Volledige versie bekijken : MSI K9AGM3 - usb 1.1 of 2.0



alBildjiekiyya
14 September 2008, 16:50
Hoi,

Als ik een apparaat aansluit op mijn voorste USB poorten dan krijg ik altijd een melding van 'een snelle apparaat op een trage poort'. Als OS heb ik XP met SP3. Dit had ik ooit eens bij een oudere mobo en hier had ik dit opgelost door de USB 2.0 drivers van hun website op te halen (en te installeren).

Nu probeer ik de drivers te vinden voor mijn mobo MSI K9AGM3, maar ik vind er geen specifieke drivers voor. Dit is de link:

http://global.msi.eu/index.php?func=downloaddetail&type=driver&maincat_no=1&prod_no=1580

Ik geloof toch niet dat de voorste hubs een usb 1.1 hebben?

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen,


MVG,

salmax
30 September 2008, 20:17
is dat hoofdtelefoon blijkbaar

PeterN
30 September 2008, 21:38
Dit bord heeft USB2.0 dat is het probleem niet.

Drivers voor usb heb je normaal niet nodig. Dit zit alles verwerkt vanaf SP2 van XP.
Het probleem dat zich nogal eens voordoet is dat als je xp installeert (die nog geen USB2.0 had) deze poorten op USB 1.1 gaan werken door de standaard drivers. Na upgrade van SP's van XP worden de nieuwe drivers niet geïnstalleerd daar er geen fout aanwezig was in je hardware lijstje. Je moet dus de oude drivers wissen waardoor de pc terug gaat zoeken en de nieuwe van de SP pakt.

Dus om kort te zijn ;) Ga gewoon naar configuratiescherm/systeem/ hardware, daar zie je uw lijstje van alle hardware. Onderaan staan uw usb poorten. Selecteer ze en delete ze gewoon. Bij een herstart of rescan worden ze terug herkent en terug automatisch geïnstalleerd, maar deze keer gaan ze automatisch de juiste drivers hebben. Je kan dat zien als er een 'USB2 ENHANCED' bijstaat ;)