Volledige versie bekijken : Pc Start niet op met netwerkkabel .



Fck_
11 September 2008, 10:42
HAllo !!

Ik zit hier in de klas , en moet op elke pc het internet laten werken . Maar nu doen de pc's hier erg raar ! Als ik de netwerkkabel insteek als de pc's aanstaan , dan biept hij eens en valt hij uit . Als ik de pc dan opnieuw opstart , biep hij 6x kort , en blijft het scherm gewoon zwart . Haal ik de netwerkkabel er terug uit , dan kan hij gewoon opstarten .. WTF ?

nojs
11 September 2008, 11:05
Hebben die pc's een netwerk kaart :p ???

Fck_
11 September 2008, 11:08
Jhaa , dat hebben ze ^^ , want vroeger werkte het internte wel :p .

Enig idee .. ?

PeterN
11 September 2008, 12:06
Als de pc niet eens de bios startup laat zien en begint te piepen is er hardwarematig wel iets grondig fout. Probeer eens in de bios te komen en te kijken als daar de netwerk opties goed staan. Ethernet enabled en de setting om via lan op te starten gedisabled.

Jean-Pierre
13 September 2008, 20:32
Beste, iik neem aan dat de pc's aan een switch hangen, is daar niets mis mee? of aan een kabel, indien je de ftp kabel kunt testen zou dat een grote hulp zijn. Ik zou aanraden om alle kabels te ontpluggen en dan een per een te verbinden, pc per pc zo kun je mischien een defect detecteren.
Als je nu bijvoorbeeld 1 kabel hebt verbonden met de pc en de switch en die pc start op is er niets aan de hand, zo doe je verder met alle andere pc's.