Volledige versie bekijken : Processen



schlopsy
14 September 2008, 10:42
Hallo

Ik heb een vraag ivm het aantal processen (te zien in takenbeheer) die gebruikt worden als ik op het bureaublad ben.
Mijn pc gebruikt 55+ processen en dit is goed voor 33% van mijn geheugengebruik (op dit moment ben ik nog steeds op het bureaublad)

Kan iemand mij helpen: vb processen verwijderen die ik helemaal niet nodig heb?!

Thanks in advance

nog wat informatie:
-Processen: 55
-CPU-gebruik: 4-6% soms veel meer
-Geheugengebruik: 425/1249

g_man
14 September 2008, 11:21
Vanwaar komt je vraag? Heb je problemen met iets? Is je PC te traag? HEb je geheugen te kort??? Want zover ik kan aflezen, is alles normaal. :) ;) En wat goed is, moet je goed laten.

schlopsy
14 September 2008, 17:48
Ik heb vooral problemen met het opstarten!
Hij doet er echt heel lang over om hem in gang te krijgen, dus dacht ik dat het misschien lag aan de overdreven veel prrocessen die iedere keer aanstaan. Is 55 processen normaal voor een computer?

Niels

ghost
14 September 2008, 19:28
Voor vista is dat normaal dat heeft mijn dochter haar pc ook , maar voor xp (en dat heb ik ) is het maar 36à37 processen , mijn vrouw hare pc ook ne xp heeft ook ongeveer in de 30 processen.

g_man
14 September 2008, 19:59
Ik heb XP en ook 53 processen lopen. Welk antivirus/firewall heb je?

Jule
14 September 2008, 23:28
Mijn pc start goed op. Momenteel zijn er 56 proceesen goed voor een gebruik van 660 Mb ram en er staan 4 toepassingen open onder XP. :good:

dannyma
15 September 2008, 00:05
ik heb hier 41 processen lopen en verbruik van 412 mb en alles start snel op en loopt lekker .

jxjxw
15 September 2008, 06:01
klik start
dan uitvoeren
typ msconfig
daar kun je kijken met opstarten wat er zo al allemaal opstart
je kunt er dan uit vinken wat niet moet opstarten
veilig wat je kunt alles weer aanvinken
let wel op wat je uitvinkt

55 processen is vrij normaal voor vista ik heb er hier 49 draaien

PeterN
15 September 2008, 08:49
Veelal is het wat g_man reeds aanhaalde: Bij opstart wordt ook de antivirus,malware en firewall opgestart. Deze zal mss nog eerst updates gaan zoeken van het definitiebestand. Mss wordt zelfs automatisch bij opstart gescanned. Hetzelfde heb je met de ingebouwde bitdefender in vista. Je kan dat allemaal instellen in deze programma's wat ze moeten doen bij opstart.