben bezig met het herstellen van de oude afbeeldingen.

Overigens misschien leuk om te weten: op http://www.plaatscode.nl kan je nu gratis je code online zetten en delen met anderen. Ook logboeken en dergelijke voor eventuele computerproblemen kunnen hierop gezet worden om met anderen te kunnen delen.

filehostserver
18 January 2009, 00:06
Ookal bump ik hiermee een oud topic, ik wilde toch nog even melden dat de eerdere gegeven statistieken niet klopten. Dagelijks komen er namelijk tienduizenden unieke bezoekers op de website en niet zoals ik eerder gemeld had een uniek aantal van 30 ofzoiets, toch wel een verschilletje :-)

Vandaag is de site even offline geweest ivm server aanpassingen, alles zou het nu weer moeten doen.

Pjj
18 January 2009, 12:06
Mooie prestatie. Ik zie dat de layout ook geupdate is, goed bezig! ;)
Een tip: maak de afbeelding van pic.filehostserver.eu klikbaar om terug naar de hoofdpagina te gaan. Dit is intuitief voor veel gebruikers :)

filehostserver
22 February 2009, 13:15
Mooie prestatie. Ik zie dat de layout ook geupdate is, goed bezig! ;)
Een tip: maak de afbeelding van pic.filehostserver.eu klikbaar om terug naar de hoofdpagina te gaan. Dit is intuitief voor veel gebruikers :)
Ik zal hier binnenkort naar kijken, bedankt voor de feedback in elk geval.

Verder zal de site binnenkort niet meer de afbeeldingen weergeven op de upload pagina's en de index pagina die geplaatst zijn omdat er ook 18+ afbeeldingen geüpload worden maar helaas doet niet elke gebruiker zijn best om 18+ aan te merken als dit 18+ is. Verder komt er binnenkort een beveiliging waardoor elke foto een nog uniekere URL krijgt: Niet alleen een ID met een nummer maar een unieke verificatie code. Dit heeft ook te maken met 18+ afbeeldingen maar ook met het probleem dat een gebruiker éénvoudig nu alle andere afbeeldingen op de host kan bekijken terwijl dit niet altijd de bedoeling is.

Mochten er PHP scripters zijn die een script willen maken waarbij bestanden die geüpload worden naar de website vervolgens geplaatst worden op andere websites zoals rapidshare en andere filehosting websites dan kunnen zich melden via Geen email op het forum (weet dat dit spam gevoelig is maar dat maakt mij niet uit). Ook andere initiatieven die gerelateerd aan deze website kunnen zijn worden gewaardeerd.

filehostserver
22 February 2009, 23:25
Nou ja dan maar per PM, ook goed....