Volledige versie bekijken : Wat heeft onze modem/mijn netwerk-stick tegen Linux?!



RobinW300i
10 September 2008, 18:43
Hello Minatica :good:

Wij hebben een draadloze modem, deze pc'tjes zitten in het netwerk: 1 Windows-PC aangesloten met kabel, 1 Windows-laptopje via draadloos, en dan nog mijn PC -Linux Edubuntu 7- via draadloos.

Nu zit ik met een probleem...
Als ik verbinding heb met het netwerk valt de verbinding na een bepaalde tijd elke keer weg (signaalsterkte op 0% maar nog wel verbonden, maar da zegt ie ook nog steeds als ik m'n netwerk-stick uittrek).
Dat is dus alleen met Edubuntu, ik draai dual-boot (Linux Edubuntu 7 + Windows XP Pro).
Maar ik heb nu een tweedehands-PC die DUBBEL ZO SNEL IS ALS DEZE... :D:D... :eek:... Maar dat is dus nog steeds maar 800MhZ:shy:.
Die zou ik dus graag op Ubuntu 8 laten draaien...
Dus..... Heeft iemand misschien een oplossing voor m'n netwerkk-probleempje?

Het ligt (deze keer) eens niet aan de PC, want op een andere PC met Edubuntu hetzelfde probleem.

Grtz

PS: Kan nie op m'n msn... Server down? :wtf:

minQkel
10 September 2008, 19:10
msn doet t weer ^^ de rest... geen ID :p

Snakey
11 September 2008, 13:08
Welke draadloze netwerkadapter heb je? Indien de native drivers voor linux niet goed werken, kan je ook nog uittesten met ndiswrapper en de originele drivers voor windows gebruiken.

RobinW300i
11 September 2008, 16:54
Welke draadloze netwerkadapter heb je? Indien de native drivers voor linux niet goed werken, kan je ook nog uittesten met ndiswrapper en de originele drivers voor windows gebruiken.

As de driver nie werkte zou ik tog helemaal geen verbinding kunne krijge?!
En heb die ndiswrapper-zooi paar jaar gelede eens geprobeerd... mss... maar kan je me dan plz ff adden @msn
want snap daar dus hgelemaal niks van :s

Snakey
11 September 2008, 19:18
Van veel wifi ontvangers zijn er geen officiƫle drivers beschikbaar voor linux. Dus worden ze gemaakt door de community, soms bestaan er technische documenten zodat ze het kunnen maken, maar vaak moet het gebeuren via reverse engineering, en zo kan het zijn dat de drivers niet goed werken of niet alle functies ondersteund worden.
https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/Ndiswrapper