Volledige versie bekijken : Pover bereik wireless N



decat
16 September 2008, 20:31
Situatie

Wij proberen internet te delen met ons buren


Huis 1:
******
Linksys WAG325N

Laptop met Wireless G card

super ontvangst in huis 1 op gelijkvloers

Huis 2:
******
Pc met WUSB300N ontvanger.
er is ontvangst maar zeer miniem, verbinding valt regelmatig weg.
Er +- 10 meter tussen Linksys router in huis 1 en de PC in huis 2.

Nu heeft de pc in huis 2 enkel usb 1.1 poorten.

Denken jullie dat het zou helpen om een PCI kaart met USB 2.0 poorten te plaatsen om zo betere onvangst te behalen?

Of heeft het verschil tussen 1.1 en 2.0 niets te maken met de disconnects?


Andere oplossingen die jullie gaan voorstellen:

kabels leggen is niet mogelijk
router dichterbij huis twee zetten is niet mogelijk

compuchrisje
16 September 2008, 21:58
USB 2.0 zal natuurlijk een betere doorstroom verzekeren, maar mogelijk zitten er nog andere storende elementen tussen? Iets in metaal (zilverfolie bv achter behang), een omheining, zowat elke hindernis kan de golf onderbreken.

PeterN
16 September 2008, 22:10
Uw USB zal zoals Cctje zegt uw snelheid wel kunnen bepalen, maar uw ontvangst zal er niet beter door worden. Ook je 'disconnects' zijn niet afhankelijk van je USB.

Eerst en vooral wil ik wel even kwijt dat het waarschijnlijk niet zomaar mag om uw internet te delen met uw geburen;)

De sterkte van ontvangst hangt heel veel af van de aanwezigheid van metalen in de omgeving: ijzeren hek, auto, beton met met betonijzer in, antenne achter de metalen behuizing van je pc ...
Het anders richten van de antennes, het verplaatsen en draaien van de router kan veel invloed hebben. Een router gewoon op tafel of plat tegen de muur dicht tegen het plafond kan heel anders reageren. Het is een beetje uitzoeken. Een ander fenomeen is dat signalen worden uitgezonden en overal weerkaatsen. In een open weide bv is er geen weerkaatsing en zal je alles veel meer moeten richten.

decat
16 September 2008, 23:28
eerst en vooral.
we weten dat we niet mogen delen.
ik kan anders ook gewoon zeggen dat ik het niet beveilig, en ze zo meesurfen, wat maakt het uit....


er is geen behang, zelfs nog een verf op de muren
het is wel pas nieuwbouw, dus vermoedelijk ligt het aan de muren zelf.

Ik ga morgen eens proberen de antennes te verdraaien

http://www.graficall.nl/ProductImages/5743P.jpg

maar dan wordt de kabel van de netstroom te kort, de router staat nu op een frigo.

Zal morgen eens proberen de antennes richting hun thuis te richten

PeterN
16 September 2008, 23:31
Een frigo heeft meestal ook een metalen behuizing, dus al niet ideaal denk ik. Het zal een beetje zoeken zijn. Andere mogelijkheden zijn gerichte buiten antennes maar die zijn meestal nogal prijzig.

decat
16 September 2008, 23:36
hij staat OP de frigo, redelijk hoog, dacht eigenlijk dat er geen beter plaats zou zijn.
de adsl aansluiting staat in een berging vlakbij die frigo, ergens anders ga ik hem niet kunnen plaatsen :s

PeterN
17 September 2008, 14:23
hij staat OP de frigo
Dat veronderstelde ik ook, het zou geen zicht zijn mocht je hem onder de frigo zetten :D

Serieus nu;) Ijzer verzwakt het signaal enorm als je erdoorheen moet. Maar ook de nabijheid van ijzer, al is in het zichtveld dit ijzer niet, heeft invloed op je signaal. Plaats je de router op de frigo kan dus ook invloed hebben.
Ik zou een lange kabel even nemen en deze aansluiten aan je router. Dan zou ik eens beginnen rond te gaan in het huis van dichtbij naar verder weg en de sterkte van het signaal in het oog houden. Zo kan je zien waar er iets is wat mss verplaatst kan worden waardoor je betere ontvangst hebt.