Volledige versie bekijken : donatie knopje



dannyma
16 September 2008, 14:09
en vraagje ?
dit is voor de mensen die er voor zorgen dat minatica in goede banen wordt geleid en veel inspannigen leveren om minatica online te houden.
zoals we weten doen ze dit met hart en ziel op vrijwillige basis .
toch zou het mogelijk zijn deze mensen te kunnen helpen met kleine donatie's of grotere ;) daarom dacht ik waarom niet mogelijk te maken om iets te kunnen doneren voor hun gepresteerde prachtige werk dat hier wordt geleverd .hoe weet ik niet hoe zo iets tot stand kan laten komen en laat ik over aan de profesionals .
ook wou ik vermelden dat dit geen verplichting is en mensen hier andere mensen helpen ook zo zal blijven (gratis):) .

Dopey
16 September 2008, 14:26
Ik vind dat een heel leuk en tof idee, enkel oppassen voor de kids. Zal het effe verduidelijken. Als mijn zoontje van 6 op de pc bezig is, is één van zijn favoriete handelingen: klikken op zoveel mogelijk knoppen en nog liefst zo snel mogelijk ook (tot grote ergernis van de papa :lol:). Mss als je die knop op een of andere manier beveiligd (met wachtwoord ofzo) zie ik dat volledig zitten. Maar anders vrees ik dat ik wel eens voor onaangename (financiele) verrassingen ga komen te staan.;) Maar ik steun het idee hoor :good:

sykke
16 September 2008, 15:47
Ik vind dat ook een tof idee die ik volledig steun,want hetgene dat ik hier al geleerd en gelezen heb is zowat van onschatbare waarde.
Dus waarom niet

minQkel
16 September 2008, 16:40
Ik vind dat een heel leuk en tof idee, enkel oppassen voor de kids. Zal het effe verduidelijken. Als mijn zoontje van 6 op de pc bezig is, is één van zijn favoriete handelingen: klikken op zoveel mogelijk knoppen en nog liefst zo snel mogelijk ook (tot grote ergernis van de papa :lol:). Mss als je die knop op een of andere manier beveiligd (met wachtwoord ofzo) zie ik dat volledig zitten. Maar anders vrees ik dat ik wel eens voor onaangename (financiele) verrassingen ga komen te staan.;) Maar ik steun het idee hoor :good:


Ah hij gaat toch niet je bankrekeningnummer in zitten voeren? die kent die toch niet ^^
of creditcard, paypal, wally.. wat hebben we nog meer? ;)

nightraver
16 September 2008, 19:32
Op zich een leuk idee, maar voor zover ik de crew ken denk ik niet dat die er ooit zal komen.
Deze mensen houden van dit forum en doen dit met hart en ziel, maar ze willen dit volgens mij in de eerste plaats gratis houden voor de leden. Ik weet dat zo'n knop een vrijwillige dotatie is, maar er zullen dan altijd mensen zijn die hun gaan verplicht voelen om te doneren omdat ze anders denken dat ze minder goed geholpen zouden worden.
Nu ja ik hou dit wel mee in de gaten ben eens benieuwd.

Grts Nightraver.

Breskuz
16 September 2008, 19:43
goei idee :)

Pilote
16 September 2008, 19:44
Zoals nightraver reeds aangeeft, zijn wij niet direct een voorstander van een donatieknop.

Velen zullen zich gedwongen voelen om te doneren, wat misschien leden afschrikt om naar Minatica terug te komen.

Anderen zullen misschien extras of meer rechten willen door te doneren.

Het forum wordt onderhouden door de bijdrage die onze sponsors leveren.

Diegene die zich toch geroepen voelen om het forum te steunen kunnen dit altijd doen op het rekeningnr van Minatica.

dannyma
16 September 2008, 19:55
Zoals nightraver reeds aangeeft, zijn wij niet direct een voorstander van een donatieknop.

Velen zullen zich gedwongen voelen om te doneren, wat misschien leden afschrikt om naar Minatica terug te komen.

Anderen zullen misschien extras of meer rechten willen door te doneren.

Het forum wordt onderhouden door de bijdrage die onze sponsors leveren.

Diegene die zich toch geroepen voelen om het forum te steunen kunnen dit altijd doen op het rekeningnr van Minatica. en waar is dat te vinden ?

nightraver
16 September 2008, 19:56
Ik denk door een pm naar peterN ofzo te sturen.

dannyma
16 September 2008, 20:00
Zoals nightraver reeds aangeeft, zijn wij niet direct een voorstander van een donatieknop.

Velen zullen zich gedwongen voelen om te doneren, wat misschien leden afschrikt om naar Minatica terug te komen.

Anderen zullen misschien extras of meer rechten willen door te doneren.

Het forum wordt onderhouden door de bijdrage die onze sponsors leveren.

Diegene die zich toch geroepen voelen om het forum te steunen kunnen dit altijd doen op het rekeningnr van Minatica.ja ik wil dat je na de storting mijn heel huishouden komt doen ;) ( joke):lol:;).

Breskuz
16 September 2008, 20:32
ja ik wil dat je na de storting mijn heel huishouden komt doen ;) ( joke):lol:;).
pas maar op dat ze dat niet als betaling kiezen :p dat jij van alle admins mods ... kortom iedereen met een groene naam ( effe makkelijk maken ) hun huishouden moet doen :evil:

dannyma
16 September 2008, 20:43
geen probleem en jullie mogen gaan vissen of voetbal gaan kijken ;) :evil:.

compuchrisje
16 September 2008, 21:51
Oké Dannyma, stort maar alvast, ik zorg ervoor dat je een paar dagen zoet bent hier in huis.. :D
Net zoals Pilote en Nightraver al vertelden, is het waar dat we de mogelijkheid van donaties zo lang mogelijk zullen uitstellen of helemaal niet als optie nemen. Natuurlijk is een server niet gratis en zijn de aankopen van vorig jaar niet zomaar binnen komen wandelen. Ook de reparaties, de ritten naar Diegem... zijn allemaal gebeurd door crewleden die het ervoor over hadden. Het is een hobby gewoon en voor zover ik kan zien, een nuttige ook nog, dat bewijst het aantal leden dat regelmatig terug komt.
Wil je persé toch een storting doen, kan dat vrijblijvend, maar hiertegenover staan geen andere 'diensten' of voordelen, behalve dat we gewoon verder draaien. Het vragen van donaties, al of niet vrij, hoort onder bedelen of een vorm van handel drijven en kan zelfs nog extra problemen opleveren. Vandaar dat er geen donatieknop zal gecreëerd worden. Onze sponsors doen voorlopig flink hun best, waarvoor wij natuurlijk altijd dankbaar blijven. Als tegenprestatie doen wij gewoon ons best. En ik heb zo'n indruk dat een flink pak van onze leden ons hierin bijstaan. Bedankt alvast!

PeterN
16 September 2008, 22:48
Ik denk dat het meeste al is gezegd;)

Een donatieknop is reeds een paar keer ter sprake gekomen gedurende de jaren dat we een site hebben, zowel hier in het publiek als achter de coulissen. Daarom wat meer uitleg:

Een site maken en onderhouden brengt kosten met zich mee en ondanks dat dit een hobby is en we dit allemaal vrijwillig doen, kunnen deze kosten serieus oplopen: lopende kosten zoals licenties, dataverkeer, hosting, onderhoud, etc maar ook eenmalige kosten. Denk maar als het noodlot morgen toeslaat en onze server stuk gaat...

Ik wil zeker Dannyma zijn voorstel niet afbreken maar geef het standpunt weer van onze voltallige crew ivm dit onderwerp:

Minatica is en moet toegankelijk blijven voor alle leden, gratis, en dit zal altijd zo blijven. Zoals Pilote het al verwoordde zijn wij van het principe dat we sponsors zoeken om alle financiële lasten te dragen. De admins hebben als taak de financiële toestand te beheren en te beschermen zodat deze site kan blijven bestaan.

We hebben zwarte sneeuw gezien, maar het is dan aan ons om op zoek te gaan naar alternatieven. Daarom zijn wij onze sponsors zo dankbaar. Zonder sponsors is een site gelijk Minatica niet mogelijk.
We proberen ook de tering naar de nering te zetten. In betere tijden kunnen we zelfs prijsvragen organiseren waar we iets extra kunnen terug doen naar onze leden;)
Maar we blijven waakzaam en proberen gelijk iedere goede huisvader een beetje te sparen voor als het noodlot zou toeslaan. Deze bedragen krijg je niet op 1,2,3 bijeen dus laat ons hopen dat de server nog even meegaat ;)

In de loop der jaren zijn er altijd mensen geweest die iets wilden bijdragen en ons extra wilden helpen. Een mooi en welkom gebaar. Ze kregen het Minatica rekeningnummer via pm waar ze anoniem iets konden storten. Na de storting kregen ze zelfs geen bedankje daar we gewoon geen naam bij een nick kunnen plaatsen. Deze anonimiteit is belangrijk voor ons daar we niemand een voorkeursbehandeling willen geven.

We willen dus niet bedelen, geen handel drijven, maar als iemand iets wil bijdragen kan dit geheel vrijblijvend en anoniem zonder enige vorm van tegenprestatie. Bedrijven die willen sponsoren kunnen altijd Pm of mail doen naar ons. We bekijken dan de mogelijkheden.

dannyma
16 September 2008, 22:57
Oké Dannyma, stort maar alvast, ik zorg ervoor dat je een paar dagen zoet bent hier in huis.. :D
Net zoals Pilote en Nightraver al vertelden, is het waar dat we de mogelijkheid van donaties zo lang mogelijk zullen uitstellen of helemaal niet als optie nemen. Natuurlijk is een server niet gratis en zijn de aankopen van vorig jaar niet zomaar binnen komen wandelen. Ook de reparaties, de ritten naar Diegem... zijn allemaal gebeurd door crewleden die het ervoor over hadden. Het is een hobby gewoon en voor zover ik kan zien, een nuttige ook nog, dat bewijst het aantal leden dat regelmatig terug komt.
Wil je persé toch een storting doen, kan dat vrijblijvend, maar hiertegenover staan geen andere 'diensten' of voordelen, behalve dat we gewoon verder draaien. Het vragen van donaties, al of niet vrij, hoort onder bedelen of een vorm van handel drijven en kan zelfs nog extra problemen opleveren. Vandaar dat er geen donatieknop zal gecreëerd worden. Onze sponsors doen voorlopig flink hun best, waarvoor wij natuurlijk altijd dankbaar blijven. Als tegenprestatie doen wij gewoon ons best. En ik heb zo'n indruk dat een flink pak van onze leden ons hierin bijstaan. Bedankt alvast! ff wachten ik heb nog geen pree gehad :lol: ;) .

Phil O'Sophe
17 September 2008, 18:49
Ik wil zeker niet het laatste woord hebben, maar zoals Minatica nu "draait"
is het (volgens mij) best alles te laten lijk het is.
Met respect voor ieders mening natuurlijk.

RobinW300i
24 September 2008, 20:12
Bij mijn forum zat ook standaard een donatie-knop, maar die heb ik weggehaald.
Met de volgende reden:
Ik denk dat wel meer mensen er zo over denken als ik:
Een forum waar ik een te opvallende donatie-knop zie of waar overal naar donaties word gevraagd,
Daar regsitreer ik me ZEKER NIET!
Gewoon omdat je dan veel kans hebt dat je daar nog een hoop pop-ups voor gaat krijgen en meestal zit daar nog wel een addertje achter ook...
Dit is mijn mening ;)

Grtz

Breskuz
24 September 2008, 21:56
Bij mijn forum zat ook standaard een donatie-knop, maar die heb ik weggehaald.
Met de volgende reden:
Ik denk dat wel meer mensen er zo over denken als ik:
Een forum waar ik een te opvallende donatie-knop zie of waar overal naar donaties word gevraagd,
Daar regsitreer ik me ZEKER NIET!
Gewoon omdat je dan veel kans hebt dat je daar nog een hoop pop-ups voor gaat krijgen en meestal zit daar nog wel een addertje achter ook...
Dit is mijn mening ;)

Grtz
ik ben het volledig eens :p