Volledige versie bekijken : shapes gebruiken , current path werkt niet meer



flossie-spottie
8 September 2008, 20:21
een probleempje : weet niet wat er gebeurd is maar dit werkte altijd en nu niet meer, weet iemand de oplossing voor me?

ik open een texture en daar plaats ik een nieuwe layer op, dan gebruik de shape tool, plaats een shape en automatisch krijg ik in de tweede layer twee vakjes, ik ga dan naar layer en add vector mask, currenth path en dan krijg ik de shape transparent en kan ik hem opvullen met een andere texture... dit werkte tot nu toe fantastisch en opeens niet meer? ik heb niks veranderd bij mijn weten, wat is er gebeurd? help pls !!!

Joga
8 September 2008, 21:38
Kijk eens naar je instelling in de bar bovenaan en op andere plaatsen waar er iets anders zou kunnen gebeurd zijn. Als je niet weet wat het zou kunnen zijn, pas ze dan eens aan en kijk wat er anders is. :)

flossie-spottie
8 September 2008, 21:53
phew !!! found it !!! hm ik moet waarschijnlijk per ongeluk iets aangeklikt hebben, heb nu het vakje bovenaan als ik shape tool gebruik "exclude overlapping path with areas" weer aangeklikt en het is gefixed !!! hupakee kan weer vooruit :) tx joga, ik was too stressed om dat eens te proberen :) jeezs !!! lol toch bedankt !!!

mag slotje op :)

Joga
8 September 2008, 22:10
Normaal is dat altijd het probleem bij zulke vragen, graag gedaan. ;)