Volledige versie bekijken : MS Access compatibel met OpenOffice??



Perigo17
9 September 2008, 22:48
Dit komt voor de meesten waarschijnlijk zeer ouderwets over. Ik werk nog met Microsoft Office 2000 Pro. Ik gebruik Acces niet zoveel maar heb in de loop der jaren toch enkele bestanden (databases) aangemaakt.
Deze zijn zeer rudimentair, zonder ingewikkelde macro's enz.
Ik ben nu van plan om een nieuwe pc aan te kopen, maar wil de aankoop van een nieuwe, (zeer) dure Microsoft Office 2007 vermijden.

Mijn vraag nu: Zijn er mensen die op de hoogte zijn van de comptabiliteit van (vooral) Acces2000 bestanden met Open Office????? Eventueel ook wat info over comptabiliteit van de andere onderdelen zoals Word2000 en Excel2000 is welkom.

Dank bij voorbaat.

Jule
9 September 2008, 23:56
Acces & dbase zijn niet echt compatibel te noemen. Met Staroffice heeft u misschien meer kans? Volgens Merel zit deze gratis bij Googlepacks.
Word? Zolang u geen VBA gebruikt of samenwerkt met een database, lijken er mij enkel problemen te zijn met de "speciallekes" ingebouwd in Word. ("Speciallekes": bevende tekst, kleurige puntjes, ...)
Excel: de simpele functies werken. Maar VERT.ZOEKEN werkt in OoO anders dan in excel en resulteert bijgevolg in een fout.