Volledige versie bekijken : Volume wordt steeds uitgezet



Alicja
16 September 2008, 20:02
Help, het geluidsvolume in windows wordt sinds kort zo nu en dan automatisch verlaagd totdat het geluid helemaal uitstaat. Je ziet dan het schuifelementje in de volumeregelaar automatisch naar beneden schuiven.

Dit probleem doet zich niet altijd voor, maar wel vrij vaak. Het probleem is helemaal weg als ik de taak explorer.exe beeindig.

Ik heb Windows XP Media Center Edition SP 3
Geluidskaart SB Audigy ADVANCED MB
In de eigenschappen voor Geluiden en audioapperatuur staat 'SigmaTel Audio' als standaardapparaat bij 'afspelen van geluiden'.

Wie heeft een idee hoe dit verholpen kan worden?

dannyma
19 September 2008, 23:46
Help, het geluidsvolume in windows wordt sinds kort zo nu en dan automatisch verlaagd totdat het geluid helemaal uitstaat. Je ziet dan het schuifelementje in de volumeregelaar automatisch naar beneden schuiven.

Dit probleem doet zich niet altijd voor, maar wel vrij vaak. Het probleem is helemaal weg als ik de taak explorer.exe beeindig.

Ik heb Windows XP Media Center Edition SP 3
Geluidskaart SB Audigy ADVANCED MB
In de eigenschappen voor Geluiden en audioapperatuur staat 'SigmaTel Audio' als standaardapparaat bij 'afspelen van geluiden'.

Wie heeft een idee hoe dit verholpen kan worden?deze veranderen naar je SB audigy creative sound kaart ;).

Alicja
21 September 2008, 14:56
deze veranderen naar je SB audigy creative sound kaart ;).

Helaas staat deze er niet bij. Kan kiezen uit:

- SigmaTel Audio
- Modemnr. 0 Line-Out

Alicja
21 September 2008, 17:11
Probleem lijkt opgelost (*fingers crossed*).

Heb nieuwe SigmaTel drivers geïnstalleerd op aanraden van een vriendje.