Volledige versie bekijken : Superhandige tips



Obsessed
11 September 2008, 22:20
Straks weer grote schoonmaak,en insecten plagen !!!

Met het voorjaar voor de deur alvast wat handige tips voor de liefhebber
Ik heb ze nog niet uitgeprobeerd ;)

Verkalkte WC:
Als je WC van binnen verkalkt is kan cola de oplossing zijn. Doe wat cola in de WC en laat het vervolgens een half uurtje intrekken. Na het half uur is de kalk gegarandeerd verdwenen.


Spinnenraggen voorkomen:
Ze ontsieren je muren, houden je vrienden met spinnen angst buiten de deur en geven je huis de uitstraling van een spookhuis: spinnenraggen. Kortom: Spinnenraggen: liever niet! Voorkomen is in dit geval dus beter dan genezen. Als ze er eenmaal zitten ben je te laat!
En dit is in werkelijkheid makkelijker dan je denkt. Zet op de plekken waar je regelmatig last heb van spinnenrag een bakje met zout. Doordat vocht in het zout trekt krijgen spinnenraggen hier geen kans.

Vliegen:
Deze tip is een typische zomer tip. In de zomer als het lekker weer is staat nog wel eens de deur naar buiten open. Lekker wat frisse lucht naar binnen maar helaas ook vliegen. Een hor werkt niet altijd. Vandaag hebben wij een tip om vliegen buiten de deur te houden.
Pak een diepvries zakje en vul dat voor de helft met koud water. Doe het zakje goed dicht met een touwtje en hang dit in het deurkozijn waar de vliegen binnenkomen. De vliegen kijken niet recht vooruit, maar schuin, ze hebben dan breedbeeld. En zo komen ze niet naar binnen. Het werkt echt!


Wespen :
Als je in de zomer lekker in je tuin zit een drankje te drinken kan het zijn dat je gezelschap van wespen krijgt. Wespen komen namelijk op zoetigheid af. Om op een vreedzame manier van de wespen af te komen hebben wij de volgende tip: Neem een soepkommetje gevuld met koud water met daar in enkele hele kruidnagelen en zet dit neer daar waar je de wespen niet wilt hebben. Het geeft een lekkere lucht af die wespen in ieder geval vies vinden. Zo kan je rustig in de tuin genieten van je drankje!

Afvalemmer:
Nare geurtjes in de afvalemmer kun je reduceren door een panty te vullen met kattengrid en deze onderin je afvalemmer te doen. Dit werkt overigens ook voor de koelkast!


Sla bewaren:
Voorkom verschrompelen of verrotting door de krop in zijn geheel in een ronde goed sluitbare bak te doen. Onderin 1 of 2 stukjes keukenrol voor vocht opname. De bak goed sluiten en even de lucht laten ontsnappen. Na een week zelfs nog heerlijk vers.

TIP: ook voor tomaat en paprika.

Kauwgum verwijderen:
Doe het kledingstuk in een plastic tas en leg het in de vriezer. Wanneer de kauwgum goed bevroren is laat het heel makkelijk het kledingstuk los zonder restjes achter te laten.


Aardappelen:
Aardappelen die koken we allemaal wel eens, maar hier een paar handige tips!
Om aardappelen sneller gaar te krijgen voeg je een klontje margarine toe en pas op het laatst het zout. Of heb je oude aardappels? Geen probleem, voeg een schepje suiker toe en ze smaken weer helemaal lekker.


Rozen langer goed houden :
Als je dacht dat een aspirientje alleen goed is tegen de hoofdpijn heb ik een leuk nieuwtje voor je. Ook rozen die in een vaas dreigen te verleppen, pep je op door een aspirientje aan het water toe te voegen. Leuke tip hè?

Fruitvliegjes verjagen :
Nare beestjes zijn dat. Vooral in de zomer zijn ze vaak in je keuken te vinden. Met mijn tip zijn ze zo verdwenen. Om ervoor te zorgen dat de vliegjes verdwijnen, zet je een bakje met 1 dl azijn en een druppel vloeibare zeep neer. De vliegjes zijn zo weg

Etiketten en stickers:
Vaak zijn etiketten of stickers of erg lastig weg te krijgen, maar met deze tip heb je ze zo weg. Blaas met een haarföhn even op de sticker, door de warmte laat de lijmlaag los en kun je het er voorzichtig aftrekken, de lijmlaag gaat dan ook mee.
Gebruik lampenolie om de laatste lijmrestjes weg te halen.


Komkommer bewaren:
Iets wat niet veel mensen weten is dat je een komkommer niet in de koeling moet bewaren, ze verrotten dan veel sneller. Een temperatuur van 10 graden of hoger is ideaal.


Mieren :
Met de zomer komen ook de mieren. Het zijn kleine en onschuldige beestjes maar je hebt ze liever toch niet in en rond het huis. Verdelgingsmiddelen zijn doeltreffend maar niet goed voor de gezondheid. Mieren kun je weg krijgen door wat bakpoeder te strooien bij de plek waar ze zitten. Met een dag zijn ze voor maanden weg. Wanneer ze weer terug komen herhaal je het trucje nog een keer. Doeltreffend en niet schadelijk voor de gezondheid.

Bloedvlekken verwijderen:
Bloedvlekken zijn één van de naarste vlekken die er zijn, maar met mijn handige tip zijn ze zo verdwenen. Het is eigenlijk heel simpel, doe er wat volle melk overheen en wrijf het weg met een droge doek. Het resultaat is verbluffend.
Dit trucje werkt ook bij chocolade vlekken.


wondjes genezen:
Ouderwetse Sunlightzeep helpt razendsnel kleine en grotere wonden te genezen.
Is vettig en desinfecterend. Zeep natmaken en over de plek wrijven, huid laten opdrogen.



Als één iemand hier, ook maar een klein beetje nut heeft aan één van deze tips, dan is deze post niet nutteloos geweest.
"Make my day" :D

Baloeke
11 September 2008, 22:27
:thx:voor deze tips Obsessed. Er zijn tips die ik moet proberen te onthouden wanneer het nog eens zomer wordt ;)

compuchrisje
11 September 2008, 23:05
Bedankt tante Kaat, eu pardon, tante obs...
Staat mijn klok hier verkeerd misschien? Volgens mijn kalender zou het nu herfst moeten worden en niet voorjaar :lol:

Phil O'Sophe
13 September 2008, 21:01
Dankjewel !!!
Maar heb je ook geen middeltje tegen ouderdomsverschijnselen ? :D :lol:

Baloeke
13 September 2008, 21:11
Dankjewel !!!
Maar heb je ook geen middeltje tegen ouderdomsverschijnselen ? :D :lol:
Jep heb er een. Blijf jong van geest de rest volgt dan wel ;).

Breskuz
13 September 2008, 21:29
gedraag u jong :p
dont warry be happy :p is en blijft mijn motto ondanks al mijn moeilijk heden :p

Obsessed
13 September 2008, 22:33
Dankjewel !!!
Maar heb je ook geen middeltje tegen ouderdomsverschijnselen ? :D :lol:
Je bent maar zo oud zoals je jezelf voelt hé PhilO ;).

compuchrisje
13 September 2008, 22:37
Stijfsel, een strijkijzer en af en toe zo'n blauw pilleke, Philo.... :p

Phil O'Sophe
14 September 2008, 20:55
Stijfsel, een strijkijzer en af en toe zo'n blauw pilleke, Philo.... :p


Hoe wete gij da ??? :lol: :p

compuchrisje
14 September 2008, 21:53
Empirie en af en toe luisteren Philo'ke :p

Phil O'Sophe
15 September 2008, 21:52
Empirie en af en toe luisteren Philo'ke :p

Ondervinding is dus de beste leer ? ;) :lol: :p