Volledige versie bekijken : Probleem met Internet snelheid



Pazziej
14 September 2008, 17:54
Hallo mensen,

Ik heb al een tijdje een probleem met de sneleid/connectie van mijn internet
om het kwartier (ongeveer) valt mijn internet sneleid/connectie stijl naar beneden, Msn en Xfire worden afgemeld, en als ik een internetpagina aan het openen ben dan zegt hij dat de pagina niet gevonden kan worden, als ik dan in een downloadprogramma kijk zie ik in de lijngrafiek dat de sneleid/connectie met een schuine lijn naar beneden gaat en dan weer langzaam omhoog klimt.

weten jullie mischien wat hier aan de hand is ???

Baloeke
14 September 2008, 20:37
Ruim eens de pc op met het programma CCleaner (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=28). Je tijdelijke internetbestanden, cookies en veel meer op. Hopelijk brengt dit al een oplossing

PeterN
15 September 2008, 08:55
Heb je dit altijd of enkel op bepaalde ogenblikken of bepaalde omstandigheden? (bv enkel tijdens downloaden van een server of ook tijdens gewoon surfen)
Werk je draadloos, werk je via een router en welke provider heb je (adsl/kabel)?
Welk besturingssysteem heb je?
Wat moet je doen als je connectie verliest, of herstelt het zich automatisch?

Pazziej
17 September 2008, 15:14
hallo PeterN

ik heb het gewoon altijd wanneer mijn computer aanstaat
ik heb zoon kastje waar ook 3 andere computers op aangesloten zijn (alleen de andere 3 computers hebben er minder/geen last van) mijn provider is Orange en mijn connectie hersteld zich (langzaam) vanzelf

btw toen ik die CCleaner downloade deed hij dat met 200 kb/sec
wat ik over het algemeen erg snel vind...

PeterN
17 September 2008, 16:04
Als de andere pc's er geen last van hebben gaat het niet direct aan de verbinding hangen denk ik, maar is het meer pc gebonden.
Ruim de pc eens wat op zoals Baloeke reeds postte. Wis wat je niet meer nodig hebt, doe CCleaner en defragmenteer eens een keer.
Daarna doe een virusscan en vooral scan eens naar malware. Post eventueel een hijackthis logje in het voorziene forum hier op de site zodat je zeker bent.

Pazziej
21 September 2008, 13:12
maar het is een nieuwe computer !!! net een maand oud ongeveer.
en ik heb nog is na gevraagd de rest van de pc's hebben er toch last van
srry voor de foute informatie..

PeterN
22 September 2008, 00:38
Als de andere pc's er ook last van hebben moet je het idd elders zoeken.
Belangrijk is dan wel wat meer info zoals 'werk je draadloos'.
Een bekend fenomeen is als je verder dan 3km van de centralverwijderd bent, je problemen kan krijgen met adsl op hoge snelheid. Er komen dan te veel storingen en het signaal wordt te zwak. Gevolg is dat de verbinding regelmatig uitvalt. Oplossing is dan de provider bellen en hem uw probleem uitleggen. Meestal als je verder dan 3km van de centrale zit, wordt je snelheid omlaag gezet zodat je er geen last meer van hebt en alles beter doorkomt. Maar bedenk wel dat je dus niet de normale snelheid hebt van adsl zoals in je abonnement staat :s