Volledige versie bekijken : Internetverbinding



wimeken
4 September 2008, 17:16
Beste vrienden,
Heb mijn desktop pc terug moeten installeren, alles is goed verlopen behalve internet, bij het instellen van de internetverbinding krijg ik volgend bericht;
De TCP/IP-instellingen van de verbinding kunnen niet worden opgevraagd. De bewerking wordt stopgezet
Kan iemand mij helpen met dit probleem, zit momenteel op laptop, provider is Tele2
mvg wimeken

Kokki
4 September 2008, 17:46
Een heel ambetant probleem blijkbaar. Lees ook hier even http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1265820/last
Er staat niet bij of het opgelost is geraakt, maar ik zou die repair gewoon eens uitproberen zeker omdat die gast toch al heel wat geprobeerd heeft.

Baloeke
4 September 2008, 22:30
Heb je de drivers van je netwerkkaart geïnstalleerd?

wimeken
5 September 2008, 07:48
Beste vrienden,
Bedankt voor de reactie, ik denk wel dat mijn netwerkkaart in orde is, ik in de taakbalk twee kleine pctjes staan zonder rood kruis erover, als ik hierop rechts klik krijg ik volgende meldingen
file:///C:/Documents%20and%20Settings/Willy/Bureaublad/naamloos1.JPGStatus van 1394-verbinding (Algemeen)
Verbinding
Status Verbonden
Duur 00:43:23
Snelheid 400,0 Mps

Activiteit
Verzonden-----------Ontvangen
Pakketten 0 0

(Ondersteuning)
Adrestype (niet beschikbaar)
IP-adres (niet beschikbaar)
Subnetmasker (niet beschikbaar)
Standaard-gateway (niet beschikbaar)

Heb al op herstellen geklik maar nog steeds niets, kan dit misschien helpen?
mvg wimeken

Pilote
5 September 2008, 09:23
Kijk hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=26542) eens.
normal is deze een firewire verbinding .

PeterN
5 September 2008, 13:37
1394-verbinding is je firewire verbinding en niet je ethernet kaart.
Verwijder de verbinding en verbind terug via de netwerk wizard met een ethernet netwerk. Kijk eerst als je geen rode kruisjes ziet bij uw lijstje van hardware (configuratiescherm/systeem/apparatenbeheer/hardware). Als alles goed verloopt zou je nu wel een ip adres moeten krijgen van je router ;)

wimeken
5 September 2008, 14:35
Beste vrienden,
Heb jullie raadgevingen gevolgd, maar als ik in opdracht prompt ipconfig /all, intik gebeurt er niets.
zijn er nog andere opties?
mvg wimeken

dannyma
5 September 2008, 15:09
heb je alle toestellen die je verbinding geven als zonder stroom gezet door de stekkers uit stopcontact te halen en 30 sec later alles terug van stroom te voorzien zou hopelijk voor tele2 members mischien en adres aan je pc geven .
deze oplossing werkt meestal bij telenet members .

wimeken
7 September 2008, 07:28
Halo Dannyma,
Heb ook dat enkele keren geprobeerd, maar nog steeds niets mvg wimeken

dannyma
7 September 2008, 07:38
Beste vrienden,
Heb jullie raadgevingen gevolgd, maar als ik in opdracht prompt ipconfig /all, intik gebeurt er niets.
zijn er nog andere opties?
mvg wimeken heb je dit al is geprobeerd in prompt ipconfig/release en enter daarna in prompt ipconfig/renew ;).

wimeken
7 September 2008, 15:49
Halo Dannyma,
Heb dat al geprobeerd, maar bij ipconfig / renew, foutmelding kan geen verbinding maken
wimeken

Kokki
7 September 2008, 18:34
Heb je al eens een repair geprobeerd (met windows cd)/?

PeterN
7 September 2008, 18:43
Ik heb de indruk dat het van de hak op de tak gaat ;)
Heb je uw netwerk drivers terug geïnstalleerd na uw format?

Kijk eerst als je geen rode kruisjes ziet bij uw lijstje van hardware (configuratiescherm/systeem/apparatenbeheer/hardware).
Heb je dat gedaan? Als er geen rode kruisjes staan is je netwerk kaart inorde.

Werk je via een router? Met kabel aansluiting of draadloos?

Als je netwerkkaart hardwarematig inorde is wis je alle verbindingen die je al tot nu toe hebt geprobeerd. Maak nu een nieuwe aan door de wizard te volgen. Als je een router hebt moet je aanduiden dat je via een gateway connectie maakt.Kies uw juiste verbinding van je ethernet kaart, niet de firwire 1394 ;)
Als je de wizard hebt gevolgd moet uw internet gaan.
Mocht het niet gaan ,doe je 'ipconfig/all' in een dos venster en copy plak dat dan hier.

wimeken
10 September 2008, 08:15
Beste PeterN
Bedankt voor de belangstelling, ik denk dat deze topic gesloten mag worden, netkaart is geintegreerd op het moederbord, en dat schijnt niet herstellen te zijn, ga maar een nieuwe pc kopen, toch iedereen bedankt voor de hulp
mvg wimeken

Dopey
10 September 2008, 09:48
Ne rijke mens is iets raar hé :p

PeterN
10 September 2008, 19:46
Ben je zeker dat het de hardware stuk is?
Je moet daarvoor ook niet een nieuwe pc kopen. Je kan de ethernetkaart die geïntegreerd is op je moederbord disablen (uitschakelen) in je bios. Koop u dan een nieuw netwerkkaartje voor nog geen 20 euro en plaats die in je pc;)

Kokki
10 September 2008, 21:06
Ja, ik vind dat toch ook maar een drastische beslissing.
Ok, een pc is niet zo duur meer maar toch. Ben je er zeker van dat het daaraan ligt?
Heb je nu al eens een repair geprobeerd met een windows cd?

dannyma
10 September 2008, 21:31
ik werk ook met siemens pc's en zou verwondert zijn dat deze al stuk zou zijn .
kijk is op de site van siemens en download daar de juiste driver van de pc .
kijk hier maar eens : http://www.fujitsu-siemens.be/support/downloads.html hij zal er zeker tussen staan .

Fakke_Berto
12 September 2008, 18:45
Beste PeterN
Bedankt voor de belangstelling, ik denk dat deze topic gesloten mag worden, netkaart is geintegreerd op het moederbord, en dat schijnt niet herstellen te zijn, ga maar een nieuwe pc kopen, toch iedereen bedankt voor de hulp
mvg wimeken
Als je dan toch van plan bent een nieuwe te kopen, wil ik wel eens langskomen om je oude gratis te komen ophalen :D.

dannyma
13 September 2008, 23:09
Als je dan toch van plan bent een nieuwe te kopen, wil ik wel eens langskomen om je oude gratis te komen ophalen :D. ikke ook :p;) . gewoon andere kaartje kopen zal en pak goed koper zijn ;).

wimeken
14 September 2008, 08:32
Beste vrienden,
Mijn probleem is opgelost, weet dat ik nogal snel de moed ,heb opgegeven maar uiteindelijk heb ik dan toch maar jullie raad opgevolgd en er een nieuwe netkaart ingestoken (inderdaad de goedkoopste optie), pc opgestart en de kaart werd automatisch herkend.
Vrienden bedankt voor de belangstelling en zeker jullie raadgevingen,
mvg wimeken

peenif
14 September 2008, 08:49
En er stonden nu eens twee mensen klaar om uw oud ijzer te recycleren, :wall: :).
Pech voor Fakke Berto en dannyma.

dannyma
14 September 2008, 09:15
En er stonden nu eens twee mensen klaar om uw oud ijzer te recycleren, :wall: :).
Pech voor Fakke Berto en dannyma.ja zeg weeral niets ;).