Volledige versie bekijken : Geen vaste schijven?!!



macedoon
10 September 2008, 11:07
Goeiemorgen,

Ik ben hier nieuw op deze forum zoals jullie kunnen zien. Ik heb een hp dv6000 laptop en ik doe die laptop steeds verkeerd uit bijv, als ik hem uit wil schakelen druk ik me start knop in totdat de laptop uit gaat. Dus ik heb nu een probleem. Als ik me laptop wil starten staat er

Windows XP could not start because the following file is missing or corrupt: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Ik heb geen idee wat ik moet doen, ik heb ook geprobeerd opnieuw windows xp te instaleren als ik dat wil doen dan staat er,

setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden. Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is.

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen? alsjeblieft

woepi
10 September 2008, 11:19
Denk dat uw harde schijf het begeven heeft !!!

Dopey
10 September 2008, 11:23
Heb je al systeem herstel geprobeerd?

macedoon
10 September 2008, 11:31
Heb je al systeem herstel geprobeerd?


Me pc wilt niet aan dus hoe moet ik de systeem herstel dan doen?

Dopey
10 September 2008, 11:50
Me pc wilt niet aan dus hoe moet ik de systeem herstel dan doen?
Opstarten met de XP cd? Of heb je die niet (meer)?

macedoon
10 September 2008, 12:00
Jawel, heb ik net geprobeerd er staat: Plaats een diskette met de naam maar bij laptops kunnen toch geen diskettes in

Dopey
10 September 2008, 12:38
Je moet toch kunnen opstarten van de cdrom? In je bios kan je dat instellen, bij "boot options" of " bootsequence".

woepi
10 September 2008, 12:42
Goeiemorgen,


Ik heb geen idee wat ik moet doen, ik heb ook geprobeerd opnieuw windows xp te instaleren als ik dat wil doen dan staat er,

setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden. Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is.

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen? alsjeblieft

Heb je bij het opnieuw installeren een format kunnen doen.
Zo neen dan denk ik echt dat je schijf het begeven heeft en dat je een nieuwe zal moeten zorgen.

macedoon
10 September 2008, 13:29
Je moet toch kunnen opstarten van de cdrom? In je bios kan je dat instellen, bij "boot options" of " bootsequence".


Als ik naar Boot options ga staat er

F10 and F12 Delay (sec) [0]
CD-ROM Boot [Enabled]
Floppy Boot [Enabled]
Internetal Network Adapter Boot [Disabled]

En dan staat er ook nog eronder
Boot Order en als ik daar naar toe ga staat er

USB Floppy
ATAPI CD/DVD ROM Drive
Notebook Hard Drive
USB Diskette on Key
USB Hard Drive
!Network Adapter


Wat moet ik doen?

Dopey
10 September 2008, 13:41
USB Floppy
ATAPI CD/DVD ROM Drive
Notebook Hard Drive
USB Diskette on Key
USB Hard Drive
!Network Adapter
Dwz, hij kijkt eerst of er op de usb een OS wordt gevonden, daarna de CD/DVD, dan je HD,.... dus in principe als je de pc afzet, en je start hem op met de installatie cd van XP, moet dat bij jou toch lukken, aangezien booten vanaf de CD/DVD-drive op "enabeld" staat. Vrees ook dat je HD kapot is als er dan nog geen schijven worden herkent. Ze zijn toch effectief nog goed aangesloten?

dannyma
10 September 2008, 13:59
ATAPI CD/DVD ROM Drive deze moet als eerste staan want ik zie dat floppy als eerste staat daarom dat hij vraagt voor floppy en je zegt dat er geen aanwezig is dan kan je deze disable zetten en zal hij er ook niet meer omvragen en natuurlijk cd-rom moet als eerste staan om cd te kunnen opstarten .

macedoon
10 September 2008, 14:15
Bedankt voor de hulp, ik ga zometeen naar de shop om een harde schijf te kopen

Merel
13 September 2008, 16:19
Als er geen floppy aanwezig zijn is er geen enkele reden om die ENABLED te zetten in het BIOS. Zet de onbestaande floppy disabled.

(koop volgende keer beter een machien mét floppy; wat men ook beweren mag, het kan in zulke situaties je beste toevlucht zijn)

Zorg er dan voor dat in de bootvolgorde de CD/DVD helemaal bovenop éérst in de lijst van de BIOS komt te staan. Normaal moet de PC kunnen booten op de Windows CD (met een cold-boot heeft de harde schijf eigenlijk nog geen vinger in de pap te brokken)

Als de boot niet werkt, dan is er eerder wat mis met de CD-lezer (defect of slecht aangesloten) ofwel is de Windows CD beschadigd. Van de harde schijf weet je op dat moment eigenlijk nog niets.

Mocht je pieptonen horen bij het aanzetten van de PC, kan je eventueel uitmaken wat die pieptonen betekenen.

Maar als de boot wel werkt, kan je nog beslissen wat te doen, naargelang de situatie die je zou tegenkomen. Vanaf dat moment kan je met de CD-lezer alleszins verder werken aan de analyse van je syteem.

(Edit) ... In zoveel woorden wat Dannyma al had gechreven op 10 september

Baloeke
13 September 2008, 21:28
Als er geen floppy aanwezig zijn is er geen enkele reden om die ENABLED te zetten in het BIOS. Zet de onbestaande floppy disabled.

(koop volgende keer beter een machien mét floppy; wat men ook beweren mag, het kan in zulke situaties je beste toevlucht zijn)
...


Goeiemorgen,

...Ik heb een hp dv6000 laptop ...
En laptop met een floppy driver??? Ik vermoed dat dit lang geleden is.