Volledige versie bekijken : Netwerk adapter



jellabi
11 September 2008, 16:28
Ey,

Ik krijg nou binnenkort mijn nieuwe pc en deze komt boven te staan en ik wil ook internet op me kamer alleen kan er dus geen draad naar boven, en ik wil beslist niet draadloos (ik ben gamer, draadloos valt wel is weg, nooit de snelheid die je met kabel kan halen), dus uiteindelijk ga ik voor de netwerkadapters (die over het lichtnet gaan), maar nou vroeg ik me dus af welke ik moet pakken. Je hebt 14mbps (https://www.dynabyte.nl/article.php?xi=21157&tc=cbsearch) 85mbps (https://www.dynabyte.nl/article.php?xi=21159&tc=cbsearch) sets, maar welke moet ik nou pakken? Ik heb het volgende abonnement van ziggo: http://www.ziggo.nl/producten/internet/z2. Wat is mijn snelheid nou bij dit abonnement? is dat dan gewoon 4mbps? (kan ik me haast niet voorstellen want dan zou die 85mbps adapter eigenlijk zogoed als niemand kunnen gebruiken omdat die snelheid haast niet bestaat? En dan als ik upgrade naar z3 (http://www.ziggo.nl/producten/internet/z3) , wat ik later nog misschien doe, meot ik dan wel die 85mbps kit hebben?

Oftewel:
1)Welke kit moet ik hebben met Z2 abonnement om volledige bandbreedte te kunnen benutten? De 14mbps of de 85mbps?
2)Welke kit moet ik hebben met Z3 abonnement om volledige bandbreedte te kunnen benutten? De 14mbps of de 85mbps?

En dan de laatste vraag:
3)Behaal ik hier dezelfde resultaten mee als wanneer ik gewoon een utp-kabel zou leggen? of is het sneller/langzamer dan kabel of sneller/langzamer dan draadloos?

Bvd, jellabi

dannyma
11 September 2008, 18:03
deze toestellen gaan meestal allemaal sneller dan wij kunnen surfen ;) .
als je de snelheid zie ;).

jellabi
11 September 2008, 18:33
dus de 14mbps zou al voldoende zijn dan? en waarom bestaat er dan een 85mbps versie? En heb ik nou snelheidsverlies tov gewoon utp van router naar pc?

dannyma
11 September 2008, 23:01
14 zeker want ik zit hier op 2.5 a 3 mbps andere vraag is voor iemand anders want is niet mijn ding ( nog niet ;) ).

jellabi
11 September 2008, 23:05
ja idd ik heb precies hetzelfde :P ik ben best goed in netwerken en zo maar ik zou echt niet weten aan hoeveel mbps per seconde ik nou moet denken, want ik heb bijvoorbeeld een 1gbit/sec utp poort in me computer zitten, maar als ik da zo is zie dak met dat abonnement maar een 4mb/sec haal, dan heb ik dus nog zo'n 996mb/sec over om die poort als het ware te 'vullen' XD daaro vin ik het allemaal beetje raar

Maar heeft iemand ervaring met deze dingen en zijn ze even snel als gewoon normaal bekabeld internet?

dannyma
11 September 2008, 23:14
niet te snel gaan anders vliegt de informatie op de hd uit de bocht ;) joke :lol:.

jellabi
11 September 2008, 23:33
rofl xd

anyways, wat ik nog vergeten was: ik doe veel online gamen waarbij ik me geen lagg kan veroorloven (ivm contests en dergelijke ;))

PeterN
12 September 2008, 00:30
Oppassen hé. Er is een verschil tss Mbps en MBps. Het eerste is megabit per seconde, het tweede MegaByte per seconde. Daarnaast mag je het zo ook niet bezien.
Storingen, beveiliging etc maken dat als je de surfsnelheid wil behouden je zeker sneller moet zijn. Het netwerk werkt maar zo snel als de langzaamste schakel.
Ik zou niet twijfelen en zeker 85Mbps nemen. Denk immers dan een Lan100 al oud is en dat ze nu spreken over gigalan.

jellabi
12 September 2008, 08:08
Ok maar jij weet verder ook niks of er geen/weinig/veel verlies van snelheid is met zo'n adapter dus?

boneless
12 September 2008, 08:43
Hey,

Even hardop denken:

Downloadsnelheid: 12.000 kilobit per seconde
Uploadsnelheid: 1.500 kilobit per seconde

Dat is toch meer dan de 4 Mbs waar jij over praat?

Daarbij ook, je hebt verkeer beide wegen. Dus up en down. Misschien komen er meerdere computers in je netwerk?

Hoe dan ook, ik zou eens op internet kijken naar gebruikerservaringen met deze dingen. Ben er een poosje met mijn werk mee bezig geweest, maar dat was hopeloos. Ging wel over grote afstanden. Meerdere kilometers met proffesionele apparatuur.

jellabi
12 September 2008, 16:26
Ja ik woon in een gewoon normaal rijtjeshuis, en heb idd ook al reviews gelezen over deze dingen waar ze best lovend waren, maar ik zoek eigenlijk een review van een gamer oid zodat ik weet hoe goed ik ermee zou kunnen gamen snapte ;)

@boneless:
dat is het Z3 abonnement van ziggo, ik heb de Z2, je moet wel goed lezen he ;)