Volledige versie bekijken : Vista traag met nieuwe HP DV7-1030EB



kurt002
14 September 2008, 16:32
Beste,

heb sinds gisteren de nieuwe HP7-1030EB met Vista Home. Mooi toestel en normaal ook goede specificaties (prijs was wel 1200 euro).
Als ik deze 1e maal opstartte gezien dat Norton eropstond. Deze er direct afgezwierd. Ook de automatische updates van Windows werden direct gedownload en geïnstalleerd.
Als ik de laptop echter opstart, duurt dit een tijdje (toch zeker dikke 3 minuten) vooraleer ik effectief iets kan uitvoeren ofzo. Ook als ik bezig ben met bv iets, en ik start een andere toepassing, dacht ik dit zéér snel zou gaan ivm de goede specificaties (P8400 - 320 GB HD - 3 GB DDR2 - 9600 Graphics).
Wat zou dit kunnen zijn?
Spyware en virussen zijn gecontroleerd.
Ook heb ik eens bij msconfig, bij tabblad 'services' ALLES (ook alles van Windows services) uitgezet, en ook bij tabbald 'opstarten' heb ik ALLES uitgevinkt. Dan heb ik een magere Windows... Het is mss nu dan een dikke 2 minuten in de opstart, maar heb toch het gedacht dat dit niet zo snel is...

Wat zie ik over het hoofd?

Mvg.

mXX
14 September 2008, 16:56
Int begin had ik dat ook met norton enzo... dus er ook direct afgehaald
Toen duurde het ook 3 minuten ongeveer, dus enkele services uitgeschakeld en ook sommige programma's (die ik niet nodig had ) niet meer laten opstarten
Toen ging het beter.

2 dagen erna had ik iets geinstalleerd via CD, en heb ik de cd erin gelaten. Omdat ik de cd erin heb gelaten duurde het opstarten veel langer dan normaal (30 seconden naar een zwart scherm zien met een underscore, leek op dos een beetje) dan begon vista pas te laden.

Maar nu cd eruit gehaald en alles is beter nu, aanmelden duurt niet lang... zodra van dat ik mijn eigen heb aangemeld zie ik direct mijn bureaublad en kan ik direct internet openen, als mijn wifi toch aanstaat

automatische updates heb ik niet geinstalleerd en zal ik wss ook niet doen...

kijk eens naar windows defender, normaal gezien staat er een schema dat die uw laptop automatisch scant op een bepaald uur, ik heb defender en windows firewall allebei uitgeschakeld enn NOD32, comodo firewall en comodo BO cleaner in de plaats gezet

EDIT:
tips om vista's prestaties te verbeteren
http://www.pcleek.com/Overzicht/Windows-Vista/Prestaties-verbeteren/

sneller opstarten
http://www.pcleek.com/Windows-Vista/Prestaties-verbeteren/Windows-Vista-sneller-opstarten.html

telerke
13 October 2008, 19:40
Beste,

heb sinds gisteren de nieuwe HP7-1030EB met Vista Home. Mooi toestel en normaal ook goede specificaties (prijs was wel 1200 euro).
Als ik deze 1e maal opstartte gezien dat Norton eropstond. Deze er direct afgezwierd. Ook de automatische updates van Windows werden direct gedownload en geïnstalleerd.
Als ik de laptop echter opstart, duurt dit een tijdje (toch zeker dikke 3 minuten) vooraleer ik effectief iets kan uitvoeren ofzo. Ook als ik bezig ben met bv iets, en ik start een andere toepassing, dacht ik dit zéér snel zou gaan ivm de goede specificaties (P8400 - 320 GB HD - 3 GB DDR2 - 9600 Graphics).
Wat zou dit kunnen zijn?
Spyware en virussen zijn gecontroleerd.
Ook heb ik eens bij msconfig, bij tabblad 'services' ALLES (ook alles van Windows services) uitgezet, en ook bij tabbald 'opstarten' heb ik ALLES uitgevinkt. Dan heb ik een magere Windows... Het is mss nu dan een dikke 2 minuten in de opstart, maar heb toch het gedacht dat dit niet zo snel is...

Wat zie ik over het hoofd?

Mvg.

Op 6 Okt onlangs de zelfde gekocht. Ik kan maar enkel positiefs over dit toestel neerschrijven, snel en kan veel programmas tergelijk de baas. In het begin was hij ook traag maar dit was normaal er starte veel mee op dat echter zinloos was, snel aangepast in autoruns en natuurlijk de rotzooi van Norton eraf gekiepert en vervangen door Bitdefender en heeft nu Windows Defender niet meer noordig wordt automatis uitgeschakeld door Bitdefender. Nu is deze laptop een prima en snel machine en is zijn geld waard.;)