Volledige versie bekijken : Scripts werken niet.



Merel
5 September 2008, 21:36
Windows XP-Pro scriptprobleem ??
---------------------------------
Momenteel heb ik een probleem met een (of meer?) script dat blijkbaar niet werkt
Ik heb het vermoeden wat de mogelijke oorzaak is maar weet niet hoe het op te lossen. Alle updates van Windows-XP Pro zijn uitgevoerd.

Op een binnenkomende email in HTML opgesteld (in Outlook 2003) zie ik een aanklikbare link "Klik hier om af te drukken".

Het enige resultaat is dat een venster van Explorer wordt geopend.
Het venster vraagt om aan te geven waar een uitvoerbaar .exe bestand kan worden gezocht (zonder te specifiëren).

Dus dat script loopt helemaal fout.

Welke instellingen moeten worden nagekeken ?
Bedankt.

Jule
8 September 2008, 10:48
Is het script wel correct?

Merel
9 September 2008, 22:22
Jule,
De link "afdrukken" staat op een email die via Outlook binnenkomt. (mail bevestiging van hotelboeking bij www.hotel.com (http://www.hotel.com) welke een mooie layout heeft)

Dezelfde identieke HTML layout gebruiken ze tevens op hun website, waar klanten op dezelfde link kunnen klikken voor het afdrukken van reeds afgewerkte hotelboekingen.

Met de browser kan ik met die link wél printen, in tegenstelling met wat gebeurt in de mail. Dus zit Outlook daar (mogelijk) voor iets tussen.


Ik zou niet weten hoe het script af te halen en hoe het te onleden. Heb het bij hun webmaster tweemaal aangekaart maar ze geven er geen gevolg aan. Ik til daar niet zo zwaar aan, maar het is vervelend als men niet weet WAAR de fout is.

Heb de mail doorgestuurd naar een andere PC, waar men met de link ook niets kan aanvangen (Outlook Express). Hadden alle klanten van Hotel.com hetzelfde voor dan moesten ze dat al lang hebben geweten en opgelost.

Jule
10 September 2008, 00:03
In een script staan commando's. Er kan geen *.exe worden aangesproken want niet iedereen werkt met Windows?

Dat ze het niet oplossen, ligt mogelijk economisch: Ze hebben het script niet zelf geschreven?...

PeterN
10 September 2008, 20:18
Volgens mij is dit normaal. De knop werkt enkel in een browser.
Op hun website staat deze pagina. Je surft er naar toe met je browser en dus wordt deze pagina vertoont in je browser. De html code in de site laat toe de getoonde pagina af te drukken via uw browser.
Als ik deze html pagina opstuur per email open je dat in outlook. Hier kan de code niet uitprinten via uw browser. Daarom vraagt hij ook direct naar uw browser als je erop drukt.

Jule
11 September 2008, 18:55
Merel kan deze mail eens doorsturen naar haar Gmailadres? Ze zal het misschien laten weten of het dan wel werkt?

Merel
11 September 2008, 23:10
Volgens mij is dit normaal. De knop werkt enkel in een browser.
Op hun website staat deze pagina. Je surft er naar toe met je browser en dus wordt deze pagina vertoont in je browser. De html code in de site laat toe de getoonde pagina af te drukken via uw browser.
Als ik deze html pagina opstuur per email open je dat in outlook. Hier kan de code niet uitprinten via uw browser. Daarom vraagt hij ook direct naar uw browser als je erop drukt.
Dat zal vermoedelijk wel de juiste uitleg zijn. Er gaat een lichtje op ! Als ik nu bij het openen van dat Explorer venster (welk gewoon vraagt welke .exe te openen) nu eens de browser zou aangeven, zou het wel eens kunnen dat het script verder doorgaat ... (zal dit eens testen)


@Jule
Doorgesturen heeft niets opgeleverd